کد خبر : 1835718 | 06 مرداد 1401 ساعت 22:35 | 25.6K بازدید | 10 دیدگاه

شیلی دست بردار نیست؛ اکوادور نباید به قطر برود

شیلی همچنان به تلاش برای اخراج اکوادور از جام جهانی 2022 ادامه می‌دهد.

شیلی دست بردار نیست؛ اکوادور نباید به قطر برود

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال شیلی معتقد است اکوادور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر در منطقه آمریکای جنوبی از بازیکنی استفاده کرده که مجاز به بازی برای این تیم نبوده است. در نتیجه شیلی معتقد است اکوادور باید از رقابت‌ها کنار گذاشته شود و جای این تیم در قطر، به شیلی اختصاص یابد.

شیلی ابتدا شکایتی رسمی به فیفا ارسال کرد ولی فیفا در تاریخ 10 ژوئن حکم داد که شکایت فدراسیون شیلی قابل قبول نیست و اکوادور در قطر حضور خواهد داشت. فیفا در حکم خود اعلام کرد مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد بایرون کاستیو در کشور اکوادور به دنیا آمده و ادعای شیلی درباره اکوادوری نبودن او درست نیست.

1730832

شیلی اما از تلاش‌ها برای اخراج اکوادور دست برنداشته است. فدراسیون فوتبال این کشور مدعی است کاستیو در کلمبیا به دنیا آمده است و فدراسیون فوتبال اکوادور با دستکاری در مدارک هویتی او، این بازیکن را به‌صورت غیرمجاز در تیم ملی خود به‌کار گرفته است.

خورخه یونگه، دبیرکل فدراسیون فوتبال شیلی، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد:" ما از نتایج تحقیقات‌مان کاملا مطمئن هستیم. روشن است که بازیکن مورد بحث در اکوادور به دنیا نیامده و مدارک هویتی او جعلی است. مساله ما صرفا حضور در جام جهانی 2022 نیست. مشکل اینجا است که اصل بازی جوانمردانه نقض شده است".

دیدگاه‌ها