کد خبر : 1834735 | 31 تیر 1401 ساعت 19:27 | 108.8K بازدید | 18 دیدگاه

لهستانی‌ها از ناامیدی ست چهار تا پیروزی

جشن پیروزی بر شگفتی‌سازان ایران در توییتر

تیم ملی والیبال ایران با جان و دل برابر لهستان جنگید اما در نهایت با وجود عملکردی تحسین برانگیز شکست خورد.

جشن پیروزی بر شگفتی‌سازان ایران در توییتر

به گزارش "ورزش سه"، پس از یک مبارزه بسیار سخت و هیجان انگیز لهستان توانست ٣-٢ ایران را شکست دهد. فشار هواداران هم نقش مهمی در این جدال ایفا کرد اما در نهایت لهستان جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرد تا رقیب آمریکا شود.

ایران با یک تیم کاملا متحول شده، جوان و البته با یک مربی ایرانی پا به مسابقات گذاشت. در هفته اول مرحله گروهی بسیاری از این تیم ناامید شده بودند اما هر چه تورنمنت پیش رفت، همین جوان‌ها نشان دادند که چه آینده جذابی در انتظار آن ها و والیبال ایران است؛ تا جایی که حالا تیم اول رنکینگ جهانی بعد از پیروزی سخت برابر ما سر از پا نمی‌شناسد.

بیشتر نگاه هواداران تیم ملی والیبال لهستان به کمیل سمنیوک بود که عملکرد درخشانی از خود ارائه داد. همچنین کارول کلوس، سرعتی زن این تیم که بعد از ورود به زمین شرایط را به سود لهستان تغییر داد.

واکنش حساب رسمی فدراسیون والیبال لهستان هم در نوع خود جالب توجه بود. جایی که اکانت رسمی آن ها نوشت: "چه مسابقه ای بود. ما ایران را ٣-٢ بردیم و شنبه شب بازی نیمه نهایی را برگزار می‌کنیم."

یکی از کارشناسان والیبال لهستان یعنی یاکوب بالکرزاک نیز نوشت: "هر اتفاقی که در دو ساعت گذشته در بولونیا رخ داده چیز خارق‌العاده‌ای نیست‌. ما ایران را شکست دادیم و در نیمه نهایی هستیم. در تصویر هم آقای قهرمان (کمیل سمنیوک) را تماشا می کنید."

یاکوب بدنورک که مدال برنز لیگ ملت‌ها را در کارنامه دارد، هنگام پیروزی ایران در ست دوم نوشت: "نتیجه ۲-۲ است اما انگار ما در گوشه ای ایستاده ایم و فقط از خود دفاع می‌کنیم."

بدنورک اما در ادامه و بعد از برد لهستان موضع خود را تغییر داد و نوشت: "چقدر جذاب، ایران فکر می کرد که ما در حال فروپاشی هستیم اما مانند یک ققنوس از زیر خاکستر برخاستیم. رئیس کارول کلوس هم فوق العاده بود.

172924517292461729247"

ماکیژ والاسک، کارشناس رادیو ZET هم اعصاب خوردی خود از مصاحبه بین ست ها را این‌گونه نشان داد: "گربیچ بیشتر نگران مصاحبه بین ست هاست. چه احتیاجی به این کار است؟ برای چه؟"

والاسک همچنین در مورد ست پنجم نوشت: "بازگشت فوق العاده ما بعد از ست چهارم یک اتفاق زیبا بود‌ و امروز کارول بوترین بهترین جایگزین مسابقه بود. برزیلی ها و هلندی ها چمدان های خود را بستند و ما به ایران دستور دادیم که فرش های خود را بپیچد."

1729242
1729243
1729244

رافائل اسمولینسکی، سردبیر SportoweFakty هم عملکرد فوق‌العاده کارول بوترین را مورد توجه قرار داد و به نوعی تاکید کرد که این بازیکن نسخه ایران را پیچید.

1729241

مارسین گالازکا، کارشناس لهستانی هم اعتراف کرد که کورک در اوایل مسابقه به شکل شگفت انگیزی توسط ایران مهار شد. او نوشت: "اسلونی در ۴ ست دو بار کورک را دفاع کرد، در حالی که اسفندیار در یک ست پنج بار این کار را انجام داد."
او همچنین در ادامه عملکرد اسلیوکا را پاسخ دندان شکنی به افرادی که از این بازیکن متنفر هستند، دانست.

گالازکا بعد از ست پنجم از عملکرد کمیل سمنیوک نیز اینگونه تمجید کرد: "لهستان قبل از وقت استراحت ۴ امتیاز؛ سمنیوک قبل از وقت استراحت ۴ امتیاز. رئیس."

1729238
1729239
1729240

دیدگاه‌ها