کد خبر : 1836410 | 11 مرداد 1401 ساعت 11:52 | 64.6K بازدید | 2 دیدگاه

تولد یک مدعی جدید در والیبال ایران

باشگاه مس سونگون ورزقان از فصل جاری در رشته والیبال هم تیمداری می‌کند.

تولد یک مدعی جدید در والیبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، در چنین روزهایی در سال 1397 بود که خبر عجیب انحلال باشگاه شهرداری تبریز اهالی ورزش آذربایجان را شوکه کرد. این باشگاه که از آتش نشانی تغییر نام یافته بود اولین باشگاه حرفه‌ای شمالغرب کشور به شمار می رفت و در بسیاری از رشته ها، یک مدعی محسوب می‌شد. والیبال یکی از این رشته‌ها بود؛ رشته‌ای که تحت نام شهرداری تبریز فعالیت می‌کرد و پای ثابت لیگ برتر بود. حال بعد از 5 سال دوباره شاهد رونق والیبال در این خطه خواهیم بود؛ این بار با نام مس سونگون ورزقان!

باشگاه مس سونگون ورزقان بعد از تجربه موفق تیمداری در رشته هایی چون فوتسال، شطرنج، شیرجه، شمشیربازی و تکواندو، قصد دارد تا رشته های تحت پوشش خود را افزایش دهد. یکی از این رشته ها والیبال است. از چند وقت پیش شایعاتی مبنی بر تیمداری مس در والیبال به گوش می رسید تا اینکه این هفته، شاهد نهایی شدن این تصمیم بودیم. بنابراین فصل پیش رو از لیگ دسته اول والیبال، یک میهمان جدید به نام مس سونگون ورزقان خواهد داشت.

1731994

ماه گذشته محمدرضا کافی، مدیرعامل باشگاه مس سونگون ورزقان در دیدار با رئیس فدراسیون والیبال، ورود رسمی این باشگاه به عرصه تیمداری در والیبال را اعلام کرد. او در مورد انگیزه مس از چنین تصمیمی گفته بود: "استعدادها و ظرفیت های بالایی در رشته والیبال در آذربایجان شرقی وجود دارد و مردم استان نیز علاقه زیادی به این رشته هیجان‌انگیز دارند."
 بعد از این دیدار بود که آنها کار استعدادیابی خود را در تبریز شروع کردند و به گفته عادل بناکار، 80 درصد تیم را نفرات بومی تشکیل خواهند داد. او که سابقه کسب رتبه سوم لیگ برتر والیبال با شهرداری تبریز را دارد، هدایت تیم والیبال مس سونگون را به عهده خواهد داشت.

1731993

والیبال تبریز بعد از انحلال شهرداری، تیم اسپورت هوشیار را در لیگ یک داشت اما بازار گران این رشته طی سال های اخیر باعث شده تا موفقیت و حضور در عرصه های مهم‌تر، سخت و سخت‌تر شود. حال والیبال آذربایجان با در نظر گرفتن دو مورد، امیدوار به تکرار روزهای خوب گذشته است؛ اول، پایان کرونا و سالن اقدمی که در حضور والیبالدوستان به جهنمی برای حریفان تبدیل خواهد شد؛ دوم، ورود یک باشگاه حرفه‌ای و امتحان پس داده به این عرصه که می‌تواند دوباره نبض والیبال را به صدا در آورد. مس سونگون معمولا در رشته هایی که تیم داری کرده، خیلی زود به قهرمانی در سطح اول رسیده است. حال اگر همین روند در والیبال هم ادامه یابد باید منتظر ورود یک مدعی جدید به عرصه باشگاهی کشور در آینده‌ای نزدیک باشیم.

دیدگاه‌ها