کد خبر : 1836666 | 12 مرداد 1401 ساعت 21:40 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

دبل طلایی تکواندوکاران نوجوان ايران در صوفیه

در دومین روز رقابت‌های تکواندوی قهرمانی نوجوانان جهان، نمایندگان کشورمان به 2 مدال طلا دست پیدا کردند.

دبل طلایی تکواندوکاران نوجوان ايران در صوفیه

به گزارش "ورزش سه"، دومین روز رقابت های تکواندوی قهرمانی نوجوانان جهان در صوفیه بلغارستان با برگزاری رقابت های چهار وزن در دو بخش دختران و پسران پیگیری شد که دو تکواندوکار کشورمان نیز به مصاف رقبای خود رفتند که موفق به کسب 2 مدال طلا شدند.
نخستین نماینده تیم پسران ایران که در دوره گذشته رقابت ها با 7 مدال طلا و 2 برنز با فاصله بسیار زیادی نسبت به رقبا به عنوان قهرمانی رسیده بودند، ابوالفضل زندی بود که در وزن منفی 48 کیلوگرم به میدان رفت. زندی پس از دو پیروزی قاطع مقابل حریفانی از هنگ کنگ و چین تایپه، جعفر الداوود اردنی را در هر دو راند 5 اخطاره کرد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود. نماینده کشورمان در این مرحله نیز آست ایزگالیف قزاقستانی را در دو راند و با نتایج 21 بر 9 و 15 بر 3 شکست داد تا به دیدار فینال راه پیدا کرده و در مقابل پرنپاویت توروئن تایلندی قرار بگیرد. نایب قهرمان نونهالان آسیا در راند اول و در حالی که ابتدا 6 بر صفر پیش افتاده بود، چند ضربه از حریف تایلندی دریافت کرد تا کار در عدد 7 برابر شود. در ادامه این راند نیز دو تکواندوکار پا به پای هم پیش رفتند و در نهایت، در 14 ثانیه مانده به پایان دو دقیقه نخست، هوگوپوش تایلندی 5 اخطاره شد تا این راند به سود زندی به پایان برسد. راند دوم مبارزه نیز تا امتیاز 8 برابر پیش رفت اما از اینجا به بعد بود که طوفان زندی شروع شد و نماینده کشورمان توانست پیش از پایان وقت، اختلاف را به 12 امتیاز رسانده و با نتیجه 25 بر 12 فاتح این راند شود تا نخستین تکواندوکار تیم چهار نفره پسران ایران، نخستین مدال طلای این تیم را نیز به نام خود رقم بزند.

1732383

مبینا نعمت زاده که کمتر از دو ماه پیش در چونچئون کره جنوبی به مدال نقره بزرگسالان آسیا رسید، نماینده ایران در وزن منفی 49 کیلوگرم دختران بود و پس از استراحت در دور نخست، کیم مین سئو از کره جنوبی را با اقتدار از پیش روی برداشت. نعمت زاده در دو مبارزه بعدی نیز تکواندوکارانی از مصر و استرالیا را مغلوب کرد و به مرحله نیمه پایانی رسید. حریف او در این مرحله یکاترینا خومنکو از اوکراین بود که او هم حرفی برای گفتن نداشت و در دو راند پیاپی و با نتایج 12 بر 1 و 12 بر صفر، نتیجه را به نماینده کشورمان واگذار کرد. نعمت زاده در مسابقه فینال رو در روی کامونچانوک سیکن از تایلند و نایب قهرمان نونهالان جهان قرار گرفت و راند اول را با نتیجه 9 برصفر به سود خود خاتمه داد و در راند دوم نیز بدون اینکه به حریف اجازه وارد کردن حتی یک ضربه را بدهد، 8 بر 1 پیروز شد تا مقتدرانه و بدون واگذار کردن حتی یک راند به عنوان قهرمانی رسیده و به مانند رده سنی نونهالان، در رده سنی نوجوانان نیز به مدال طلای جهان دست پیدا کند. 
با مدال طلایی که نعمت زاده به دست آورد، دختران نوجوان کشورمان تا پایان روز دوم رقابت ها به 2 مدال طلا و 1 مدال نقره دست پیدا کرده اند و در حالی که هنوز 5 نماینده دیگر نیز از این تیم باقی مانده اند، از نظر مرغوبیت مدالی، نتیجه بهتری نسبت به سال 2016 گرفته اند که تیم ایران با 2 مدال طلا و 2 برنز به عنوان قهرمانی جهان رسید.

دیدگاه‌ها