کد خبر : 1834736 | 31 تیر 1401 ساعت 19:36 | 10.8K بازدید | 10 دیدگاه

در برنامه ورزش و مردم اتفاق افتاد

پاسخ به انتقادات تند از تیم ملی (ویدئو)

برنامه ورزش و مردم در یک بررسی آماری، صحبت‌ها در خصوص پایین آمدن ارزش لباس تیم ملی در دوره اسکوچیچ را به طور مفصل بررسی کرد.

پاسخ به انتقادات تند از تیم ملی (ویدئو)

به گزارش "ورزش سه" علی مغانی سردبیر تحریریه برنامه ورزش و مردم ظهر امروز به مانند هفته‌های گذشته در کنار پیمان یوسفی حاضر شد تا به موضوع روز ورزش ایران بپردازد.
حواشی و صحبت‌های پیرامون سرمربی تیم ملی باعث شد تا مغانی در پرونده‌ای تحت عنوان "علیه فراموشی" به بررسی شایعات ریز و درشت حوالی تیم ملی بپردازد. او در ابتدای صحبت‌هایش در ارتباط با حافظه‌ی نه‌چندان قوی فوتبال‌دوستان در قبال اتفاقات رخ‌داده در ورزش محبوب‌شان گفت و به بررسی یکی یکی ابهام‌ها در مورد تیم ملی پرداخت. مبحث اول ادعایی بود که در مورد پایین ‌آمدن ارزش پیراهن تیم ملی در یکی دو سال اخیر توسط مخالفان اسکوچیچ مطرح شده است. مغانی همزمان با نمایش تصویری از لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی توسط کارلوس کی‌روش در سال 94 گفت:" اگر بخواهیم خیلی سراغ آمار و ارقام برویم، دراگان اسکوچیچ در مدت حضورش در تیم ملی از 39 بازیکن استفاده کرده و برای مثال کارلوس ‌کی‌روش از 111 بازیکن استفاده کرده است. اما من می‌خواهم این موضوع را ارجاع بدهم به اردیبهشت 94. به روزی که کارلوس کی‌روش 59 نفر را در یک روز به تیم ملی دعوت کرد. نکته اینجاست که بعضی از بازیکنانی که به تیم ملی در این اردو دعوت شدند، نه رنگ تیم ملی را دیگر دیدند نه خواب تیم ملی را. اما هیچ انگی به ایشان نمی‌چسبید چون می‌گفتند ایشان فوتبال ایران را معماری می‌کنند. نکته دیگر این اسامی حضور مهدی طارمی در لیست است که یازده ماه قبل از این اردو به تیم پرسپولیس پیوسته بود و به تازگی اعلام کرده که بازیکن باید 4 سال تا 6 سال در باشگاهی بدرخشد تا به تیم ملی برسد. خودش با کمتر از 30 بازی در آن فصل، به تیم ملی دعوت شد و آن موقع قرار نبود این ماجرای 4 سال پشت خط ماندن و درخشیدن در فوتبال باشگاهی تکرار شود.
مغانی با ذکر نکته‌ای دیگر حرف‌هایش را ادامه داد:" به دراگان اسکوچیچ خرده‌ی زیادی بابت مصاحبه معروفش در خصوص انعطاف تاکتیکی پایین بازیکنان ایرانی گرفته شد. می‌خواهم اذهان را ارجاع بدهم به آذر 96 که آقای کی‌روش در مصاحبه‌ای گفت که 50 درصد بازیکنان شاغل ما در ایران آمادگی حضور در جام جهانی را ندارند و وریا غفوری، امید ابراهیمی، علی کریمی، سیدجلال حسینی، مهدی طارمی، مهدی ترابی و وحید امیری نمی‌توانند مقابل پرتغال و اسپانیا بازی کنند. من این را می‌دانم، شما و مربیان هم می‌دانند. این عین جمله‌ای بود که گفته شد اما انتقادی به او نمی‌شد چون دیده بودند مهدی رحمتی، خلعتبری و هادی عقیلی چه سرنوشتی در انتظارشان بود بعد از انتقاد از سرمربی تیم ملی."
ورزشی‌نویس با سابقه‌ی رسانه‌های ایرانی، در ادامه با خارج شدن از فضای مقایسه، به سراغ گزاره‌های غلطی رفت که در این مدت تولید شده است:" یکی از این گزاره‌ها، ماجرای مضحک شماره لباس بازیکنان تیم ملی است. بگذارید یک بار برای همیشه بگوییم در بازی‌های مقدماتی جام جهانی شماره‌ها از 1 تا 23 تقسیم می‌شود. ما شماره 30 یا 40 نداریم. به همین خاطر است که پشت پیراهن بازیکنان نام آنها نوشته نمی‌شد. در مورد شماره‌های 7، 9 و 11 خیلی بحث کرده‌اند که شماره‌های جهانبخش، طارمی و وحید امیری است. سه بازیکن فیکس ما که در بازی‌هایی که به هردلیلی قادر به حضور در زمین نبودند، بازیکنان جانشین شماره‌های آنها را به ناگزیر می‌پوشیدند. اگر دروازه‌بان ما 14 می‌پوشید، مدافع وسط ما 10 یا فوروارد ما 3 می‌پوشید، می‌گفتیم حتما قضیه‌ای هست اما این شماره‌ها در همه جا پرطرفدار هستند."
او در ادامه صحبت‌های خودش گفت:" دقایق گل‌های به ثمر رسیده توسط تیم ملی در این بازی‌ها را هم با این اعداد مرتبط می‌دانستند. نتایج تیم ملی در مقدماتی را با دقایق گلزنی در این تصویر می‌بینید. آیا می‌توانید رابطه‌ای پیدا کنید؟ در یک سری دقایق مختلف گل زدیم که هیچ رابطه‌ای باهم ندارند. نمی‌دانم چه اصراری است که مدام همه چیز را به یک ماجرای فراواقعی مرتبط بدانیم."
ماجرای صبحانه‌خوردن یا نخوردن بازیکنان در اردوی قطر و جای نداشتن جلسات آنالیز و بدنسازی در برنامه این اردو، آخرین سوژه‌ای بود که مغانی به آن پرداخت:" اولا که واقعا تعجب می‌کنم از دوستانی که این حرف‌ها را مدام تکرار می‌کنند. وقتی شش ماه تا جام جهانی زمان بوده از آن اردو چه چیزی را آنالیز می‌کردند؟ وقتی بازیکنان 40 تا 50 بازی در یک  فصل پرفشار پشت سر گذاشتند و به اردو آمدند در پایین‌ترین سطح آمادگی بدنی قرار دارند. چرا باید شش ماه مانده به جام جهانی بدن‌هایشان شلاق بخورد و در فشار سنگین قرار بگیرند؟ مسئله صبحانه هم در دنیا اصلا موضوع عجیبی نیست. در تیم‌های مختلف بارها و بارها تکرار شده. شب یا هفته‌ی منتهی به بازی داستانش فرق دارد. در مورد اینکه چرا بازیکنان بی‌نظمی می‌کردند یا بازی می‌کردند، اینها وظیفه سرپرست و مدیر تیم است و به سرمربی ربطی ندارد. متاسفانه ما عادت کردیم به سرمربی‌ای که سرپرست بوده، مدیر رسانه‌ای بوده و رئیس فدراسیون هم می‌خواسته باشد و می‌گوییم چرا مربیان بعدی ما از این قاعده پیروی نمی‌کنند."

ویدئو: 255964

دیدگاه‌ها