کد خبر : 1835318 | 03 مرداد 1401 ساعت 23:27 | 16K بازدید | 5 دیدگاه

انگلیس علیه پدیده جیمی‌‌جامپ‌؛ سخت‌تر شدن مجازات‌ها

از فصل آینده قانونی جدید در لیگ برتر انگلیس اجرا می‌شود که بر اساس آن، جیمی جامپ‌ها به‌صورت اتوماتیک از تماشای دیگر بازی‌های تیم‌شان در استادیوم منع خواهند شد.

انگلیس علیه پدیده جیمی‌‌جامپ‌؛ سخت‌تر شدن مجازات‌ها

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر انگلیس، فصل گذشته با چندین مورد ورود غیر قانونی تماشاچی‌ها به داخل زمین مواجه بود که خبرساز شد. اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد از فصل آینده برای مقابله با این روند رو به افزایش، قوانین جدید و سخت‌گیرانه‌ای اجرا خواهد کرد.

بر اساس این قانون جدید، هر جیمی جامپی که وارد زمین مسابقه شود به‌صورت اتوماتیک و بدون نیاز به تشریفات قانونی، برای همیشه از دیدن بازی‌های تیم محبوبش در استادیوم منع خواهد شد.

1730220
هواداران اورتون وقتی دریافتند تیم‌شان سقوط نکرده دسته‌جمعی به زمین ریختند

فصل گذشته چه در جریان مسابقات و چه در پایان بازی‌ها چند مورد هجوم هواداران به درون زمین اتفاق افتاد که نگرانی‌هایی در انگلیس به دنبال داشت. اتحادیه فوتبال انگلیس در همکاری با سازمان لیگ برتر قوانین جدیدی تهیه کرده که مجازات جدیدی برای جیمی جامپ‌ها، کسانی که وسایل آتش‌بازی به سمت زمین پرتاب می‌کنند و دارندگان بمب‌های دودزا، معرفی خواهد کرد.

1730218
هواداران سیتی بعد از قطعی شدن قهرمانی تیم‌شان به زمین ریختند و دروازه را شکستند. بازیکنان به سرعت از زمین گریختند.

درحالی‌که باشگاه‌های لیگ برتری گفته‌اند به نوبه خود برای کنترل این افراد تلاش خواهند کرد لیگ برتر در تلاش است در صورت وقوع حوادث مشابه، مجازتی هم علیه باشگاه‌ها اعمال کند. جزئیاتی درباره این مجازات اعلام نشده است.

1730221

مدیرعامل اتحادیه فوتبال انگلیس در این‌باره گفت:" در پایان فصل گذشته شاهد شیوع و افزایش رفتارهای ضداجتماعی در استادیوم‌ها بودیم. رفتارهایی که به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست و امنیت مردم را در معرض خطر قرار می‌دهد.

فوتبال انگلیس تمهیدات جدیدی اندیشیده که این افراد را با مجازات سخت‌تری مواجه کند. این قوانین از شروع فصل آینده اجرایی می‌شود. هدف ما این است که پیامی صریح ارسال کنیم که این نوع رفتار غیر قانونی و خطرناک را به هیچ‌وجه تحمل نخواهیم کرد".

دیدگاه‌ها