کد خبر : 1835909 | 08 مرداد 1401 ساعت 15:30 | 21K بازدید | 1 دیدگاه

پاداش بی‌سابقه برای حضور گلف‌باز مشهور

پنجاه میلیون دلار؛ عربستان پول می‌پاشد

تلاش های عربستان برای میزبانی از تورنمنت های بزرگ با وجود مخالفت های سازمان حقوق بشری ادامه دارد.

پنجاه میلیون دلار؛ عربستان پول می‌پاشد

به گزارش "ورزش سه"، یکی از مناقشه برانگیزترین تصمیمات پادشاهی عربستان، برگزاری مسابقات گلف و مخالفت شدید با انجام آن در این کشور بوده که عربستان را وادار کرده تا بالاترین دست و دل بازی و هزینه را برای جلب رضایت گلف‌بازهای حرفه‌ای انجام دهد.

تورنمنت جهانی حرفه ای گلف،"LIV Golf"، قرار است در عربستان برگزار شود و صندوق دولتی این کشور اسپانسر اصلی آن خواهد بود. جایزه بالای این تورتمنت باعث شده تا بسیاری از ستاره های این ورزش برای حضور در آن ترغیب شوند؛ از جمله بوبو واتسون 43 ساله، مرد شماره 2 سابق گلف که به دلیل جراحی زانو تا سال جدید میلادی قادر به بازگشت نیست.

گرگ نورمن، اسطوره گلف و مدیر اجرایی تورنمنت با تایید حضور واتسون گفت:« واتسون یک نماد در ورزش گلف است و حضور او در تورنمنت، سطح کیفی رقابت را بالا خواهد برد.»

طبق ادعای تلگراف، واتسون صرفا برای شرکت در این تورنمنت، 50 میلیون دلار به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد. این در حالی است که جایزه تورنمنت لندن، 25 میلیون دلار بود. هرگز در تاریخ این ورزش سابقه نداشته که برای حضور یک ورزشکار 50 میلیون دلار پرداخت شود. جایزه برنده این تورنمنت نیز 250 میلیون دلار عنوان شده که در نوع خود بی سابقه است.

قبل از واتسون، ستارگانی مانند فیل میکلسون، داستین جانسون، برایسون دچامبو و قهرمان آلمانی مارتین کایمر به تور LIV پیوسته بودند.

دیدگاه‌ها