کد خبر : 1834510 | 30 تیر 1401 ساعت 00:11 | 22.6K بازدید | 6 دیدگاه

دومين شگفتى در كاپ آسيا؛ چين هم حذف شد!

تیم ملی بسکتبال لبنان با پیروزی 72 بر 69 مقابل چین به مرحله نیمه نهایی کاپ آسیا صعود کرد.

دومين شگفتى در كاپ آسيا؛ چين هم حذف شد!

به گزارش ورزش سه، روز نخست مرحله یک چهارم نهایی کاپ آسیا همچنان قربانی می گیرد و تیم چین نیز که با حذف اندونزی به جمع 8 تیم برتر آسیا رسیده بود، نتوانست از پس اردن بربیاید تا برای نخستین بار در تاریخ، دو دوره متوالی بدون مدال این مسابقات را ترک کند. با حذف چین، هر سه تیم پرافتخار بسکتبال آسیا یعنی چین، فیلیپین و ایران از دور رقابت ها کنار رفتند تا برای اولین بار در طی 62 سال و 30 دوره برگزاری این رقابت ها، هیچ یک از این سه تیم بر روی سکوی مسابقات قرار نداشته باشند.

1728874
لبنانی ها که با سه پیروزی پیاپی و به عنوان صدرنشین گروه D به این مرحله رسیده بودند، از همان ابتدای مسابقه پر قدرت ظاهر شدند و 10 بر 2 پیش افتادند و کوارتر اول را نیز با برتری 17 بر 13 به پایان رساندند. برتری لبنانی ها در کوارتر دوم نیز کماکان پا برجا بود تا در پایان نیمه نخست با ایجاد اختلاف 9 امتیازی به رختکن بروند. عملکرد فوق العاده و دور از انتظار سروها در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد و در حالی‌که در مقاطعی اختلاف دو تیم به 16 امتیاز نیز افزایش پیدا کرد، با برتری 57 بر 45 گام به کوارتر پایانی گذاشتند. کوارتر چهارم اما داستانی کاملاً متفاوت داشت و چینی ها که جان دوباره ای گرفته بودند، توانستند در کمتر از 6 دقیقه کار را در عدد 61 به تساوی برسانند و با پرتاب 3 امتیازی جیه شو با نتیجه 64 بر 63 پیش بیفتند اما توپ لو دادن های آنها که از ابتدای مسابقه گریبانشان را گرفته بود، در دو دقیقه پایانی نیز بلای جانشان شد تا نتوانند این برتری را حفظ کرده و در شرایطی که 72 بر 69 عقب بودند، پرتاب 3 امتیازی چوئن گو نیز راهی به داخل سبد پیدا نکرد تا نخستین شکست تاریخ چین برابر لبنان در کاپ آسیا، اژدها را برای چهارمین بار در تاریخ خود از رسیدن به مرحله نیمه نهایی باز بدارد.

1728875
ستاره بی چون و چرای این مسابقه وائل عرقجی 27 ساله بود که با کسب 32 امتیاز و رساندن لبنان به نیمه نهایی کاپ آسیا پس از 13 سال، یک گام دیگر به کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات نزدیک‌تر شد. البته نباید نقش جاناتان آرلج آمریکایی الاصل را نیز نادیده گرفت که 16 امتیاز و 11 ریباند را به ثبت رساند. در آن سمت نیز چی جو یک تنه به جنگ سروها رفته بود و اگرچه با ثبت 22 امتیاز و 21 ریباند اثرگذارترین بازیکن زمین بود، نتوانست از این فاجعه تاریخی جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها