کد خبر : 1836978 | 15 مرداد 1401 ساعت 09:43 | 29.6K بازدید | 6 دیدگاه

هفت آسیایی که شاید در فصل جدید بدرخشند

مهدی طارمی، سون هیونگ مین، تاکومی مینامینو و چهار بازیکن دیگر، ستاره‌هایی از آسیا هستند که در این فصل فوتبال اروپا منتظر درخشش آن‌ها خواهیم بود.

هفت آسیایی که شاید در فصل جدید بدرخشند

به گزارش "ورزش سه"، در یک چشم به هم زدن، تعطیلات تابستانی به پایان رسید و فستیوال فوتبال باشگاهی اروپا 2022-23 در راه است. فصل جدید جذابیت‌های خاص خودش را خواهد داشت که مهمترین آن، برگزاری جام جهانی در میانه فصل است. برخی از ستاره‌های شاخص فوتبال آسیا نیز در فصل جدید فوتبال باشگاهی در اروپا، تلاش خواهند کرد تا در تیم های خود بدرخشند؛ ESPN در آستانه شروع لیگ های اروپا، به معرفی هفت ستاره جذاب آسیایی در فصل جدید فوتبال باشگاهی اروپا پرداخته که نام مهدی طارمی هم در میان آنها دیده می شود.

مهدی طارمی؛ اوج کار او در لندن بود!
ESPN در مورد طارمی نوشته است: شاید به دلیل بازی کردن در پرتغال، مهدی طارمی کمتر از بازیکنانی چون سون مورد توجه باشد اما درخشش در تیم قهرمان لیگ پرتغال، او را در کانون توجه قرار داده است.
این مهاجم ایرانی طی سه فصل اخیر یکی از نفرات تیم منتخب لیگ پرتغال بوده و در فصل 019-2020 جایزه بهترین گلزن فصل را دریافت کرد. او در همان سال نخست حضورش در پرتغال با پیراهن ریو آوه به قدری خوش درخشید که نشان داد بازیکن توانمندی است. اوج کار طارمی زمانی بود که در استمفوردبریج به هوا برخواست و با یک ضربه قیچی تماشایی دروازه چلسی را در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باز کرد.
این بازیکن سی ساله در این مدت پیشنهاداتی از باشگاه‌های مطرح اروپا داشته اما فعلا تصمیم به ترک پورتو نگرفته است. او امسال کنار سردار آزمون، خط حمله تیم ملی ایران در جام جهانی را هم تشکیل خواهد داد.
تیم ملی ایران در دوره قبلی جام جهانی مراکش را برد، یک مساوی خاطرانگیز مقابل پرتغال کسب کرد و با قبول تنها یک شکست مقابل اسپانیا از صعود به دور حذفی بازماند. این تیم به واسطه عملکرد یاد شده و ستاره‌هایی چون طارمی امیدوار است تا از گروهی که در آن انگلیس، امریکا و ولز حضور دارند، صعود کند.

1732868

سون و یک هیولا از کره...
علاوه بر مهدی طارمی، ESPN از شش ستاره آسیایی دیگر نیز به عنوان ستاره‌های این قاره در فصل جدید فوتبال باشگاهی اروپا یاد کرده است. در راس این لیست سون هیونگ مین، ستاره کره‌ای تاتنهام حضور دارد. او فصل گذشته به عنوان اولین آسیایی تاریخ، کفش طلای لیگ جزیره را به صورت مشترک با محمد صلاح برد و خیلی ها معتقد هستند که هنوز می تواند بهتر از این عمل کند. سون به عنوان کاپیتان تیم ملی کره وظیفه دشواری در جام جهانی خواهد داشت؛ جایی که تیم ملی کشورش با اروگوئه، غنا و پرتغال همگروه است. کیم مین جائه، دیگر کره‌ای حاضر در این لیست است. هیولای کره‌ای از فنرباغچه جدا و راهی سری آ شد تا پیراهن ناپولی را به تن کند. این مدافع 25 ساله باید جای خالی کالیدو کولیبالی را پر کند.

1732870

ژاپنی‌ها در جست‌وجوی جایگاه ثابت
دو ژاپنی هم در جمع هفت ستاره آسیایی ESPN دیده می شوند. تاکومی مینامینو با حضور در لیورپول جام های ارزشمندی کسب کرد اما هنوز نتوانسته وارد ترکیب اصلی تیم کلوپ شود. او برای فرصت بازی بیشتر به دنبال باشگاهی معمولی‌تر بود و در نهایت موناکو در لیگ یک فرانسه را انتخاب کرد. مهاجم 27 ساله و ریزنقش ژاپنی اگر می‌خواهد همچنان در قامت ستاره بماند باید تلاش خود را بیشتر کند تا از یک گرم کننده کنار زمین به مهره‌ای در ترکیب اصلی تبدیل شود.
علاوه بر مینامینو، مرد دیگری که ژاپن می‌تواند امیدوار به درخشش او در جام جهانی باشد، کائورو میتوما است که در آستانه اولین بازی خود در لیگ برتر با برایتون قرار دارد. میتوما در کنار تاکهیرو تومیاسو، مدافع راست آرسنال، تشکیل دهنده نسل جدید فوتبال ژاپن هستند. با توجه به تجربه بازی در سطح اول اروپا، امید زیادی به درخشش این دو در میدان سخت جام جهانی وجود دارد.

1732869

زیدانِ آسیایی یکی از این هفت نفر
ژاپن و کره در لیست دو نماینده دارند و علاوه بر ایران، کشورهای ویتنام و عراق نیز هر کدام یک ستاره در لیست ESPN به خود اختصاص داده اند. نگوین کوانگ های (ویتنام) یکی از این بازیکنان است. این ملی پوش ویتنام که مدت ها به عنوان یکی از درخشان‌ترین استعدادهای آسیای جنوب شرقی شناخته می شد، سرانجام پس از هشت سال حضور در باشگاه هانوی، با پائو در لیگ 2 راهی فوتبال اروپا شد. این بازیکن چپ پا که گل های زیبایی در کارنامه دارد، جزو مهمترین مهره‌های تیم ملی کشورش در موفقیت های اخیر بود. او با 25 سال سن فرصت خوبی برای تبدیل شدن به ستاره‌ای واقعی دارد.
نفر بعدی لیست کسی است که متولد انگلیس است، واجد شرایط بازی برای پاکستان بود و در نهایت بازی برای تیم ملی عراق را انتخاب کرد. این بازیکن 19 ساله اولین بازی خود برای یونایتد را در لیگ قهرمانان انجام داد ولی هنوز آن گونه که باید نتوانسته خود را در تئاتر رویاها نشان دهد. اقبال زیدان در دیدار دوستانه مقابل لیورپول بسیار خوش درخشید؛ این بازیکن جوان سرشار از انگیزه است و این می تواند برگ برنده او در نزد سرمربی سخت‌گیر تیم باشد.

1732867

دیدگاه‌ها