کد خبر : 1835866 | 08 مرداد 1401 ساعت 12:19 | 45.1K بازدید | 31 دیدگاه

از دهک پایین می‌آییم و باید چند خانواده را حمایت کنیم

دفاع جانانه کاپیتان تراکتور از قراردادهای نجومی!

مهدی کیانی می‌گوید بسیاری از فوتبالیست‌ها قرارداد نجومی ندارند و همچنین هزینه زیادی را بابت حق مالیات، فدراسیون و سازمان لیگ پرداخت می‌کنند.

دفاع جانانه کاپیتان تراکتور از قراردادهای نجومی!

به گزارش "ورزش سه"، قرمزپوشان تبریز در چند سال اخیر به‌دلیل تغییرات زیاد در کادر فنی هیچ‌وقت نتوانستند روند ثابت و موفقیت‌آمیزی در لیگ برتر داشته باشند و حالا امیدوارند که در فصل جدید اتفاقات خوبی برای آنها رخ دهد. مسئله مهم در تراکتور حضور یک مربی باتجربه است و این تیم با قربان بردیف وارد بازی‌‌ها خواهد شد؛ مربی روسی که به‌گفته خودش یک ریشه ایرانی دارد و می‌خواهد در فوتبال ایران به موفقیت برسد.

مهدی کیانی کاپیتان محبوب تراکتور هم حضور بردیف در این تیم را یک اتفاق مثبت ارزیابی کرده و امیدوار است آنها یک فصل متفاوت را رقم بزنند. کیانی به سوالات همشهری ورزشی پاسخ داده است.

اردوی ترکیه برای تراکتور چطور پیش رفت؟
ما نیاز به این اردو داشتیم و تمرینات پرفشاری را هم پشت سر گذاشتیم. البته وقتی تیمی می‌خواهد به موفقیت برسد، باید هم سختی بکشد و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. چند بازیکن جدید هم به تیم ما اضافه شدند و شخصیت تیمی تراکتور بالا رفته است، امیدوارم با تیمی پرقدرت وارد بازی‌ها شویم.

شرایط فنی تیم را در قیاس با فصل گذشته چطور می‌بینید؟
قطعا وضعیت ما نسبت به فصل گذشته بهتر است و تفاوت‌ها زیاد است. یک تیم بزرگ نیاز به بازیکنان بزرگ و مربی بزرگ و باتجربه دارد، تراکتور بازیکنانی می‌خواهد که بدانند پیراهن چه تیمی را بر تن می‌کنند.

1687565

کار کردن با قربان بردیف چطور است؟
او مربی سرسختی است و در این مدت هم تمرینات فشرده‌ای را زیرنظر این مربی انجام دادیم که واقعا برای ما لازم بود. بردیف حتی به جزئیات هم توجه می‌کند و در این مدت کوتاه کلاس بالای مربیگری‌اش را نشان داده است. بردیف یک آدم خوب و یک مربی کاربلد است و امیدوارم فصل خوبی را زیرنظر این مربی پشت سر بگذاریم.

خیلی‌ تصور نمی‌کردند تراکتور چنین مربی‌ای را انتخاب کند، قبول داری؟
بردیف جزو مربیان بزرگ است و قطعا وجود چنین مربیانی می‌تواند کیفیت فنی فوتبال ایران را بالا ببرد. من گفتم که تیم بزرگ مربی بزرگ می‌خواهد و خوشحالیم که یک مربی باتجربه را کنار خودمان داریم که در میادین بزرگ و مهم مربیگری کرده است.

چقدر احتمال می‌دهید تراکتور فصل آینده جزو مدعیان قهرمانی باشد؟
در یکی دو سال گذشته نتوانستیم در لیگ برتر به نتایجی که دلخواه‌مان بود، دست پیدا کنیم ولی امسال شرایط فرق می‌کند و از همین شروع لیگ می‌خواهیم در بین مدعیان باشیم. مدیریت باشگاه و همچنین آقای زنوزی هم شرایط خوبی را در تیم ایجاد کرده‌اند و باید یک فصل متفاوت را رقم بزنیم.

خیلی‌ فقط 3تیم سپاهان، پرسپولیس و استقلال را مدعیان اصلی قهرمانی می‌‌دانند. نظر شما چیست؟
در فوتبال هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان خیلی راحت گفت چه تیم‌هایی مدعی هستند. شما می‌بینید که هفت، هشت تیم چقدر خوب هزینه کرده‌اند و خیلی از تیم‌ها دنبال قهرمانی هستند. ما هم دوست داریم جزو مدعیان باشیم و درصورت باز شدن ورزشگاه‌ها به حمایت هواداران نیاز داریم.

قبول دارید اگر هواداران تراکتور اتفاقات مشابه دیدار با پرسپولیس را رقم بزنند، شما ضرر خواهید کرد؟
این اتفاقات فقط در تبریز نبود و ما هم وقتی در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنیم با برخی مسائل روبه‌رو می‌شویم. من معتقدم تلافی‌کردن کار درستی نیست و وظیفه باشگاه‌ها و بازیکنان است که جو را آرام کنند و اتحاد به‌وجود بیاورند. ما نباید به حاشیه‌ها فکر کنیم.

کیفیت بازیکنان خارجی که به تراکتور اضافه شدند را چطور می‌بینید؟
آنها بازیکنانی توانمند و باتجربه هستند و امیدوارم به تراکتور کمک کنند. آنها می‌توانند از حضور در تراکتور لذت ببرند.

1731023

در مورد قرعه تراکتور چه نظری دارید؟
بالاخره باید با همه تیم‌ها بازی کنیم. تیمی که می‌خواهد به موفقیت برسد، این چیزها برایش مهم نیست. همه می‌دانند که لیگ سختی داریم و همه تیم‌ها هم قوی هستند.

در یکی دو ماه گذشته هم بحث دستمزد بازیکنان لیگ برتری حرف و حدیث‌های زیادی را در رسانه‌ها و حتی جامعه ایجاد کرد. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
همه فوتبالیست‌ها دستمزد بالا نمی‌گیرند، در ضمن قسمتی از آن برای مالیات، حق فدراسیون، سازمان لیگ و... کسر می‌شود. یک فوتبالیست شاید 10سال یا کمتر عمر مفید داشته باشد و در این مدت هم همیشه تحت فشار‌های مختلف قرار دارد. من نمی‌خواهم از خودمان دفاع کنم ولی برخی حرف‌هایی ‌می‌زنند که منطقی نیست. اکثر بازیکنان از قشر ضعیف جامعه رشد می‌کنند، وقتی هم به سطح حرفه‌ای می‌رسند باید چند خانواده را حمایت کنند. حتی ممکن است با چالش‌های مختلف هم روبه‌رو شوند. یک موضوع دیگر را هم باید بگویم.

بفرمایید.
شما می‌بینید که ماشین 200میلیونی شده 3میلیارد یا خانه 500میلیونی شده 5میلیارد. آیا به میزان این تورم، درآمد مردم هم افزایش داشته است؟ مردم ما بی‌نظیر هستند و حقشان این است که حداقل یک زندگی بی‌دغدغه داشته باشند. آنهایی که پشت میز می‌نشینند، باید به فکر مردم باشند. یک کارگر یا کارمند با حقوق 5 تا 10میلیونی چگونه باید یک زندگی را اداره کند؟ باور کنید فوتبالیست‌‌ها هم اندازه خودشان چالش دارند.

صحبت پایانی؟
من دوست داشتم در آخر حرف‌هایم در مورد وریا غفوری صحبت کنم. اگر او در مورد مردم ایران و مشکلات حرف می‌زند، ما هم حرف می‌زنیم. همه ما عاشق ایران و این مملکت هستیم و هیچ وقت هم دوست نداریم آسیبی به ایران برسد. همه ما دوست داریم مردم ایران در بهترین شرایط زندگی کنند و این درست نیست که برخی وریا غفوری را به‌دلیل حمایت از مردم، تحت فشار بگذارند. همه ما عاشق ایران هستیم و دوست داریم مردم ما بدون کمترین مشکل زندگی کنند.

مصاحبه: امیرحسین اعظمی

دیدگاه‌ها