کد خبر : 1836547 | 12 مرداد 1401 ساعت 01:25 | 11.7K بازدید | 2 دیدگاه

مسير صعود به ٨ تيم برتر جهان دشوار شد

اولين باخت دختران هندبال ايران برابر ميزبان

دختران هندبالیست ایران در سومین بازی خود در رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان، با نتیجه 31 بر 19 مغلوب مقدونیه شمالی شدند.

اولين باخت دختران هندبال ايران برابر ميزبان

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران که با پیروزی در دو مسابقه قبلی خود مقابل ازبکستان و سنگال صعود خود به جمع 16 تیم برتر رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان را قطعی کرده بود، از ساعت 23 سه شنبه 11 مرداد و برای صدرنشینی در گروه B رقابت ها، در برابر تیم میزبان یعنی مقدونیه شمالی قرار گرفت که دومین حضور خود در این رقابت ها را تجربه می کرد. دختران هندبالیست ایران نتوانستند بر جو سنگین حاکم بر سالن برگزاری مسابقه غلبه کنند و علی رغم تمام تلاشی که به خرج دادند، با نتیجه 31 بر 19 بازی را واگذار کردند.  

دختران ایران شروع خوبی نداشتند و در 6 دقیقه نخست بازی 3 بر صفر عقب افتادند تا کادرفنی مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. بالاخره بعد از این وقت استراحت، فاطمه مریخ بود که موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه میزبان را باز کند؛ اتفاقی که بازیکنان ایران را به خود آورد تا در کمتر از 4 دقیقه و با زدن 3 گل دیگر، نتیجه را برگردانده و 4 بر 3 از حریف پیش بیفتند تا این بار مربی مقدونیه باشد که درخواست وقت استراحت می کند. وقت استراحتی که تا 7 دقیقه پس از آن هیچ یک از دو تیم موفق به گلزنی نشدند تا این که با اخراج سعیده غضنفری، مقدونیه ای ها از روی نقطه پنالتی نتیجه را در عدد 4 برابر کردند و پس از آن نیز دو گل دیگر به ثمر رساندند تا حساب کار 6 بر 4 شود. پایان بخش نیمه اول این دیدار، پنالتی چیپی بود که فاطمه مریخ وارد دروازه میزبان کرد تا این نیمه با نتیجه 11 بر 8 به سود مقدونیه شمالی به پایان برسد.

نخستین گل نیمه دوم را نیز مقدونیه ای ها توسط  بویانا کوچوا به ثمر رساندند که پس از آن، فاطمه مریخ نیز بلافاصله برای ایران گلزنی کرد اما 3 گل پیاپی از سوی بازیکنان میزبان اختلاف را به 6 افزایش داد.  در ادامه نیز اگرچه شاگردان اکبرآبادی اختلاف را کم کردند اما 3 گل متوالی دیگر از حریف، اختلاف را به 7 رساند تا مربی ایران وادار به درخواست وقت استراحت شود. نقطه قوت تیم مقدونیه در این مسابقه، دفاع منسجم آنها بود که بارها باعث شد تا هندبالیست های ایران توپ را لو داده و بر روی ضد حملات حریف، دروازه خود را باز شده ببینند. اتفاقی که در این بازی 8 بار تکرار شد تا این مقدونیه شمالی باشد که به کمک درخشش دروازه بان خود که بیش از 50 درصد از ضربات بازیکنان ایران را مهار کرد، با نتیجه 31 بر 19 به برتری رسیده و به عنوان سرگروه، راهی مرحله بعدی  شود.  بهترین بازیکن زمین نیز تئودورا دوسکوچکا مقدونیه ای بود که 6 گل را وارد دروازه ایران کرد. در میان دختران هندبالیست ایران نیز زهرا فتوتی  با به ثمر رساندن 5 گل، عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت.

با نتایج به دست آمده در بازی های روز سه شنبه، تیم ملی ایران در رتبه دوم گروه B قرار گرفت تا در دور بعدی رقابت ها با تیم های ایسلند، سوئد و مقدونیه شمالی همگروه شود. دختران هندبالیست ایران که برای صعود به جمع 8 تیم برتر این رقابت ها کار بسیار سختی خواهند داشت، ابتدا ساعت 21 روز چهارشنبه 12 مرداد به مصاف ایسلند خواهند رفت و سپس از ساعت 23 روز جمعه در مقابل سوئد قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها