کد خبر : 1835319 | 03 مرداد 1401 ساعت 23:25 | 87.5K بازدید | 59 دیدگاه

مورد عجیب قرعه کشی‌های لیگ برتر

فکت عجیب؛ برخورد اول با استقلال،یعنی قهرمانی‌ سپاهان!

تاکنون استقلال و سپاهان در دو دوره لیگ برتر در هفته نخست با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که در پایان فصل، اصفهانی‌ها جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند.

فکت عجیب؛ برخورد اول با استقلال،یعنی قهرمانی‌ سپاهان!

به گزارش "ورزش سه"، پس از قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر برای فصل جدید مشخص شد که استقلال و سپاهان دو تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی باید در همان هفته نخست این پیکارها به مصاف هم بروند. با توجه به نقل و انتقالات صورت گرفته میان دو تیم در این تابستان و همچنین حضور دو سرمربی پرتغالی روی نیمکت استقلال و سپاهان، این دیدار بیش از پیش حساس خواهد بود.

تقابل استقلال و سپاهان در هفته نخست مسئله تازه‌ای نیست. دو تیمی که همواره در لیگ برتر مدعی هستند، پیش از این در دو دوره از رقابت‌های لیگ برتر در همان گام اول با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که نتایج جالبی را در پی داشته است.

نخستین بار دو تیم در لیگ نهم در هفته اول با یکدیگر روبه‌رو شدند. این مسابقه در اولین فصلی برگزار شد که امیر قلعه نویی از استقلال جدا و راهی سپاهان شد و صمد مرفاوی نیز روی نیمکت آبی‌ها نشسته بود. در آن بازی که در استادیوم آزادی برگزار شد، استقلال با تک گل امید روانخواه به برتری رسید.

دومین مرتبه نیز این دو تیم در لیگ سیزدهم در گام اول به مصاف هم رفتند. این بازی در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد که ابتدا فابیو جانواریو برای سپاهان گلزنی کرد و در دقایق پایانی بازی آرش برهانی کار را به تساوی کشاند.

نکته جالب درباره این دو تقابل این است هر چند که سپاهان در هفته‌های نخست موفق به شکست استقلال نشد ولی در انتهای فصل عنوان قهرمانی را به‌دست آورد و جام را بالای سر برد.

در لیگ نهم زردپوشان اصفهانی با 67 امتیاز بالاتر از ذوب آهن و استقلال در رده نخست جای گرفتند و در لیگ سیزدهم نیز سپاهان با همان تعداد امتیاز بالاتر از تراکتور و استقلالی قرار گرفت که با 66 امتیاز دوم و سوم شدند.

حالا استقلال و سپاهان یک‌بار دیگر در هفته نخست باید با هم روبه‌رو شوند. باید دید در یکی از دشوارترین لیگ‌های برتر که این دو تیم به‌همراه پرسپولیس و فولاد مهره‌های موثری را در اختیار دارند، نهایتا جام به چه تیمی خواهد رسید.

دیدگاه‌ها