کد خبر : 1836679 | 12 مرداد 1401 ساعت 23:30 | 20.4K بازدید | 8 دیدگاه

شانس اندك براى صعود به جمع 8 تيم برتر دنيا؛

افسوس دختران! ایسلند مانع از پرواز ایران

تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان با نتیجه 28 بر 17 مغلوب ایسلند شد.

افسوس دختران! ایسلند مانع از پرواز ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران که با دو پیروزی و یک شکست و به عنوان تیم دوم گروه B به جمع 16 تیم برتر جهان راه پیدا کرده بود، در گروه یک مرحله اصلی رقابت ها با تیم های ایسلند، سوئد و مقدونیه شمالی همگروه شد و در نخستین دیدار خود در این مرحله، در مقابل ایسلندی قرار گرفت که با سه پیروزی متوالی و به عنوان صدرنشین گروه A به این مرحله صعود کرده بود. دختران هندبالیست ایران علی رغم عملکرد خوبی که از خود به نمایش گذاشتند، نتوانستند از پس تیم قدرتمند ایسلند بربیایند و در این مسابقه با نتیجه 28 بر 17 مغلوب حریف شدند.
نخستین گل این مسابقه را ایسلندی ها به ثمر رساندند ولی لحظاتی بعد این فاطمه مریخ بود که کار را به تساوی کشاند؛ بازیکنی که دو دقیقه بعد پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و بالاخره بعد از سه بازی و 9 گل متوالی، این سنگربان ایسلند یعنی اثل بیارناسن بود که با پای خود این ضربه را مهار کرد تا فاطمه مریخ اولین پنالتی خود در این تورنمنت را از دست بدهد که البته در برگشت همین حمله توانست اشتباه خود را جبران کرده و خود را در این مسابقه دو گله کند. بی دقتی بازیکنان ایران در پاس کاری باعث شد تا ایسلندی ها 4 گل متوالی را وارد دروازه ایران کرده و مربی ایران در شرایطی که نتیجه 8 بر 3 بود، مجبور به گرفتن وقت استراحت شود.  بالاخره این نسترن فراهانی بود که پس از 6 گل پیاپی حریف، موفق به بازکردن دروازه ایسلند شد و نتیجه را 10 بر 4 کرد. پس از اینکه ایسلندی ها نتوانستند از اخراج دو بازیکن ایران استفاده کنند، دو گل متوالی بازیکنان ایران کمی از اختلاف را کاهش داد و در ادامه نیز اگرچه الناز یارمحمد توسکی چندین ضربه حریف را مهار کرد و اختلاف به 5 امتیاز رسید، ولی بی دقتی مهاجمان ایران باعث شد تا نیمه اول با نتیجه 17 بر 10 به سود ایسلند تمام شود.

1732412

تیم ایران که در ابتدای مسابقه قبلی یکی از بازیکنان تأثیر گذار خود یعنی نگین رحمانی را به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ  پا از دست داده بود، در آغاز نیمه دوم نیز شهرزاد نصوحی را پس از برخورد با بازیکن ایسلند، به دلیلی مشابه از دست داد تا از به کارگیری یکی دیگر از بازیکنان خود نیز محروم شود. در 10 دقیقه ابتدایی این نیمه، ایسلندی ها با چند گل پیاپی اختلاف را به 10 رسانده تا وقت استراحت دیگری از سوی کادر فنی ایران درخواست شود. وقت استراحتی که باعث شد بازی تا پایان، وضعیت متعادلی داشته باشد و در روزی که دروازه بان های دو تیم عملکرد فوق العاده ای داشتند، دختران نوجوان ایران با یک اختلاف کمتر نسبت به شکست شب گذشته مقابل مقدونیه شمالی میزبان و با نتیجه 28 بر 17 نتیجه را به ایسلند واگذار کردند. برای تیم ایران فاطمه مریخ مانند بازی های گذشته خود عملکرد خوبی داشت و با به ثمر رساندن 6 گل، مجموع گل های خود در این مسابقات را به عدد 34 رساند.

1732413

تیم ایران که عملاً بخت چندانی برای صعود به جمع 8 تیم برتر مسابقات ندارد، در آخرین دیدار خود در این مرحله از ساعت 21 روز جمعه به مصاف سوئد خواهد رفت.

دیدگاه‌ها