کد خبر : 1836289 | 10 مرداد 1401 ساعت 17:12 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

اردوی بعدی تیم امید در فیفادی برگزار می‌شود؛

فاطمی: در عمل هم منافع ملی را اولویت قرار بدهید

سرپرست تیم امید ایران می‌گوید عدم همکاری باشگاه ها باعث انصراف از مسابقات هم‌بستگی کشورهای اسلامی شد.

فاطمی: در عمل هم منافع ملی را اولویت قرار بدهید

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که شاگردان مهدی مهدوی‌کیا اردوی خود را برای حضور در بازی های هم‌بستگی کشورهای اسلامی برگزار کرده بودند این اردو خیلی زود با تصمیم مهدی مهدوی‌کیا پایان یافت و تیم امید از شرکت در این مسابقات انصراف داد.

فراز فاطمی سرپرست تیم امید پس از این اتفاق در جمع خبرنگاران حاضر شد و در این خصوص توضیحاتی ارائه داد.

* باشگاه ها با تیم امید همکاری نکردند 
متاسفانه ما شاهد این بودیم که باشگاه های لیگ برتری همکاری مناسبی با تیم ملی امید نداشتند. شرایط ۵-۶ بازیکنی که به ما ملحق نشدند درست شده بود و حدود ۲۰ روز قبل با مربیان و سرپرستان چک کرده بودیم و قرار بود به اردو اضافه شوند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد که حدود ۵ بازیکن اصلی و تاثیرگذار بودند. از طرفی در شروع اردو از اعضای تیم تست گرفتیم و متاسفانه ۴ کرونایی هم داشتیم که مزید بر علت شد. میلاد کر هم با تراکتور در اردوی ترکیه دچار آسیب دیدگی پا شد و عکس ها ‌و گواهی پزشک هم موجود است؛ همه اینها مزید بر علت شد.

* شرکت در مسابقات به صلاح نبود
با فشاری که در بازی های کشورهای اسلامی است و مسابقات یک روز در میان برگزار می‌شود آقای مهدوی‌کیا صلاح دانست که با توجه به تعداد کم بازیکنان و فشردگی مسابقات که باعث می‌شود بازیکنان باقی‌مانده هم دچار مصدومیت بشوند؛ در مسابقات شرکت نکنیم و شرکت در مسابقات به صلاح فدراسیون و تیم ملی هم نبود. به همین دلیل این تصمیم گرفته شد.

* غیبت یک‌ بازیکن به تیمی ضربه نمی‌زند
از نظر قانونی چون مسابقات در فیفادی نیست باشگاه ها می‌توانند بازیکنان‌شان را ندهند اما من به شخصه می‌گویم معرفتی این کار باید انجام شود. بحث ملی است و همه می‌گوییم بحث ملی اولویت است اما در عمل هم باید نشان بدهیم. یک باشکاه ۲۶-۲۷ بازیکن تاپ و درجه یک دارد؛ نبود یک بازیکن برای یک هفته چه ضرری به تیمش می‌زند؟ من ۲۰ سال فوتبال بازی کرده‌ام و تمام این مسائل را دیدم. بعید می‌دانم غیبت یک بازیکن برای یک هفته ضربه ای به تیم بزند.

* این مشکل باید معرفتی حل شود
ما برای گرفتن بازیکن سفت ایستادیم. زمانی که نامه دعوت به اردو را می‌زنیم به هیئت های فوتبال استان ها می‌رود. روز اول حدود ۱۳-۱۴ بازیکن آمدند اما متاسفانه سه چهار کرونایی داشتیم و پس از آن مجبور شدیم دو روز اجازه تمرین به بازیکنانی که با کرونایی ها هم‌اتاق بودند ندهیم تا جواب تست‌شان بیاید. از همان روزی که اعلام شد با سرپرست ها و مربیان در ارتباط بودیم که بازیکنان را بگیریم و اکثرا هم قول گرفته بودیم. البته آنها مقصر نیستند چون مربی ها هم خارجی هستند و می‌گویند مربی گفته من به بازیکن احتیاج دادم؛ خارجی ها از قوانین هم اطلاع دارند و می‌گویند فیفادی نیست و بازیکن را نمی‌دهیم. درخواست خود من این است که این مشکل باید معرفتی حل شود؛ مثلا بگویند ما به خاطر مسائل ملی و برای کمک به تیم ملی یک بازیکن را می‌دهیم.

* نگران آینده تیم امید هستم
این دوره گذشت؛ من نگران آینده تیم هستم. اگر قرار است ما فقط در فیفادی اردو برگزار کنیم تیم به آن صورت شکل نمی‌گیرد. هدف این تیم صعود به المپیک پاریس است و من فکر می‌کنم باید تدابیری انديشیده شود که ما بتوانیم روی این بازیکنان حساب کنیم. قبول دارم روی این بازیکنان هزینه می‌شود و باشگاه ها هم برایشان زحمت می‌کشند اما من می‌گویم شرایط طوری شود که تیم ملی هم به این موقعیت نرسد. اگر همه بازیکنان بودند این تورنمنت می‌توانست به ما کمک کند؛ آقای مهدوی‌کیا همیشه دنبال این بود که برای بچه ها بازی بین‌المللی مهیا کند تا با تجربه شوند ولی از نظر خود من در این شرایط هم بهترین تصمیم را گرفتند.

* مشکل در هتل؟ همه چیز عادی بود!
من در تیم های باشگاهی هم سرپرستی کردم و همیشه زمانی که می‌خواهیم هتل را تحویل بدهیم باید تسویه شود و سپس کارت ها را تحویل می‌دهند. هیچگونه ناهماهنگی وجود نداشت و همه چیز عادی بود. برنامه از دیشب ریخته شد که انصراف بدهیم و امروز هم برای اینکه بچه ها اتاق را تحویل بدهند باید هزینه پرداخت شود؛ ساعت اداری هم گذشته بود و تا پرداخت شود زمان برد. یک مسئله عادی بود. هزینه هتل بر عهده فدراسیون فوتبال است؛ ما در اردوی خودمان هستیم و به مسابقات نرفته بودیم. هیچ مشکلی نبود و بلافاصله با دستور آقای ماجدی هزینه پرداخت و در کمتر از نیم ساعت مشکل حل شد.

* اردوی بعدی در فیفادی برگزار می‌شود
با شرایط فعلی برای اردوی بعدی باید تا فیفادی صبر کنیم. باز هم تصمیم‌گیرنده اول و آخر آقای مهدوی‌کیا هستند.

دیدگاه‌ها