کد خبر : 1836451 | 11 مرداد 1401 ساعت 13:50 | 4.8K بازدید | 6 دیدگاه

ماجدی: می‌خواهیم حاشیه بازی‌ها کمتر شود؛

ماجدی: کمک داور ویدئویی نجاتمان می‌دهد

سرپرست فدراسیون فوتبال از آموزش کار با تکنولوژی ویدئویی برای داوران ایرانی خبر داد.

ماجدی: کمک داور ویدئویی نجاتمان می‌دهد

به گزارش "ورزش سه"، طی سالیان گذشته فوتبال ایران از وجود کمک داور ویدئویی محروم بوده و همین مسئله گلایه و درخواست باشگاه‌ها، سرمربیان و بازیکنان برای ورود VAR به ایران را همراه داشته که حالا میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال از مقدمه‌سازی برای ورود این تکنولوژی و آموزش آن خبر می‌دهد.

سرپرست فدراسیون فوتبال در دوره دانش‌افزایی ناظران داوری ایران خطاب به آنها عنوان کرد: امسال قطعا مسؤولیت ناظران داوری سخت‌تر خواهد بود. مسؤولیت شما به دلیل رقابت بسیار شدیدی که میان داوران لیگ امسال به وجود آمده، زیاد است و هر امتیاز و نمره شما در سرنوشت آنها برای ادامه قضاوت در مسابقات بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به‌خصوص تا زمان ورود VAR که با ورودش بسیاری از حواشی رفع می‌شود.

او ادامه داد: در جلسات قبلی درباره شرایط ورود سیستم کمک داوری ویدیویی صحبت کردم، اما صحبت‌ها به‌صورت صحیح به جامعه منتقل نشد. چند روزی است که فدراسیون با قدرت تمام تمرکز خود را به کار گرفته تا انشاالله به زودی بحث آموزش داوری در وی‌ای‌آر را آغاز کنیم.

ماجدی یادآور شد: در فوتبال نتیجه‌گرای امروز، وجود VAR قطعا ما را از بسیاری مشکلات رهایی خواهد داد. در شرایطی که پس از هر بازی هر دو تیم برنده و بازنده به ایجاد هجمه علیه داوری عادت کرده‌اند.

دیدگاه‌ها