کد خبر : 1835465 | 04 مرداد 1401 ساعت 23:30 | 77.5K بازدید | 11 دیدگاه

بازگشت آرژانتینی محبوب به نوکمپ بعد از 15 سال

خاویر ساویولا، ستاره آرژانتینی سابق بارسلونا، به باشگاه کاتالان بازگشت. او سالها بعد از درخشش در زمین چمن نوکمپ حالا در رده سنی جوانان بارسا به عنوان مربی مشغول به کار خواهد شد.

بازگشت آرژانتینی محبوب به نوکمپ بعد از 15 سال

به گزارش "ورزش سه"، خاویر ساویولا، سالها بعد از دورانی که با پیراهن آبی‌اناری بارسلونا در مستطیل سبز می‌درخشید به این باشگاه بازگشت. او حالا نه به عنوان فوتبالیست بلکه به عنوان مربی در خدمت باشگاه کاتالان خواهد بود.

بر اساس اعلامیه منتشر شده از طرف باشگاه بارسا، خاویر ساویولا فصل آینده به عنوان دستیار اسکار لوپز، مربی تیم جوانان الف بارسلونا فعالیت خواهد کرد.

1730425

خاویر ساویولای آرژانتینی در دوران بازی خود دو دوره بازیکن بارسا بود. ساویولا اولین بار در فاصله سالهای 2001 تا 2004 با پیراهن بلوگرانا بازی می‌کرد. او در دو فصل 2006 و 2007 هم به بارسا بازگشت و برای بلوگرانا به میدان رفت.

ساویولا از جمله بازیکنانی است که سابقه بازی در دو رقیب سنتی فوتبال اسپانیا، بارسلونا و رئال مادرید را دارد.

در تابستان سال 2001 بارسلونا یک ستاره جوان را از ریورپلاته در آرژانتین خریداری و به دنیای فوتبال معرفی کرد: خاویر ساویولا. خاویر آن روزها بازیکنی 19ساله بود و به تازگی با تیم ملی جوانان کشورش فاتح جام جهانی زیر 20 سال شده بود. بارسا مدعی بود موفق شده یکی از آینده‌دارترین فوتبالیستهای جوان دنیا را به خدمت بگیرد.

1730426

بارسلونا برای خرید ساویولا 36 میلیون یورو پرداخت کرد که رکورد گران‌ترین خرید باشگاه تا آن زمان بود. ساویولای جوان بعد از حضور در بارسلونا با چند نفر از اسطوره‌های بعدی بلوگرانا هم‌اتاقی شد. کسانی مثل کارلس پویول و آندرس اینیستا.

ساویولا در سالهای بعد همواره اعلام می‌کرد که هوادار بارسلونا است و خود را یک بارسایی دوآتشه می‌داند. خاویر رویهم‌رفته برای باشگاه محبوبش 172 بازی انجام داد و 72 گل به ثمر رساند.

دیدگاه‌ها