کد خبر : 1835412 | 04 مرداد 1401 ساعت 17:46 | 261.4K بازدید | 276 دیدگاه

حق با مدیر است یا سرمربی؟

اختلاف علنی در پرسپولیس؛ جنجال در راس هرم!

عدم جذب نفرات مدنظر یحیی گل‌محمدی با مصاحبه سراسر کنایه سرمربی سرخپوشان علیه مدیریت همراه شد.

اختلاف علنی در پرسپولیس؛ جنجال در راس هرم!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس فصل گذشته را با نائب قهرمانی پایان داد تا بعد از پنج قهرمانی پیاپی، هواداران این تیم خواهان تغییراتی بزرگ باشند. کاری که از همان ابتدا نیز استارت خورد و تمام بدنه تیم چه در جمع بازیکنان و چه اعضای کادرفنی را در پی گرفت.

جابجایی‌های بزرگ در لیست نفرات این تیم برای فصل جدید از همان ابتدا اما با یک جمله مشترک از سوی یحیی گل محمدی همراه بوده است؛ " نقل و انتقالات شتاب خوبی داشته اما برای تقویت تیم امیدوارم همچنان این روند ادامه داشته باشد".

این روند اما از نزدیک به یک ماه قبل کاملا متوقف شده است. درست از جایی که سرخ‌ها موفق شدند سعید صادقی را به خدمت بگیرند، بعد از آن کاملا شاهد نقل و انتقالات و تقویت دیگر تیم‌ها خصوصا سپاهان و استقلال و حتی فولاد خوزستان بوده‌اند.

1725941

این در حالیست که یحیی از مدتی قبل به دنبال تقویت سه بخش اصلی تیمش در پست هافبک دفاعی و همچنین مهاجم و البته جذب دستیار قابل اتکا بود. مدیریت باشگاه طی تمامی این یک ماه اخیر اما در نهایت با یکی از گزینه‌های مدنظر سرمربی برای حضور در کادرفنی به توافق رسید. "اوسمار ویرا" مرد 47 ساله‌ای که البته کارنامه قابل اعتنایی ندارد و باید منتظر حضورش در ایران و اجرای برنامه‌هایش در کنار یحیی گل‌محمدی ماند تا در نهایت درباره‌اش نظر داد.

سرمربی سرخپوشان اما امروز در مصاحبه‌ای آتشین و جنجالی توپ را کاملا به زمین مدیریت انداخت و با اشاره به سکوت آنها در قبال مذاکره با نفرات مدنظرش خواهان پیشبرد اهداف این تیم برای موفقیت در فصل آتی، خصوصا در بحث مهاجم شد.

یحیی در بخشی از کنایه‌های خود با اشاره به نقل و انتقالات این باشگاه مدعی شد که مدیریت تاکنون نفراتی را جذب کرده که به صورت "آزاد" بوده و "تمایل" به حضور در جمع سرخپوشان داشته‌اند. در نگاه اول هم البته صحبت او چندان بی‌منطق به نظر نمی‌رسد. پورعلی‌گنجی بازیکن آزاد بود و مدت‌ها بود که در تمرینات این تیم نیز حضور یافته بود و در گفتگویی تلویزیونی نیز حتی از علاقه‌اش برای این انتقال خبر داده بود. بیرانوند نیز با پایان حضور دو ساله در فوتبال اروپا و تلاش برای بازگشت به ایران برای حفظ جایگاه خود در تیم ملی و البته شماره یک در جام جهانی، بهتر از پرسپولیس را نمی‌توانست برای خود متصور شود.

1701214

سروش رفیعی نیز که همه هواداران پرسپولیس و فوتبالی به علاقه‌ قلبی‌اش نسبت به این تیم آگاه هستند. دانیال اسماعیلی‌فر نیز فصل گذشته نیز در یکقدمی پرسپولیس قرار داشت و تمام صحبت‌ها را با گل‌محمدی صورت داده بود و در ادامه راهی سپاهان شد اما اینبار برای تصاحب جایگاهی در تیم ملی به دنبال تغییر فضایی بزرگ بود. محمد مهدی احمدی و گئورگی گولسیانی نیز لقمه‌های گلوگیر و سختی برای این انتقال محسوب نمی‌شدند و تنها سعید صادقی حرف و حدیث زیادی برای این انتقال پشت سر گذاشت. بازیکنی که بحث زیادی درباره انتقالش به استقلال وجود داشت اما شخصا اعلام کرد که به دنبال استراحت بعد از اردوی تیم ملی بوده تا پای قرارداد بنشیند. شاید حتی اگر تمایلات استقلالی مدیربرنامه‌های این بازیکن نیز نبود، این انتقال خیلی زودتر نیز صورت می‌گرفت.

با این حال در تمامی این بازیکنان یک موضوع مشترک وجود داشت؛ " بازیکن آزاد"

در دنیای حرفه‌ای فوتبال و برای قدرتمند بستن تیم‌ها مسلما جذب بازیکن آزاد یک پوئن فوق العاده برای مدیریت محسوب نمی‌شود. مثال واضح این قضیه را چندی پیش با انتقال لواندوفسکی از بایرن مونیخ به بارسلونا شاهد بودیم که علیرغم قرارداد این گلزن لهستانی با مونیخی‌ها، بارسلونا موفق شد با پرداخت بند فسخ وی، او را به خدمت بگیرد. دقیقا اتفاقی که یحیی گل محمدی نیز انتظار دارد مدیریت باشگاه برای تقویت تیمش صورت دهند و در مسیر دستیابی به جذب بازیکن آزاد برای انتقالی بی دردسر و تنها بر پایه مذاکره با بازیکن برای عدد قرارداد نباشند.

1718186

یحیی البته به این نکته نیز اکتفا نکرده است و در بخشی از همین گلایه‌های خود اشاره کرده که باشگاه برای انتقال نفراتی آزاد چون گادوین منشا، سجاد شهباززاده، محمد خدابنده لو و ... نیز با مشکل مواجه شده و نتوانسته آنها را به خدمت بگیرد. سرمربی سرخ‌ها با اشاره‌ای درست به این موضوع که بازیکن باکیفیت مسلما آزاد نیست و درصد کمی در این خصوص وجود خواهد داشت، خواهان این شده تا تیم نقل و انتقالاتی سرخپوشان اقدامی مناسب‌تر صورت دهند تا ضعف چند ساله پرسپولیس در بخش مهاجم را پوشش دهند.

از سوی دیگر درویش قرار دارد؛ مدیر جاه‌طلبی که علیرغم تمامی انتقاداتی که پیش از دریافت حکم مدیرعاملی سرخپوشان علیه وی وجود داشت، روی صندلی مدیریت باشگاه نشست. باشگاه هنوز نتوانسته منابع لازم برای پرداخت مطالبات بازیکنان را برای فصل جدید فراهم سازد. کارگزار و حامی مالی نیز قرارداد مشخصی ندارد و اردوی خارجی نیز لغو شده است. خواسته گل‌محمدی برای جذب مهاجم نیز تا این لحظه بی نتیجه مانده و همه هواداران نگران اتفاقی مشابه انتخاب دستیار هستند. جذب مهاجمی از سر ناچاری و با کارنامه‌ای مشابه دستیار انتخابی.

به نظر شما در داستان یحیی گل محمدی و رضا درویش کدام طرف مقصر است و باید چه راهکاری را دنبال کنند؟

دیدگاه‌ها