کد خبر : 1835588 | 05 مرداد 1401 ساعت 19:43 | 29.2K بازدید | 5 دیدگاه

جدال غول‌های شرق آسیا؛ پیروزی مقتدرانه ژاپن بر کره

ژاپن امروز در آخرین بازی جام شرق آسیا موفق شد کره‌جنوبی را 3-0 شکست دهد تا نبرد دو غول فوتبال شرق آسیا با پیروزی پرگل سامورایی‌ها به پایان برسد.

جدال غول‌های شرق آسیا؛ پیروزی مقتدرانه ژاپن بر کره

به گزارش "ورزش سه"، تورنمنت جام شرق آسیا EAFF امروز با برگزاری آخرین مسابقه در خاک ژاپن به پایان رسید. ژاپنی‌ها در این مسابقه مقابل کره جنوبی قرار گرفتند و موفق شدند حریف خود را با ارائه یک بازی برتر، با نتیجه 3-0 شکست دهند.

جام شرق آسیا EAFF با حضور چهار تیم ژاپن، کره‌جنوبی، چین، و هنگ‌کنگ برگزار شد. این رقابت‌ها برای دو نماینده آسیا در جام جهانی، ژاپن و کره جنوبی، در حکم انجام چند بازی تدارکاتی بود. ژاپن و کره با حضور در این تورنمنت موفق شدند در تاریخی به جز فیفا‌دی‌ها چند بازی دوستانه و تدارکاتی انجام بدهند.

1730625

در نهایت، آخرین مسابقه این تورنمنت، که در حکم فینال بود، امروز در استادیوم تویوتا بین ژاپن و کره‌جنوبی برگزار شد. دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند و به رختکن رفتند.

نیمه دوم اما خیلی زود با گلزنی ژاپن آغاز شد. یوکی سوما، هافبک ژاپن در دقیقه 49 موفق شد دروازه کره‌ای‌ها را باز کند. یوکی سوما در ادامه بازی هم درخشید و در نهایت به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

شو ساساکی در دقیقه 63 دومین گل ژاپن را وارد دروازه کره جنوبی کرد. شوتو ماچینو، در دقیقه 72 کره‌ای‌ها را کاملا ناامید کرد و سومین گل تیم ملی کشورش را به ثمر رساند.

1730626

کره‌ای‌ها در این بازی، ستاره اول فوتبال کشورشان، سون هیونگ مین را در اختیار نداشتند. ولی ژاپن با برتری قابل ملاحظه‌ بر کره جنوبی اجازه عرض اندام به کره‌ای‌ها نداد. سامورایی‌ها در طول مسابقه 14 شوت در چارچوب داشتند و این آمار برای کره تنها 5 شوت در چارچوب بود.

دیدگاه‌ها