کد خبر : 1836795 | 13 مرداد 1401 ساعت 19:28 | 13.8K بازدید | 0 دیدگاه

پشت خط مانده هاى صربستان به تركيه مى روند

آزادكاران نام آشناى ايران و جهان در راه قونيه

تیم ملی کشتی آزاد ایران با ١٠ کشتی گیر عازم بازی های همبستگى کشورهای اسلامی در قونیه خواهد شد.

 آزادكاران نام آشناى ايران و جهان در راه قونيه

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی آزاد بازی های همبستگی کشورهای اسلامی از چهارشنبه آینده نوزدهم مردادماه در قونیه ترکیه آغاز خواهد شد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز که تا یک ماه دیگر رقابت های قهرمانی جهان در صربستان را پیش رو خواهد داشت، با نفرات دوم خود راهی ترکیه خواهد شد تا در میان قدرت های کشتی جهان برای کشورمان افتخار آفرینی کند. 
کاروان کشتی آزاد کشورمان، در دوره گذشته رقابت ها در باکو آذربایجان که در 8 وزن برگزار شد، سه مدال طلا توسط حسن یزدانی، مصطفی حسین خانی و میثم نصیری، یک نقره توسط امیر محمدی و دو مدال برنز توسط مسعود اسماعیل پور و جابر صادق زاده به دست آورد. اما در تیم 10 نفره ای که قرار است هفته آینده در قونیه به روی تشک برود، نام هیچ یک از اعضای حاضر در دوره گذشته به چشم نمی خورد و تیم ملی با این ترکیب به ترکیه اعزام خواهد شد:

۵۷ کیلوگرم: رضا مومنی
۶۱ کیلوگرم: مجید داستان
۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی
۷۰ کیلوگرم: حسین ابوذری
۷۴ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور
۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی
۹۲ کیلوگرم: احمد بذری
۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج
۱۲۵ کیلوگرم: مهدی هاشمی

1732569

مطرح ترین چهره ای که در این فهرست وجود دارد، علیرضا کریمی، نایب قهرمان جهان و قهرمان بازی های آسیایی، است. او که یک نقره و دو برنز جهان را در کارنامه دارد و در بازی های آسیایی جاکارتا نیز در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا رسید، دوباره به وزن 86 کیلوگرم برگشته و قرار است در مراسم افتتاحیه این بازی ها، پرچم دار کاروان ایران نیز باشد. 
دیگر چهره حاضر در قونیه، مجتبی گلیج است که سال گذشته به مدال برنز وزن 97 کیلوگرم جهان رسید ولی در انتخابی تیم ملی دو بار مغلوب محمدحسین محمدیان شد تا به جای بلگراد عازم قونیه شود. همچنین می توان به ملی پوش ایران در المپیک توکیو یعنی مرتضی قیاسی نیز اشاره کرد که پس از ناکامی در شکست دادن رحمان عموزاد، نماینده ایران در وزن 65 کیلوگرم بازی های همبستگى کشورهای اسلامی خواهد بود. 
در میان تیم های حاضر در این رقابت ها، سه کشور آذربایجان، ازبکستان و قرقیزستان با ترکیب اصلی خود به قونیه خواهند آمد و در لیست ورودی مسابقات نام های آشنایی همچون سه مدال آور المپیک یعنی بکزاد عبدالرحمانوف و اختیار نوروز اف ازبک و حاجی علیف آذربایجانی به چشم می خورند. همچنین می توان به نفراتی همچون ابوبکر آباکاروف، ارنظر آکماتالیف، عثمان گوچن و نورکجا کایپانوف اشاره کرد.

دیدگاه‌ها