کد خبر : 1834588 | 30 تیر 1401 ساعت 16:09 | 28.8K بازدید | 11 دیدگاه

از شش به یک؛ ماموریت جدید جباری در فوتبال

با اعلام رسمی باشگاه نیروی زمینی مجتبی جباری بازیکن اسبق تیم استقلال تهران هدایت این تیم را در فصل آتی رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته دوم باشگاه‌های کشور بر عهده گرفت.

از شش به یک؛ ماموریت جدید جباری در فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های فوتبال قهرمانی دسته دوم باشگاه های کشور هر فصل در دو گروه 14 تیمی برگزار می شود که در پایان تیم های اول به همراه برنده تیم های دوم، یعنی مجموعا سه تیم به لیگ یک صعود می کنند. در فصلی که گذشت چوکا به عنوان صدرنشین گروه الف با مربیگری حسن اشجاری و شاهین بندرعامری به عنوان صدرنشین گروه ب با مربیگری مهدی کریمیان مستقیم به لیگ یک صعود کردند و ون پارس نقش جهان هم در مجموع دو بازی رفت و برگشت شهرداری بندرعباس را شکست داد و به عنوان سومین تیم به لیگ یک صعود کرد.

نیروی زمینی فصل گذشته یکی از تیم های حاضر در گروه الف بود که در پایان با 42 امتیاز از 26 بازی در سکوی ششم جای گرفت و این بدین معنی بود که هیچ شانسی برای صعود به لیگ یک نداشت. حالا ماموریت مجتبی جباری در این تیم هدایت سربازها از سکوی ششم به سکوی نخست و صعود به لیگ یک است. اتفاقی که نیروی زمینی بارها و بارها آنرا تجربه کرده است.

لیگ 2 بدون شک در فصل پیش رو به لطف حضور مجتبی جباری جذاب تر دنبال خواهد شد. هر چند هر ساله شاهد حضور چند بازیکن از تیم های استقلال و پرسپولیس روی صندلی مربیگری تیم ها برای صعود به لیگ یک هستیم. و گاهی هم مربیان باتجربه در تیم های دسته دومی مشغول به فعالیت می شوند. در فصل گذشته از مهدی کریمیان و حسن اشجاری یاد کردیم. دو بازیکنی که قبلا در استقلال بازی کردند وبه لطف صعود به لیگ یک در فصل پیش رو مربیگری در این لیگ را تجربه خواهند کرد. فصل گذشته شاهد چهره های نامی دیگری هم روی نیمکت تیم ها بودیم. امیر خلیفه اصل در شهرداری بندرعباس، محسن بنگر در شهرداری نوشهر و...

1728987

مجتبی جباری در برهه ای، در زمان مربیگری شفر در استقلال تلاش کرده بود به کادر فنی این تیم راه پیدا کند اما با وجود جلسه با مربی آلمانی این دیدار منجر به حضورش روی نیمکت تیم آبی نشد. در این کش و قوس دعوت برخی از مربیان را هم برای حضور روی نیمکت تیم های لیگ برتری رد کرد؛ در این باره می توان به درخواست وحید بیاتلو اشاره کرد؛ زمانی که سرمربی ماشین سازی بود. یا این فصل ساکت الهامی سرمربی تیم هوادار از مجتبی جباری خواست که به تیم هوادار بیاید و دستیار یک شود. اما گویی باز هم نگاه های مجتبی جباری به نیمکت استقلال بود. شاید به این خاطر که یک بار دیگر هدایت آبی ها را مربی خارجی برعهده گرفت. اما انتخاب استقلال خسرو حیدری بود و همه این اتفاقات مزید بر علت شد تا مجتبی جباری نیمکت آبی را بی خیال و سرمربیگری را از تیم نیروی زمینی که بیشتر بازیکنانش سرباز هستند؛ شروع کند. یک تیم قدیمی که معرف بسیاری از ستاره های فوتبال ایران بوده است.

حضور در نیروی زمینی بدون شک با هر نتیجه ای یک تجربه خوب برای مجتبی جباری خواهد بود. خیلی از ستاره ها زمانی که وارد فاز مربیگری می شوند دوست دارند از یک تیم بزرگ شروع کنند. در حالی که در فوتبال حرفه ای این چنین نیست. دیدید که ستاره ای چون زیدان مربیگری را از تیم دوم رئال و در لیگ دسته سوم شروع کرد. حسن مربیگری در چنین تیم هایی این است که مربی آزمون و خطاها را پشت سر می گذارد و زمانی که به یک تیم بزرگ می رسد پر از تجربه های گوناگون است.

مجتبی جباری به لطف حضور در نیروی زمینی می تواند مربیگری در لیگ یک را هم در فصل های بعدی تجربه کند و زمانی که سرمربی تیم لیگ برتری شود بدون شک تصمیمات آینده او بهتر از تصمیمات فعلی برای یک تیم لیگ برتری خواهد بود و این به سبب کسب تجربه است که خیلی از ستاره ها از آن غافل می شوند و دوست دارند با یک تیم اسمی شروع کنند و کمتر سختی ها را به جان بخرند.

در تیم نیروی زمینی همه چیز برای مجتبی جباری ایده آل نخواهد بود. اما سختی های حضور در این تیم و مربیگری در لیگ دو که گاها بازی در زمین های ناهموار برگزار می شود؛ اشتباهات داوری و برخی از مسایل دیگر از او یک مربی خوب می سازد. از او دیگر نباید به عنوان هشت شاکی یاد کرد چرا که در فاز مربیگری با رضایت، مسیر درست را انتخاب کرد.

دیدگاه‌ها