کد خبر : 1835360 | 04 مرداد 1401 ساعت 12:50 | 158.6K بازدید | 28 دیدگاه

حواشی پنالتی گرفتن مهاجم ایرانی تمامی ندارد

طارمی عامل درگیری لفظی کارشناسان شبکه پرتغالی!

همچنان بحث روی پنالتی که مهدی طارمی در دیدار برابر موناکو گرفت، داغ است. در یک برنامه تلویزیونی، کارشناسان شبکه CM TV به جان هم افتادند.

طارمی عامل درگیری لفظی کارشناسان شبکه پرتغالی!

به گزارش "ورزش سه"، از زمان حضور مهدی طارمی در فوتبال پرتغال، این بازیکن موفق شده است پنالتی‌های متعددی را با لباس پورتو و ریو آوه از داوران بگیرد. پنالتی‌هایی که تماما درست بوده و حتی با حضور VAR نیز تصمیم قاضیان میدان مورد تایید قرار گرفته است.

با این حال طارمی همواره از سوی هواداران بنفیکا و اسپورتینگ، دو تیم بزرگ و پرهوادار پرتغال، مورد هجمه‌های شدیدی قرار گرفته است. در این کشور برای اصطلاح فریب دادن داور، از کلمه غواصی در استخر استفاده می کنند. به همین دلیل و در فضای مجازی، هواداران رقبای پورتو تصاویر و ویدیوهای متعددی از شیرجه در استخر را با عنوان نحوه پنالتی گرفتن طارمی به اشتراک گذاشته‌اند.

در طول فصل قبل نیز بحث پنالتی گرفتن‌های طارمی به سوژه فوتبال پرتغال تبدیل شد. تا جاییکه انتشار یک مطلب انتقادی نسبت به طارمی در وب سایت رسمی اسپورتینگ، با واکنش های شدیدی از سوی هواداران و باشگاه پورتو همراه بود. حالا و در آستانه شروع فصل جدید، یک بار دیگر این مهاجم بوشهری به بحث روز فوتبال پرتغال تبدیل شده است.

سه روز پیش بود که پورتو در یک بازی دوستانه به مصاف موناکو رفت و مهدی طارمی موفق شد از مدافع حریف یک خطای پنالتی بگیرد. این صحنه با واکنش‌های شدیدی از سوی هواداران اسپورتینگ و بنفیکا در فضای مجازی همراه شد و حتی طوفان توییتری علیه طارمی به راه افتاد و این بازیکن به تمارض و فریب داوران متهم شد.

شبکه CM TV پرتغال نیز با دعوت از چند کارشناس، بیش از 30 دقیقه از برنامه خود را به صحبت درباره مهدی طارمی اختصاص داد که این برنامه جنجالی حسابی در کشور پرتغال سر و صدا به پا کرده است.

در این برنامه مارکو پینا، به عنوان کارشناس، به صورت تماس ویدیویی مهمان برنامه بود و اوکتاویو ماچادو به همراه رودولفو ریس، دو بازیکن سال‌های دور پورتو، که روی هم رفته بیش از 350 بازی برای این تیم انجام داده‌اند، در استودیو حضور داشتند.

1730271

مارکو پینا با انتقاد شدید از مهدی طارمی معتقد بود که این بازیکن همواره برای فریب داوران و گرفتن پنالتی، خودش را درون محوطه جریمه به زمین می زند و پورتو فصل قبل با استفاده از این حربه توانست قهرمانی لیگ را از آن خود کند.

این کارشناس با بازبینی صحنه خطای پنالتی سه روز پیش در بازی با موناکو، معتقد بود که مهدی طارمی به شکل کاملا حرفه‌ای و با حربه‌ای خاص، پایش را یک متر به عقب کشیده و خودش را به زمین می‌زند تا بتواند از داوران خطای پنالتی بگیرد.

در ادامه اوکتاویو ماچادو، بازیکن سال‌های دور پورتو و تیم ملی پرتغال، با حمله به مارکو پینا به دفاع از طارمی پرداخت و اعلام کرد در روزهایی که کمک داور ویدیویی در کشور پرتغال فعال است، بازیکنی نمی تواند به راحتی داوران را فریب داده و پنالتی بگیرد.

1730272

در بخش‌هایی از این برنامه که به درگیری شدید لفظی میان مهمانان برنامه کشیده شد، اوکتاویو ماچادو با حمله شدید به مارکو پینا او را یک بنفیکائیستی نامید و مدعی شد او هوادار پر و پا قرص تیم بنفیکا است و به همین دلیل طارمی را به فریب داوران متهم می کند.

این برنامه در فضای مجازی نیز بازتاب‌های زیادی داشت و هواداران پورتو با حمله به مارکو پینا، او را به جانبداری از بنفیکا متهم کرده و در سمت مقابل هواداران بنفیکا و اسپورتینگ نیز معتقد بودند این کارشناس درباره طارمی صحبت‌های درستی را به زبان آورده است.

در زیر بخشی از توییت های منتشر شده درباره این برنامه را مرور می کنیم:

1730273
مارکو پینا، مانند همه موراریایی‌ها (منطقه‌ای در لیسبون)، ناصادق، کلاهبردار و فاسد بزرگ است.
1730274
مارکو پینا امروز کمتر مست است، اما او هنوز یک احمق است.
1730275
این مارکو پینا حقایق را بیان می‌کند.
1730276
مارکو پینا، مردی که وانمود می‌کند در داوری متخصص است، همچنان فکر می‌کند که ما نمی‌دانیم او یک طرفدار بنفیکا است.
1730277
مارکو پینا در خدمت باشگاه محبوبش بنفیکا است، با هدف اصلی خود یعنی تحقیر طارمی.
1730278
مارکو پینا حقیقت را گفت و این یک سیرک بود.

دیدگاه‌ها