کد خبر : 1834629 | 30 تیر 1401 ساعت 22:06 | 102.4K بازدید | 30 دیدگاه

اشکان دژاگه به فولاد پیوست

رسمی؛ بازگشت ستاره جذاب به لیگ برتر

قرارداد همکاری باشگاه فولاد خوزستان با اشکان دژاگه به‌صورت رسمی امضا شد تا این بازیکن دوباره به لیگ برتر ایران برگردد.

رسمی؛ بازگشت ستاره جذاب به لیگ برتر

به گزارش ورزش سه، اشکان دژاگه بعد از یک فصل حضور در الشحانیه به ایران بازگشت. او که تا هفته گذشته به نظر می‌رسید با توجه به قراردادی که دارد به قطر برگردد، دو روز پیش در اردوی فولاد حاضر شد. این خبر ظهر روز 28 تیر منتشر شد و مثل بمب ترکید؛ بازگشت اشکان به لیگ برتر با جواد نکونام، یک اتفاق جذاب بود که امشب نهایی شد.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران بعد از اینکه در اردوی فولاد حضور یافت، مذاکرات نهایی را با مدیران این باشگاه انجام داده و دقایقی پیش رسما به‌عنوان جدیدترین خرید فولاد خوزستان معرفی شد.

1729055


اشکان دژاگه فوتبال خود را از آلمان شروع کرد و تا فتح بوندس‌لیگا نیز پیش رفت. او بعد از بازی برای تیم‌های مطرحی چون هرتابرلین و وولفسبورگ راهی لیگ جزیره شد و بازی در فولام را تجربه کرد. این بازیکن دورگه که در تمامی رده‌های سنی فوتبال ملی آلمان بازی کرده بود، در نهایت تصمیم گرفت برای تیم ملی ایران در رده سنی بزرگسالان بازی کند.

1729063

دژاگه اوایل دوران حضور کی‌روش به تیم ملی ایران اضافه و بارها نیز به عنوان کاپیتان وارد زمین شد. حاصل کار او در عرصه ملی 51 بازی و 11 گل بود. اشکان در عرصه باشگاهی و بعد از ترک فولام، بازگشت موفقی به وولفسبورگ نداشت و بعد از یک تجربه کوتاهِ حضور در ناتینگهام فارست، طی تصمیمی جالب راهی تراکتور شد. او از مدت‌ها پیش با پیشنهادهایی از ایران مواجه بود ولی در نهایت در فصل 98-97 به‌عنوان یکی از خریدهای تراکتورِ کهکشانی آن فصل تجربه حضور در لیگ برتر ایران را کسب کرد.

1729061

او قراردادی سه ساله با تراکتور داشت و با این تیم جام حذفی ایران را نیز فتح کرد. اشکان در سال آخر قرارداد خود با سرخ‌پوشان تبریز اما به مشکلاتی برخورد که قطع همکاری زودتر او را به‌همراه داشت.

مقصد بعدی دژاگه بعد از ترک تراکتور، دوباره خارج از ایران بود؛ او فصل گذشته برای الشحانیه قطر به میدان رفت و عملکرد خوبی هم داشت. در پایان فصل اما اشکان در 36 سالگی تصمیم گرفت دوباره به فوتبال ایران برگردد و مقصد جدیدش شهر اهواز و فولاد است؛ جایی که هم‌تیمی سابق او در تیم ملی و تیم باشگاهی العربی یعنی جواد نکونام به‌عنوان سرمربی حضور دارد.

1729062

فولاد خوزستان طی چند فصل اخیر با نکونام به افتخاراتی چون فتح سوپرجام و جام حذفی دست یافته و امسال می‌خواهد در لیگ برتر هم یک مدعی جدی باشد. این تیم که سال‌ها پیش دوبار لیگ برتر را فتح کرده، امسال به‌عنوان تک نماینده ایران در دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور دارد.
نکونام تجربه‌های مشترک بزرگی با اشکان مثل جام جهانی 2014 دارد و اینک به‌عنوان سرمربی در آخرین سال‌های فوتبال این بازیکن، دوباره کنارش خواهد بود. تصمیم دژاگه برای بازگشت به فوتبال ایران بعد از جدایی جنجالی که از تراکتور داشت، یکی از اتفاقات جالب مارکت تابستانی این فصل است و باعث شد تا این ستاره جذاب دوباره به لیگ برتر برگردد.

1729060

دیدگاه‌ها