کد خبر : 1835144 | 03 مرداد 1401 ساعت 09:18 | 16.7K بازدید | 7 دیدگاه

بازی با 3 مهاجم در منطقه یک سوم دفاعی حریف

ساپینتو و مورایس؛ نقشه برای جام

به نظر می رسد با حضور ساپینتو و مورایس درتیم های استقلال و سپاهان نگاه ما نسبت به مربیان پرتغالی به زودی تغییر می‌کند و این بار شاهد تفکرات تهاجمی آنها در لیگ برتر خواهیم بود.

ساپینتو و مورایس؛ نقشه برای جام

به گزارش "ورزش سه"، آنچه از کارلوس کی روش به عنوان یک مربی پرتغالی در تیم ملی دیده شد شیوه 1-3-2-4 با یک بازی صفر تا صد دفاعی بود که شاید این تدبیر در تیم ملی اجتناب ناپذیر بود به این خاطر که قرار به بازی با تیم های بزرگ در جام جهانی بود اما ساپینتو و مورایس در لیگ برتر با تیم های هم تراز و حتی سطح پایین‌تر رویارو خواهند شد و این تقابل ها اجازه می دهد تیم خود را تهاجمی ارنج کنند.

از ترکیب استقلال در مصاف با تیم پیرلو و هم چنین ترکیب سپاهان در دیدار با تیم داریکا اسپور ترکیه پیداست که هر دو تیم با سه مهاجم بازی کردند. یک مهاجم در راس و دو مهاجم کاذب روی دست که می توان به آنها وینگرهای کناری هم گفت. استقلال در مصاف با تیم پیرلو و در ترکیب اولیه از سجاد شهباززاده در راس بهره برد و روی دست او یامگا و بابایی بازی کردند که مهره های تهاجمی به شمار می روند. مورایس هم در مصاف با تیم ترکیه ای شهریار مغانلو را در نوک خط حمله تیمش قرار دارد و از حسینی و علی نژاد هم در کناره ها بهره برد؛ نتیجه این تفکر پیروزی 4- صفر در برابر تیم داریکا اسپور بود.

صرف نظر از نتایج به دست آمده در بازی های دوستانه از ترکیب استقلال و سپاهان پیداست ساپینتو و مورایس برای جام قهرمانی این فصل بازی های لیگ برتر نقشه کشیده اند. این به خوبی در رفتارها و حتی مصاحبه آنها پیداست. همان طور که ساپینتو روز گذشته در گفتگو با کانال رسمی باشگاه استقلال گفت: «من سخت تلاش می‌کنم، بسیار جاه‌طلب هستم و دوست دارم برنده شوم.»

این تفکرات اتفاقات خوبی را در بازی های لیگ برتر رقم می زند. موجب ارایه بازی های تهاجمی از سوی تیم های مدعی قهرمانی در مسابقات لیگ برتر می شود و بدون شک جذایبت و سطح کیفی مسابقات را بالا می برد. یکی از مشکلات اساسی بازی های لیگ برتر معدل پایین گل نسبت به استانداردهای جهانی است. واقعیت این است تیم‌های لیگ برتر خوب دفاع می کنند اما در تدارک حمله به اندازه دفاع خوب نیستند، شاید به این دلیل که تدارک حمله نسبت به دفاع خیلی سخت تر است. ارایه سبک تهاجمی از سوی دو تیم استقلال و سپاهان با مربیگری ساپینتو و مورایس به طور حتم تیم های روبرو را هم به ارایه بازی تهاجمی ترغیب خواهد کرد. از هم اکنون منتظر بازی های جذاب از سوی این دو تیم با مربیان پرتغالی در فصل پیش روی بازی های لیگ برتر هستیم. بازی هایی که به طور حتم با حضور دیگر مدعیان چون پرسپولیس، گل گهر، فولاد و ... جذاب‌تر خواهد شد و کار همه مدعیان را برای قهرمانی در این فصل از مسابقات سخت‌تر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها