کد خبر : 1835295 | 03 مرداد 1401 ساعت 20:16 | 164.2K بازدید | 27 دیدگاه

از مورایس تا ساپینتو؛ از نکو تا ژنرال

6 هفته ترسناک پرسپولیس در لیگ بیست و دوم

پرسپولیس سه هفته متوالی با تیم‌های مدعی و شناخته شده دیدار خواهد کرد.

6 هفته ترسناک پرسپولیس در لیگ بیست و دوم

به گزارش "ورزش سه"، بسیاری اعتقاد دارند که برای قهرمانی کافی است مقابل حریفان ساده‌تر به پیروزی برسید و از تیم‌های مدعی شکست نخورید اما برتری مقابل مدعیان، می‌تواند برگ برنده هر تیم برای سبقت از رقبا باشد.

پرسپولیس فصل گذشته اگرچه مس رفسنجان، سپاهان و فولاد را به‌عنوان سه مدعی شکست داد اما توقف مقابل استقلال و گل‌گهر باعث شد تا این تیم هشت امتیاز سرنوشت‌ساز را از دست بدهد. این در حالی است که اگر شاگردان گل‌محمدی دو برد و دو باخت از این ۴ جدال نصیبشان می‌شد، وضعیت بهتری داشتند.

در فصل جاری علاوه‌بر مدعیان لیگ بیست و یکم، پرسپولیس دیدارهای دشوار دیگری نیز خواهد داشت که از جمله آنها تقابل با تیم قربان بردیف خواهد بود تا به این‌ترتیب 6 ایستگاه سرنوشت‌ساز یحیی گل‌محمدی تشکیل شود.

فولاد) هفته دوم و هفدهم - آزادی و فولاد آره‌نا
اولین مدعی که پرسپولیس رودرروی آن قرار می‌گیرد، فولاد خوزستان است. تیمی که با جواد نکونام پای به لیگ برتر می‌گذارد و اسکواد کاملی را در اختیار دارد. پرسپولیس فصل گذشته موفق شد فولاد را در دو بازی رفت و برگشت شکست دهد اما این فصل بی گمان کار سخت‌تری برابر این مدعی پرستاره خواهد داشت.

1730174

تراکتور) هفته هفتم و بیست و دوم - آزادی و یادگارامام
تراکتور چندسالی می‌شود که از جمع مدعیان کنار رفته و این فصل هم از نظر نیروی انسانی قابل قیاس با تیم‌های میانه جدولی است اما به هر حال تقابلش با پرسپولیس همیشه جدالی جذاب و هیجان‌انگیز بوده است. حضور قربان بردیف تراکتور را به تیمی مرموز در لیگ بیست و دوم تبدیل کرده ولی با این حال غیبت هواداران پرسپولیس و تراکتور، این بازی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

1730172

سپاهان) هفته هشتم و بیست و سوم - نقش جهان و آزادی
ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران، جدال جذابی است که فصل گذشته در زمین بی طرف برگزار شد اما این فصل ورزشگاه آزادی و نقش جهان میزبان آن خواهند بود. شکست پرسپولیس برابر سپاهان در لیگ قبلی باعث شد تا این تیم شانس قهرمانی را از دست بدهد و حتی در آستانه واگذاری نایب قهرمانی هم باشد. این فصل اما انتظار می‌رود سپاهان حضور پرقدرت‌تری نسبت به فصل گذشته از خود نشان دهد و در قامت مدعی قهرمانی برای پرسپولیس خطرساز بشود.

1730169

مس رفسنجان) هفته نهم و بیست و چهارم - آزادی و استادیوم مس
مس رفسنجان فصل گذشته در قامت مدعی کسب سهمیه ظاهر شد و توانست فصل را در بین 6 تیم پایانی به اتمام برساند. این تیم در لیگ جدید نیز با سرمربی جاه‌طلب و جوان خود محمد ربیعی حریف سرسختی برای پرسپولیس در میانه راه خواهد بود.

1730170

استقلال) هفته دوازدهم و بیست و هفتم - آزادی
در سال‌های گذشته پرسپولیس و استقلال علاوه‌بر نقش آفرینی به‌عنوان قطب اصلی فوتبال ایران در داشتن پایگاه اجتماعی، به دو مدعی اصلی قهرمانی هم تبدیل شده‌اند. این فصل استقلال برای دفاع از عنوان قهرمانی به مصاف رقیب خود خواهد رفت و نکته جالب اینکه بازی دو تیم در هفته‌های پایانی برگزار می‌شود تا هیجان آن بالاتر برود.

1730171

گل‌گهر) هفته چهاردهم و بیست و نهم - آزادی و شهید سلیمانی
فصل گذشته امیر قلعه‌نویی با متوقف کردن رفت و برگشت پرسپولیس، به شکلی قابل توجه مانع از ادامه یکه‌تازی سرخ‌پوشان شد. او که عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر را یدک می‌کشد، به هیچ‌عنوان دوست ندارد یحیی به رکورد پنج قهرمانی‌اش نزدیک شود و همین می‌تواند جذابیت جدال این دو تیم در هفته ماقبل پایانی در ورزشگاه آزادی را به اوج خود برساند.

1730173

دیدگاه‌ها