کد خبر : 1835596 | 05 مرداد 1401 ساعت 20:45 | 26.4K بازدید | 5 دیدگاه

کریستین اریکسن؛ هم بازی‌ساز هم استادِ پاس گل

کریستین اریکسن، ستاره جدید منچستریونایتد، آماری درخشان در دادن پاس گل دارد. آماری که شاید علت اصلی علاقه اریک تن‌هاخ به او باشد.

کریستین اریکسن؛ هم بازی‌ساز هم استادِ پاس گل

به گزارش "ورزش سه"، کریستین اریکسن، ستاره بازی‌ساز دانمارکی، که دیروز رسما به منچستریونایتد پیوست در طول تابستان از مهره‌هایی بود که اریک تن‌هاخ، سرمربی هلندی یونایتد، برای به انتقالش به اولدترافورد اصرار داشت.

اریکسن دانمارکی که پیش از پیوستن به منچستریونایتد در تیم‌های برنتفورد، اینترمیلان و تاتنهام بازی کرده، محصول آکادمی مشهور باشگاه آژاکس است. باشگاهی که اریک تن‌هاخ سال‌ها هدایتش را بر عهده داشت و با درخشش در آژاکس بود که توانست خود را به‌عنوان یکی از بهترین مربیان حال حاضر دنیا مطرح کند.

1730367

اریکسن در جریان برگزاری رقابت‌های یورو 2020، در زمان برگزاری یکی از مسابقات تیم ملی کشورش، دانمارک، دچار حمله قلبی شد و دنیای فوتبال را در شوک و نگرانی فرو برد. اما اریکسن موفق شد از نیمه دوم فصل گذشته به مستطیل سبز برگردد. او در بازگشت به میادین پیراهن برنتفورد را به تن کرد.

اریکسن، هافبکی خوش‌تکنیک و پا به توپ است که توانایی قابل توجهی در بازی‌سازی دارد. اما نگاهی به آمار پاس گل این ستاره دانمارکی نشان می‌دهد او یکی از سلاطین پاس گل محسوب می‌شود و از نظر آماری در مقایسه با سلاطین پاس گل لیگ برتر، شرایط فوق‌العاده‌ای دارد. 

1730637

اریکسن در 237 بازی موفق شده 66 پاس گل بدهد. او در این آمار در رتبه دوم قرار دارد و تنها کوین دی‌بروینه، ستاره منچسترسیتی است که در دادن پاس گل، عملکردی بهتر از او به‌نمایش گذاشته است. اریکسن از این نظر شرایطی بهتر از داوید سیلوا، مسوت اوزیل و رحیم استرلینگ دارد.

دیدگاه‌ها