کد خبر : 1836943 | 14 مرداد 1401 ساعت 21:48 | 16.2K بازدید | 17 دیدگاه

ساکت پشت مورایس در آمد

ماجرای 122 مربی که هیچ کدام به سپاهان نیامدند

مدیرعامل تیم فوتبال سپاهان در پایان مصاف دوستانه این تیم برابر خوشه طلایی ساوه مقابل خبرنگاران ایستاد و درباره چگونگی جذب مورایس توضیحاتی را ارائه کرد.

ماجرای 122 مربی که هیچ کدام به سپاهان نیامدند

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا ساکت در حاشیه دیدار دوستانه سپاهان و خوشه طلایی ساوه در جمع خبرنگاران اینطور حرف‌هایش را در واکنش به چگونگی انتخاب ژوزه مورایس آغاز کرد: پس از استعفای محرم نویدکیا سوابق و رزومه ۱۲۳ مربی در هیات مدیره باشگاه فولاد مبارکه سپاهان مورد بررسی قرار گرفت و با ۲۳ نفر از آن‌ها جلسات ویدیویی گذاشته شد. در نهایت با بررسی سوابق و عملکرد مربیان، ژوزه مورایس به عنوان سرمربی سپاهان برگزیده شد.
او ادامه داد: ایشان سه روز به صورت محرمانه به اصفهان آمد و جالب اینکه قبل از اینکه ایشان پیشنهاد ما را قبول کند، درخواست کرد بازدیدی محرمانه از اصفهان داشته باشد. وقتی هم که مورایس به ایران آمد، اولین چیزی که مورد توجه ایشان قرار گرفت برنامه استراتژیک باشگاه بود و درباره اهداف و چشم‌انداز باشگاه نیز سوال پرسید مورایس پس از بررسی زیرساخت‌های باشگاه سپاهان، یک روز کامل فیلم بازی‌های سپاهان را دید؛ هم آسیایی و هم لیگ را و درباره بازیکنان نیز ارزیابی‌هایی داشت و درباره آنها پرسید. او لیستی از بازیکنان تیم اصلی و پایه و همچنین فیلم بازی‌ها را همراه با خود برد. مورایس یک هفته‌ای ارزیابی کاملی از سپاهان داشت و سپس هدایت این باشگاه را پذیرفت. به اعتقاد او چشم‌اندازهای باشگاه با دیدگاهایش تطابق داشت. جاه‌طلبی مثبت در سپاهان، بازیکنان سپاهان و هواداران سپاهان و چشم انداز باشگاه وجود دارد. زیرساخت‌ها هم نشان می‌داد یک افق  بلند وجود دارد. 
محمدرضا ساکت سپس در واکنش به برخی شایعات اضافه کرد: بعضا در فضای مجازی توهین‌هایی به باشگاه سپاهان و مورایس می‌شود و برخی ادعا می‌کنند که افراد دیگری تیم را بستند؛ اما تیم فعلی سپاهان حاصل روزها بررسی مورایس از جوانب مختلف بازیکنان است. او برای انتخاب بازیکن نیز فلسفه و ارزیابی خاص خودش را دارد که در مجموعه هیات مدیره باشگاه مطرح و سپس باشگاه برای جذب بازیکن اقدام کرد.  

1732804
او در همین زمینه با اشاره به برخی صفحات اینستاگرامی افزود: من دیدم متاسفانه یکی دو پیج که اصفهانی هستند ولی مشخص است که فوتبال اصفهان را برنمی‌تابند ولی چیزهایی را مطرح کردند و تصاویری را گذاشتند که این موضوع خیلی مضحک است. آن هم وقتی یک مربی بزرگ وجود دارد. هم‌اکنون یک مربی بزرگ در سپاهان حاضر است که کار خود را از هشت صبح آغاز و ۱۰ شب به پایان می‌رساند. خودش و همکارانش کار فشرده‌ای را انجام می‌دهند.
وی افزود: مورایس در تمام انتخاب‌هایش منطقی و دقیق است و ارزیابی‌های فنی خود را نیز در باشگاه مطرح کرده است و به طور کامل مورد استفاده قرار گرفته است. لذا در شان یک مربی بزرگ و یک باشگاه  بزرگ نیست که صحبت‌‍هایی را مطرح می کند که تیم را چه کسی می‌بندد. نخیر تیم بر اساس دیدگاه‌های فنی مورایس بسته شده است.
ساکت سپس با اشاره به یک بازیکن برزیلی که در تمرینات سپاهان نیز حضور داشت، عنوان کرد: در جریان تمرینات بازیکن خارجی آمد و تست پزشکی او یک آسیب کوچک را نشان داد که پس از ۱۰ روز بهبود می‌یافت، اما مورایس دست رد به سینه این بازیکن زد. اتفاقا این بازیکن هشت روز بعد در کشور خود بازی کرد، اما مورایس دقت نظر ویژه‌ای برای انتخاب بازیکن دارد.
مدیرعامل سپاهان درباره چارچوب کاری باشگاه با مورایس توضیح داد: بالاخره براساس دیدگاه های ایشان برنامه ریزی می کنیم. به هر حال ممکن است اقدامات دیگری هم داشته باشیم. هر چند ایشان دو روز پیش در هیات مدیره باشگاه گزارش اردوی ترکیه را ارائه کرد و از امکانات، بازیکنان و تعهدات باشگاه و همبستگی تیمی بسیار رضایت داشت. ضمن اینکه رضایت خوبی از این داشت که تیم به سمتی می رود که فلسفه ایشان را اجرا کند. نکته مهم این بود که از بازیکنان راضی بود.
او در پایان و در واکنش به تنها سوالی که از مدیرعامل سپاهان درباره آینده این مربی و اینکه در این تیم خواهد ماند، بیان کرد: ایشان سکوهای پرتابش را طی کرده و نیازی ندارد که ما سکوی پرتاب او باشیم. بله ایشان تعهد و قرارداد دارد.

دیدگاه‌ها