کد خبر : 1835013 | 02 مرداد 1401 ساعت 11:39 | 14.5K بازدید | 1 دیدگاه

بازگشت کیانوش و سهراب به اردوی وزنه‌برداری

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: کیانوش رستمی و سهراب مرادی از شهریور به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند.

بازگشت کیانوش و سهراب به اردوی وزنه‌برداری

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سعید علی‌حسینی درباره اینکه چه زمانی کیانوش رستمی و سهراب مرادی به اردوی تیم ملی اضافه می شوند، بیان کرد: با کیانوش رستمی صحبت کردم و خودش را برای قهرمانی جهان آماده می کند. اردوی تیم ملی برای قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان از اوایل شهریور با انجام تست دوپینگ از نفرات آغاز می شود که رستمی به این اردو اضافه می‌شود. سهراب مرادی هم در آخرین صحبتی که داشتم، عمل جراحی از ناحیه کتف انجام داده بود که موفقیت آمیز بوده است. دوران آماده سازی بعد از عمل جراحی را پشت سر می‌گذارد. او تا شهریور فرصت خواست که ببیند شرایط کتفش چگونه است. اگر  شرایط مساعد بود، از اوایل شهریور به اردوی تیم ملی اضافه می شود. برنامه ریزی برخی وزنه‌برداران این است که برای مسابقات قهرمانی جهان که اولین مرحله کسب سهمیه المپیک است،  آماده شوند و ما هم در کنارشان هستیم و حمایتشان کنیم تا به حداکثر توان فنی خود برسند. 

او در مورد دسته های وزنی رستمی و مرادی گفت: رستمی ۸۹ و مرادی ۱۰۲ کیلوگرم است. پیش بینی ما این اوزان است حالا باید وارد اردو شوند ببینیم شرایط به چه صورت است. 

*داودی به بازی های کشورهای اسلامی نمی‌رود

علی حسینی در مورد بازگشت داودی و هاشمی به اردوی تیم ملی گفت: آنها از قبل در اردو بودند اما چند روزی به مرخصی رفتند. هاشمی به اردو اضافه شد و داودی هم قرار است از سه‌شنبه وارد اردو شود. البته داودی با توجه به آسیب دیدگی که از ناحیه کتف داشت، صلاح دیدیم که در بازی های کشورهای اسلامی شرکت نکند و برای قهرمانی آسیا آماده شود. 

*وضعیت وزنه‌برداران مصدوم خوب است

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که برخی نفرات جدیدی که به اردو دعوت شده‌اند، مصدوم بودند و اکنون شرایط آنها به گونه‌ای هست که بتوانند تمرین داشته باشند؟ تصریح کرد: نفراتی که دعوت شدند، قهرمانان ایران هستند. نیاز داریم در کنار کسانی که به بازی های کشورهای اسلامی می روند، تیم دیگری برای قهرمانی آسیا بسازیم. مشکل دست ایوب موسوی برطرف شده و تمریناتش را آغاز کرده است و قطعا اگر به قهرمانی آسیا نرسد، در قهرمانی جهان از نفرات تاثیرگذار تیم ما است. مصدومیت محمد زارعی کامل برطرف شده است و آمادگی خوبی دارد. علیرضا سلیمانی بعد از عمل جراحی که پس از قهرمانی جهان ازبکستان انجام داد، تمریناتش را  آغاز کرده است. ما این نفرات را  دعوت کردیم تا در کنار ما باشند. آنها را حمایت می کنیم تا از عرصه قهرمانی دور نشوند و برای مسابقات جهانی و آسیایی آماده شوند و انگیزه خود را از دست ندهند.

*آماده‌ها به قهرمانی آسیا می‌روند

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در پاسخ به این پرسش که احتمال دارد نفراتی که در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت می کنند دیگر به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نشوند و برای قهرمانی جهان کلمبیا آماده شوند؟ تاکید کرد: شرایط بدنی وزنه برداران برای بازی های کشورهای اسلامی خوب است و  آنها را  مدیریت می‌کنیم و اگر شرایطشان خوب بود در مسابقات قهرمانی آسیا هم شرکت می کنند. با توجه به اینکه بعضی از آنها شرایط فوق العاده دارند از آنها در قالب تیم آسیایی استفاده می کنیم. 

* قول داده بودیم وزنه برداری اردبیل به شکوفایی برسد

رییس هیات وزنه‌برداری اردبیل با اشاره به مدال آوری وزنه‌برداران این استان در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا گفت: ۲ وزنه بردار ( امیرحسین قربانی و امیرحسین سپه آجرلو) اردبیل مدال های خوبی کسب کردند. طاها نعمتی هم امروز (یکشنبه) سه مدال طلا کسب  می کند. ما قول داده بودیم که هیات وزنه برداری اردبیل به شکوفایی برسد و نتیجه بگیرد و همین اتفاق افتاد. با استعدادیابی که انجام دادیم توانستیم استعدادهای خوبی را پیدا کنیم و انگیزه هم در بین وزنه‌برداران اردبیل بسیار زیاد شده است. ان‌شاءالله امروز هم طاها نعمتی در دسته فوق سنگین نوجوانان بتواند سه مدال طلا بگیرد و بهترین وزنه بردار آسیا شود. 

دیدگاه‌ها