کد خبر : 1836711 | 13 مرداد 1401 ساعت 11:26 | 30.8K بازدید | 5 دیدگاه

برنامه کونسیسائو برای فصل جدید؛

سیستم عوض می‌شود؛ جایگاه طارمی تضمین است

سوپرکاپ پرتغال بهترین فرصت برای سرخیو کونسیسائو بود تا سیستم جدیدی را برای پورتو امتحان کند.

سیستم عوض می‌شود؛ جایگاه طارمی تضمین است

به گزارش "ورزش سه"، در اولین بازی رسمی فصل 2022/2023 که دو تیم پورتو و توندلا رودرروی یکدیگر قرار دادند و آبی‌پوشان با اقتدار به برتری دست یافتند، سرخیو کونسیسائو به‌طور همزمان از سه مهره هجومی خود در ترکیب بهره برد و با قرار دادن اوانیلسون، طارمی و دنی لودر در زمین، همه را غافلگیر کرد. در واقع در طول مسابقه تنها په په بود که در همه نقاط زمین حضور پیدا کرد و بازیکنی آزاد بود. البته ما نمی‌توانیم از اتفاقات این مسابقه هیچ نتیجه‌ای بگیریم. توندلا قرار است در لیگ دسته دوم شرکت کند و فعلا از خرید بازیکن محروم شده است. همچنین این تیم بازیکنانی چون سالوادور آگرا، تریگوئرا، تیاگو دانتاس یا ادواردو کوارشما را در این مدت از دست داده است.

پس با توجه به اینکه پورتو با یک حریف آسان روبه‌رو شده بود، سرخیو کونسیسائو هر سه مهاجم خود را در زمین قرار داد و دیگر تمایلی به استفاده از سیستمی با دو وینگر در این مسابقه نشان نداد. در واقع این فینال به نوعی آزمایش یک سیستم تاکتیکی بود که ممکن است در آینده برای پورتو مورد استفاده قرار گیرد و آنها هنگام بازی با تیم‌های ضعیف، با سه مهاجم در زمین حضور پیدا کنند.

اخیرا باشگاه پورتو یک وینگر جدید به نام گابریل ورون را با مبلغ 10 میلیون یورو به‌خدمت گرفت و او در کنار گونسالو بورخس، گالنو و په په، این امکان را فراهم کرده که پورتو در این پست به‌خوبی تجهیز شود. بدین‌ترتیب در صورت نیاز، سرمربی می‌تواند سیستم خود را در طول فصل تغییر دهد.

همچنین امکان استفاده سائو ژوائو ماریو در سمت راست و زیدو در سمت چپ وجود خواهد داشت. البته هر دوی این بازیکنان از نظر دفاعی چندان باکیفیت نیستند و بازی با تیمی بدون وینگر، احتمال ایجاد مشکلات فراوان برای بازیکنان کناری را افزایش می‌دهد.

در طول فصل احتمالا زوج اصلی خط حمله پورتو، اوانیلسون و طارمی و وینگرهای ترکیب نیز در شرایط عادی، پپه و اوتاویو خواهند بود. زیرا اوتاویو می‌تواند در پست ویتینا نیز بازی کند و سبک بازی او باعث شده امکان حضور در کناره‌ها نیز برای این بازیکن فراهم شود.

منبع: بولانارده

دیدگاه‌ها