کد خبر : 1836952 | 14 مرداد 1401 ساعت 22:55 | 14.8K بازدید | 3 دیدگاه

تلاش براى كسب رتبه سيزدهمى جهان؛

شکست سنگین دختران هندبال ایران مقابل سوئد

تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در پنجمین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان، با نتیجه 39 بر 19 مقابل سوئد شکست خورد.

 شکست سنگین دختران هندبال ایران مقابل سوئد

به گزارش "ورزش سه"، دختران نوجوان هندبال ایران که در نخستین حضور در رقابت های قهرمانی جهان موفق شدند با شکست تیم های ازبکستان و سنگال به جمع 16 تیم برتر راه پیدا کنند، امشب و در آخرین دیدار خود در مرحله اصلی رقابت ها در مقابل سوئد قرار گرفتند. هندبالیست های کشورمان که در دیدار قبلی خود مغلوب ایسلند شده بودند، با احتساب شکست مرحله قبل مقابل مقدونیه شمالی میزبان، بدون کسب امتیاز از دو بازی قبلی خود در قعر گروه قرار گرفته بودند و دیگر شانسی برای صعود به جمع 8 تیم برتر رقابت ها نداشتند. تیم ایران که در این مسابقه به برخی از بازیکنان ذخیره خود نیز میدان داده بود، در نهایت با نتیجه 39 بر 19 مغلوب تیم چهارم دوره گذشته رقابت ها شد.
نخستین گل مسابقه را آرزو بهمئی بر روی یک ضد حمله وارد دروازه سوئد کرد اما دو گل از بازیکنان سوئد آن ها را 2 بر 1 پیش انداخت. در حالی که تا ده دقیقه نخست، بازی پایاپای دنبال می شد و گل آسمان بدوی نتیجه را 5 بر 4 کرد، دو اخراج دو دقیقه زهرا فتوتی و اشتباهات بازیکنان ایران در خط حمله، باعث شد شیرازه تیم از هم بپاشد و اختلاف دو تیم به عدد 7 برسد. در نهایت و پس از حدود 13 دقیقه، این خود زهرا فتوتی بود که دوباره ایران را به گل رساند و نتیجه را 11 بر 5 کرد. در حالی که دفاع منسجم سوئدی ها اختلاف را به 9 گل نیز افزایش داده بود، عملکرد خوب دختران ایرانی در دقایق پایانی نیمه نخست، فاصله را کم کرد تا این نیمه با نتیجه 15 بر 8 به سود سوئد به پایان برسد.
نخستین حمله نیمه دوم را سوئدی ها به وسیله استلا هوسلیوس تبدیل به گل کردند و بر روی توپ لو دادن های متوالی بازیکنان ایران در عرض 5 دقیقه فاصله را به 11 گل رساندند تا کادرفنی ایران در نتیجه 21 بر 10 تقاضای وقت استراحت کند. وقت استراحتی که اصلاً مؤثر واقع نشد و بعد از آن 4 گل دیگر نیز دریافت کردیم و در نهایت این آرزو بهمئی بود که با دو گل خود نتیجه را 25 بر 12 کرد. در ادامه مسابقه نیز سوئدی ها که برای صعود از این گروه نیاز به پیروزی با اختلاف زیاد داشتند، بازی سرعتی را در دستور کار قرار دادند و با انتقال های بسیار سریع خود، بارها دروازه ایران را باز کردند و اختلاف را افزایش دادند و در پایان نیز با نتیجه 39 بر 19 و با 20 گل اختلاف در این مسابقه به پیروزی رسیدند. بهترین بازیکن زمین هم تئا کیلبرگ از سوئد بود که 8 گل را وارد دروازه ایران کرد. در میان بازیکنان ایران نیز آرزو بهمئی و آسمان بدوی بهترین عملکرد را داشتند.
ملی پوشان کشورمان با این شکست در رده چهارم گروه خود قرار گرفتند و برای کسب یکی از رتبه های سیزدهم تا شانزدهم، بعد از ظهر یکشنبه در مقابل تیم چهارم گروه سه یعنی رومانی قرار خواهند گرفت. سوئدی ها نیز باید منتظر بمانند تا در صورت شکست مقدونیه شمالی مقابل ایسلند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند. در غیر این صورت، این مقدونیه شمالی خواهد بود که به همراه ایسلند راهی مرحله بعد خواهد شد.

دیدگاه‌ها