کد خبر : 1836148 | 09 مرداد 1401 ساعت 20:48 | 29.7K بازدید | 18 دیدگاه

حرف‌های تند سرمربی امید؛ بوی تعطیلی تمرینات

مهدوی‌کیا: تا مهرآباد هم نمی‌رویم چه برسد به پاریس!

سرمربی تیم ملی امید از اقدامات فدراسیون و کمیته ملی المپیک به‌شدت ناراضی است.

مهدوی‌کیا: تا مهرآباد هم نمی‌رویم چه برسد به پاریس!

به گزارش "ورزش سه" سرمربی تیم ملی امید ایران بعد از انجام بازی دوستانه برابر پرسپولیس در شرایطی که از اوضاع تیم امید به‌شدت ناراحت و مغموم بود، به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.
مهدوی‌کیا در ابتدا صحبت‌های خودش را اینطور آغاز کرد: دو سه روز پیش تمرینات را با تیمی نصفه و نیمه شامل 10-11 بازیکن آغاز کردیم و امروز مقابل پرسپولیس بازی تدارکاتی انجام دادیم که به نظرم بازی خوبی نبود. البته ما یک بار دیگر با این تیم بازی کرده بودیم که شرایط بدنی بهتری داشتیم. نفرات‌مان کامل‌تر بود. الان بیشتر بچه‌ها در فاز بدنسازی قبل از فصل بودند. احساس می‌شد که بدن‌هایشان سنگین بود و دیدید سه تا از گل‌هایی که دریافت کردیم روی اشتباهات فردی بود. در هرصورت نتیجه مهم نیست ولی از فوتبالی که بازی کردیم راضی نبودم هرچند، چند بازیکن تازه به تیم اضافه شده‌اند.

* به نظر می‌رسید بعد از بازگشت تیم از ازبکستان شرایط بهتر شود و همکاری‌ها بیشتر شود. اما گویا برعکس شد!
- در بازگشت از ازبکستان جمله‌ای گفتم که باز هم تکرار می‌کنم. با این شکل از همکاری و برنامه‌ریزی‌ها ما تا مهرآباد هم نمی‌توانیم برویم چه برسد به پاریس( محل برگزاری المپیک 2024)! این اعتقاد من است با توجه به شرایطی که می‌بینم و با این تیم نصفه و نیمه؛ الان هم اصلا راضی نیستم.

* احتمال انصراف وجود دارد؟ چون عراق هم هفت بازیکن نداشت و انصراف داد.
- فردا قرار است با پیکان بازی کنیم ولی 15 بازیکن بیشتر نداریم و اینطوری همه مصدوم می‌شوند. اگر قرار است به آنجا برویم که با تیم‌های قدرتمند آفریقایی و آسیایی بازی کنیم به دو تیم آماده نیاز داریم که دو روز یک بار بازی کنند. این شرایط خیلی سختی است و با این شرایط نمی‌شود ادامه داد. چون علاوه‌بر مصدومیت، تجربه خوبی هم به‌دست نمی‌آید؛ با توجه به این که بازیکنان اصلی نیستند.

1731514
* مسئولان فدراسیون فوتبال که درگیر انتخابات هستند، اما مسئولان کمیته المپیک هم کاری نمی‌کنند و به نظر می‌رسد تیم با این شرایط اذیت می‌شود؟
- دوستان کار خودشان را انجام می‌دهند اما اینکه با یک تیم نصفه و نیمه به آنجا برویم جالب نیست. تمرکز من بیشتر روی کارهای بیرونی بوده تا فنی، ولی هرروز خبر جدیدی می‌شنویم و درگیر این هستیم که چه نفراتی در اختیار داریم. با این شرایط راه به جایی نمی‌بریم و در این مسابقات شرکت نکنیم بهتر است چون با این تعداد بازیکنان، خیلی از آنها مصدوم می‌شوند.

* با آقای ماجدی و کشوری‌فر صحبتی نداشتید؛ برای تسهیل دراختیار گرفتن بازیکنان؟
- همکاری نکردند دیگر. از بیست روز قبل لیست خودمان را دادیم ولی نیامدند! اینکه روی یک‌سری از مسائل برنامه‌ریزی می‌کنید و می‌بینید که برعکس می‌شود.

* بازی با تیم‌های پرسپولیس و پیکان به‌عنوان تیم‌های باشگاهی مفید است؟
- من بعد از پیروزی برابر نساجی و پرسپولیس در دوره قبل هم گفتم این بازی‌ها اصلا قابل مقایسه نیست با اینکه لباس تیم ملی بپوشیم و در استادیوم با بازیکنان همسن تیم خودمان بازی کنیم. شرایط قابل مقایسه نیست. در کمپ تمرینی با تیم باشگاهی بازی کردن خوب است، به تیم فشار آمد ولی هدف ما نیست. اینکه بازیکن را هم در اختیار نداشته باشیم و با تیم نصفه و نیمه به مسابقات برویم خوب نیست. بازی کردن با تیم‌های بزرگسال، آن هم دو روز یک بار با مصدومیت‌هایی همراه است که نه به صلاح آنهاست نه تیم ملی.

* کار دستیار اول شما به کجا کشید؟
- ایشان طبق قراردادش در تاریخ‌هایی که باید دریافتی نداشت و قراردادش را فسخ کرد.

1731515

* دلسرد نمی‌شوید از این مسائل؟
- چرا دیگر. تک و تنها... چیزی نگویم بهتر است!

* به نظر می‌رسید در بازگشت از ازبکستان برخی به دنبال تسویه حساب با شما بودند و الان فضا برایشان فراهم شده!
- من اهمیتی نمی‌دهم. برخی در مورد جوانگرایی صحبت می‌کنند ولی هیچ کس انجامش نداد. من تبعات آن را به جان خریدم و با تیمی جوان به مسابقات رفتم؛ چون اعتقاد داشتم باید تجربه کسب کند و بازی‌های بیشتری انجام دهد. می‌دیدم این روزها را که فرصت برای بازی خیلی کم خواهد بود و خیلی از تیم‌ها می‌توانند بازیکن بزرگسال بیاورند ولی من باز هم گفتم با تیم جوان می‌رویم ولی اینکه بازیکنان خودمان را هم نداشته باشیم و با 15-16 بازیکن به مسابقات برویم؛ دیگر خیلی بی‌انصافی است که من تک و تنها بار را به دوش بکشم. البته برای من مهم نیست و من حتی اگر با تیم جوانان هم بروم مشکلی ندارم اما تیمم آسیب می‌بیند. فردا باید با پیکان بازی کنیم؛ نود دقیقه اما تنها پنج بازیکن روی نیمکت تیم من هستند. قطعا بازی فردا هم آسیب‌دیدگی داریم.

* خودتان با سرمربی‌ها ارتباطی داشتید؟
- من وظیفه‌ای نداشتم در این خصوص، چون از قبل به من قول دادند تمام بازیکنان را در اختیارم بگذارند. ولی وقتی در عمل می‌بینیم همه‌چیز برعکس شده است.

دیدگاه‌ها