کد خبر : 1835207 | 04 مرداد 1401 ساعت 16:50 | 63.2K بازدید | 160 دیدگاه

مدعیان لیگ بار خودشان را بستند

نظرسنجی: قهرمان نقل و انتقالات را انتخاب کنید!

به مانند لیگ‌های سیزدهم و هفدهم، در فصل جام جهانی شاهد یکی از شلوغ‌ترین پنجره‌های نقل و انتقالاتی در تاریخ لیگ برتر هستیم.

نظرسنجی: قهرمان نقل و انتقالات را انتخاب کنید!

به گزارش "ورزش سه"، مهلت قانونی نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران تا اوایل شهریورماه در نظر گرفته شده و حتی تیم‌ها می‌توانند بعد از شروع مسابقات هم لیست بازیکنان مدنظرشان را تغییر بدهند. با این حال اسکلت و شاکله اصلی باشگاه‌ها برای فصل بعد مشخص شده و تیم‌های مدعی قهرمانی نهایتا با یک یا دو خرید دیگر اسکواد خودشان برای حضور در فصل جدید فوتبال ایران را تکمیل می‌کنند.
هرچند شروع قدرتمندانه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات باعث شد تا گمانه‌زنی‌ها به سمت پیروزی مطلق سرخ‌پوشان در معاملات تابستانی فوتبال ایران پیش برود اما حضور جدی استقلال و سپاهان بعد از رسمی‌شدن پیوستن سرمربی‌های پرتغالی در کنار تداوم روند مثبت نقل و انتقالاتی فولاد باعث شد تا این تیم‌ها هم به زمره نامزدهای فاتح نقل و انتقالات لیگ بپیوندند. در ادامه عملکرد این چهار باشگاه تا اینجای نقل و انتقالات را بررسی می‌کنیم؛

* استقلال
جدایی غیرمنتظره (برای هواداران، نه مدیران) فرهاد مجیدی از استقلال باعث شد تا تیم قهرمان به یک‌باره دچار شوک شود. طولانی‌شدن موافقت مدیران باشگاه با جدایی مجیدی و در ادامه از دست رفتن زمان در انتخاب جانشین جدید، حسابی هواداران استقلال را از فصل آینده تیم‌شان ناامید کرد. انتشار شبانه خبر قرارداد دانشگر با سپاهان و در ادامه هم قرارگرفتن تصویر این بازیکن با لباس طلایی‌پوشان در سایت این باشگاه در کنار جدایی ناراحت‌کننده وریا از تیم، آب سردی بود بر پیکر استقلالی‌ها. بلافاصله اما مدیران این باشگاه دست به کار شدند و پس از انتخاب ساپینتو به عنوان جانشین مجیدی، شروع به جذب بازیکنان مورد نظرشان کردند. سجاد شهباززاده، پیمان بابایی، امید حامدی‌فر، محمدحسین زواری، محمد حسینی و بازیکنانی بودند که به این باشگاه پیوستند. تمدید قرارداد با عارف غلامی و رافائل سیلوا در کنار بازگشت مرادمند به این تیم هم دیگر اقدامات قابل توجه این باشگاه در این پنجره بود. البته که بزرگ‌ترین خرید مدیران استقلال، کاوه رضایی ملی‌پوش سابق باشگاه خودشان بود. البته که آبی‌ها برای پرکردن جای خالی حسین‌زاده به خرید یک بازیکنان بزرگ دیگر احتیاج دارد. جایی که با منتفی‌شدن حضور محبی احتمالا مدیران استقلال چشم‌انتظار اعلام نام بازیکنی خارجی از سوی ساپینتو هستند.

1730036
بدون شک بازگشت کاوه رضایی به لیگ برتر مهم‌ترین تحرک نقل و انتقالاتی استقلال و چه بسا تمام لیگ است.

* پرسپولیس
شروع توفانی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات موجی از امیدواری را در بین هواداران این تیم به وجود آورد. جذب علیرضا بیرانوند، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی به تنهایی برای در نظرگرفتن عنوان پیروز نقل و انتقالات برای نایب‌قهرمان فصل گذشته کافی بود. تمدید قرارداد با ستار‌ه‌هایی چون ترابی و سرلک در کنار جذب سعید صادقی به عنوان شاه‌ماهی نقل و انتقالات و موثرترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر چهره یک قهرمان از مدیرعامل پرسپولیس ساخته بود. هرچند اگر این بازیکنان در مقاطع مختلف و بافاصله به پرسپولیس می‌پیوستند می‌توانست فشار انتقادات در روزهای بعد را از روی دوش مدیران این باشگاه بردارد، اما ناکامی پرسپولیس در جذب مدافع چپ و البته مهاجم هدف جدید در کنار به خدمت نگرفتن یک هافبک دفاعی دیگر از نقاط ضعف پرسپولیس در پنجره جاری بوده که باید دید تا پایان نقل و انتقالات مدیریت موفق به پرکردن این نقاط ضعف می‌شود یا خیر.

1730038
بازگشت بیرو در کنار پیروزی در جنگ نقل و انتقالاتی برای خرید سعید صادقی، مهم‌ترین اتفاقات پرسپولیس در پنجره تابستانی بود.

* سپاهان
استعفای محرم نویدکیا سپاهان را هم به مانند استقلال برای دو هفته به تیمی منفعل در بازار تابستانی تبدیل کرد. جدایی دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، سجاد شهباززاده و گولسیانی در ابتدای فصل نقل و انتقالات، هواداران سپاهان را به شدت نگران کرد. اما حضور یک سرمربی بزرگ و موفق با سابقه دستیاری مورینیو روی نیمکت این تیم بارقه‌های امید را ایجاد کرد. خرید محمد دانشگر و زکی‌پور شروع کار زردهای اصفهان برای بستن تیمی قدرتمند بود. در ادامه حضور دستیاران شاخص و مطرح مورایس هواداران سپاهان را بیش از پیش امیدوار کرد. خرید رامین رضاییان پیش از اردوی ترکیه باعث شد سپاهان چهره یک مدعی جدی را به خودش بگیرد. با این حال، خرید مانوئل فرناندز، ملی‌پوش سابق تیم ملی پرتغال در کنار الویس کامسوبا اوج کار ساکت و معاونینش در این پنجره بوده است. دو جای خالی برای جذب بازیکن خارجی جدید در کنار تمدید قرارداد با یاسین سلمانی به عنوان یکی از بزرگترین استعدادهای سالیان گذشته فوتبال ایران این ذهنیت را تقویت می‌کند که باشگاه سپاهان بر خلاف تصور اولیه، به نسبت سال گذشته تیم قدرتمندتری را از لحاظ بازیکن روانه لیگ کند.

1730037
ژوزه مورایس، پائولو سانتوس، ژائو پدرو و هوگو آلمیدا  برگ‌های برنده سپاهان در لیگ بیست و دوم خواهند بود.

* فولاد
بعد از مواجهه با چند پنجره بسته در حضور نکونام، فولاد برای فصل آینده حسابی جبران مافات کرده است. جذب احسان پهلوان و سعید آقایی از پرسپولیس در کنار خرید کریستوفر کنت از سپاهان و مجید علیاری از مس رفسنجان نقاط ضعف فولاد در لیگ گذشته را به خوبی ترمیم کرد. با توجه به قطعی بودن خرید وریا غفوری توسط این باشگاه، یکی دیگر از دغدغه‌های نکو در خط دفاعی هم به طور کامل برطرف شد. بازگشت علی قربانی از آذربایجان و حضور در تیم فولاد هم یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر سرمربی بود که توسط گرشاسبی و همکارانش پیاده شد. اما جذاب‌ترین تحرکات نقل و انتقالاتی قرمزپوشان اهواز را باید جذب دو وینگر باکیفیت فوتبال ایران دانست. اشکان دژاگه به عنوان کاپیتان سابق تیم ملی و فرشید اسماعیلی به عنوان ستاره العربی در فصل گذشته، از قطر به ایران آمدند تا لباس فولاد را بر تن کنند. مجموعه‌ای از خریدهایی که نه‌تنها به حضور قدرتمند فولاد در آسیا منجر می‌شود، بلکه می‌تواند این تیم را به یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی در فصل آینده تبدیل کند. کار اهوازی‌ها در فصل نقل و انتقالات هنوز تمام نشده و تعیین تکلیف آرش رضاوند و جذب این بازیکن از استقلال، آخرین ماموریت مدیران این باشگاه برای برآورده‌کردن خواسته‌های نکونام خواهد بود.

1730035
اشکان دژاگه به عنوان یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های ایرانی ده سال گذشته می‌تواند بر جذابیت‌های فولاد در فصل آینده بیفزاید.

کدام تیم بهترین عملکرد را در پنجره تابستانی داشته است؟ شما کاربران سایت ورزش سه می‌توانید نظرات خود را در خصوص عملکرد باشگاه‌های ایران در فصل نقل و انتقالات ثبت کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود.

دیدگاه‌ها