کد خبر : 1836542 | 11 مرداد 1401 ساعت 23:14 | 3.7K بازدید | 2 دیدگاه

یک طلا و یک نقره جهان برای دختران نوجوان تکواندوکار

در نخستین روز رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان، دختران تکواندوکار کشورمان موفق به کسب 1 مدال طلا و 1 مدال نقره شدند.

یک طلا و یک نقره جهان برای دختران نوجوان تکواندوکار

به گزارش "ورزش سه"، سیزدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در حالی از صبح امروز در صوفیه بلغارستان آغاز شد که کاروان تکواندو ایران نیز با 8  تکواندوکار  دختر و 4 تکواندوکار  پسر و جمعاً 12 نفر در این مسابقات شرکت کرده است که تا شانزدهم مرداد به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.
تیم دختران ایران که در دوره گذشته رقابت ها در حمامات تونس، تنها توانسته بود 1 مدال برنز توسط مبینا کلی وند به دست آورد، در رقابت های امروز دو نماینده داشت که موفق به کسب 1 مدال طلا و 1 مدال نقره شدند تا در همان روز نخست عملکرد بسیار بهتری نسبت به دوره گذشته داشته باشند.

1732222

نماینده ایران در وزن منفی 42 کیلوگرم سوگند شیری بود که با سه پیروزی مقتدرانه مقابل حریفانی از چین تایپه، یونان و مصر به مرحله نیمه نهایی رسیده بود. شیری برای رسیدن به دیدار پایانی در مقابل جونگ سو یئون از کره جنوبی قرار گرفت که پس از پیروزی 8 بر صفر در راند نخست، در راند دومی حساس و نفس گیر و در حالی که در همان 45 ثانیه ابتدایی چهار اخطاره شده بود و در معرض شکست قرار داشت، توانست اختلاف را به عدد 12 رسانده و با نتیجه 16بر 4 این راند را هم به سود خود به اتمام برساند تا راهی دیدار پایانی شود. حریف شیری در دیدار فینال هایرونیسا گوربوز از ترکیه بود که مدال برنز نونهالان جهان را در کارنامه داشت. راند اول این دیدار با نتیجه 7 بر7 و به دلیل ضربات سر بیشتری که شیری زده بود، به سود نماینده کشورمان تمام شد و در راند دوم نیز در حالی که با نتیجه 11 بر 5 از حریف ترک خود عقب بود، با ضربات متوالی که به صورت حریف وارد کرد، در نهایت توانست با نتیجه 15 بر 13 به پیروزی رسیده و نخستین مدال طلای این دوره از رقابت ها را نصیب کشورمان کند؛ مدالی که  6 سال پس از طلای زهرا پور اسماعیل در بارنابی کانادا به دست آمد و چهارمین طلای دختران تکواندوکار کشورمان در سیزده دوره برگزاری تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان بود.

1732221
در وزن دوم رقابت ها یعنی وزن منفی 44 کیلوگرم نیز پرنیا سلمانی که در سال 2019 به مدال طلای نونهالان جهان رسیده بود، برای حضور در مرحله نیمه پایانی از سد تکواندوکارانی از برزیل، لهستان و ژاپن عبور کرد. سلمانی در این مرحله به مصاف هوانگ چینگ یون از چین تایپه رفت و پس از شکست 10 بر 10 در راند نخست، راند دوم را با نتیجه 4 بر 3 به سود خود پایان داد تا همه چیز به راند سوم کشیده شود. در این راند نیز در حالی که تا 15 ثانیه به پایان مسابقه 10 بر 5 از حریف عقب بود، دو بار ضربات خود را به صورت حریف رساند تا با نتیجه  11 بر 10 پیروز شده و به دیدار فینال راه پیدا کند. سلمانی برای کسب مدال طلا رو در روی ناتکامون واسانا از تایلند قرار گرفت که مانند خود او قهرمانی نونهالان جهان را در کارنامه داشت. نماینده کشورمان پس از اینکه در راند نخست با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید، در راند دوم مقهور قد بلند و ضربات صورت حریف شد و 12 بر صفر شکست خورد تا مانند دیدار نیمه پایانی، کار به راند سوم کشیده شود. سلمانی در این راند 12 بر 1 عقب افتاد و تا آستانه شکست زودهنگام نیز پیش رفت ولی توانست حریف را چهار اخطار کرده و اختلاف را به 4 امتیاز کاهش دهد ولی تلاش های او در لحظات پایانی نتیجه نداد تا با شکست 15 بر 8 در این راند، به مدال نقره نوجوانان جهان بسنده کند.

دیدگاه‌ها