کد خبر : 1837150 | 16 مرداد 1401 ساعت 13:41 | 46.4K بازدید | 15 دیدگاه

گولسیانی در انتظار فهرست تیم ملی

ملی‌پوش شدن در پرسپولیس - حرف‌های مدافع گرجستانی

مدافع گرجستانی پرسپولیس در اولین مصاحبه با "ورزش سه" در مورد حضور در پرسپولیس و همچنین زندگی در ایران، صحبت‌هایی جالبی را به زبان آورده است.

ملی‌پوش شدن در پرسپولیس - حرف‌های مدافع گرجستانی

به گزارش "ورزش سه"، گئورگی گولسیانی همچنان تنها خرید خارجی این فصل پرسپولیس است که در خط دفاعی، اعتماد یحیی گل‌محمدی را به خود جلب کره و احتمالا در بازی نخست نیز فیکس خواهد بود.

این بازیکن گرجستانی که کم سروصدا و بی حاشیه است، در اولین گفت‌وگوی خود با "ورزش سه" در مورد انتقالش صحبت کرده و حرف‌های جدیدی را در خصوص دریافت پیشنهاد از پرسپولیس و واکنش خانواده‌اش به زبان آورده است.

گولسیانی همچنین اطلاعات غذایی هم دارد و در پایان مصاحبه راجع به غذاهای موردعلاقه‌اش در ایران اظهارات جالبی را داشته است.

این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* در ابتدا، دوست داشتم در مورد بازی دوستانه مقابل سایپا صحبت کنی که خودت هم در ترکیب اصلی حضور داشتی.
آخرین بازی دوستانه را مقابل سایپا برگزار کردیم. من در ترکیب حضور داشتم و به‌صورت کامل بازی کردم. همیشه آخرین بازی بسیار مهم است؛ در چنین بازی‌هایی مهمترین چیز دیدن توانایی بازیکنان و به خصوص بازیکنان جدید مثل ماست. ما باید در زمین با یکدیگر هماهنگ شویم و فکر می‌کنم همه چیز تا حالا خوب پیش رفته است. تیم ما واقعا رقابتی است و همه‌ جاه‌طلبی زیادی داریم.

* پیش فصل برای تو در تیم جدید چگونه گذشت؟ آیا آنطور که سایر بازیکنان می‌گویند، تمرینات بدنسازی واقعا دشوار بود؟ 
کادرفنی بسیار خوبی داریم و فشاری که به ما وارد شد، به‌صورت مطلوب برنامه‌ریزی شده بود. نمی‌‍توانم بگویم این فشار و اساس تمرینات آسان بود یا سخت؛ فکر می‌کنم متعادل و متوسط بود. ما تمام آنچه لازم بود، انجام دادیم.

* قبلا شنیده‌ام که در مورد چگونگی دریافت پیشنهاد پرسپولیس صحبت کردی اما دوست دارم اگر ناگفته‌ای باقی مانده بگویی و اینکه اولین چیزی که بعد از دریافت پیشنهاد به ذهنت رسید، چه بود؟
من قبلا چندین بار در مورد این داستان صحبت کردم. همه چیز روشن است. قراردادم با تیم قبلی تمام شد و بازیکن آزاد بودم. منتظر پیشنهاد بودم که ناگهان پیشنهاد پرسپولیس رسید. می‌دانستم پرسپولیس چه تیم بزرگی است و این را هم فراموش نکنید که من برای حضور در تیم ملی کشورم می‌جنگم و فکر می‌کنم با عضویت در تیم پرسپولیس، شانس بیشتری برای تیم ملی خواهم داشت. همچنین این چالش جدیدی بود که من با کمال میل پذیرفتم.

1733180

* نسبتا جوان بودی که به فوتبال ایران آمدی. در نساجی، ذوب‌آهن و سپاهان بازی کردی اما اصلا رویای حضور در پرسپولیس یا استقلال را داشتی؟ فکر می‌کردی در ۳۱ سالگی این اتفاق بزرگ رخ دهد؟
الان 5 سال است که در ایران زندگی می‌کنم و سال ششم آغاز شده است. همیشه تمام تلاشم را می‌کنم و در طول تمرینات هم حداکثر تلاش را دارم. در هر بازی حتی در بازی‌های دوستانه، همچنان با اشتیاق و انگیزه و با قلبم بازی می‌کنم. رویاپرداز نیستم که رویای بازی در تیمی را داشته باشم و یک واقع بین هستم. البته به این فکر می‌کردم که یک روز به اینجا برسم و بتوانم در بهترین تیم ایران بازی کنم؛ چرا که نه؟

* زمانی که پیشنهاد پرسپولیس به دستت رسید با کسی مشورت کردی؟
خیلی سریع اتفاق افتاد و فرصتی برای مشاوره وجود نداشت. گاهی اوقات در فوتبال حرفه‌ای باید سریع‌تر تصمیم بگیرید و این بار هم همینطور بود و من خیلی سریع پیشنهاد پرسپولیس را پذیرفتم.

1733181

* اگر این پیشنهاد را نداشتی، آیا از ایران خارج می‌شدی؟
واقعا نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که چه اتفاقی رخ می‌داد. از تیم قبلی پیشنهاد داشتم اما وضعیت سرمربیگری آن تیم روشن نبود. از عربستان سعودی هم پیشنهاد داشتم اما هیچ کدام 100 درصدی و نزدیک به امضای قرارداد نبود. بنابراین خیلی به آنها فکر نکردم و به آقای گل‌محمدی گفتم که وقتی به ایران بیایم، قراردادم را امضا خواهم کرد.

* پس با آقای گل‌محمدی صحبت کردی. واکنش خانواده‌ات به پیشنهاد پرسپولیس چه بود؟ می‌خواهم بدانم آنها چه حسی از اینکه در تیمی پرطرفدارتر بازی می‌کنی، دارند؟
خانواده من همیشه در کنار من می‌مانند و طرفدار من هستند. گاهی اوقات ما در مورد چنین چیزهایی بحث می‌کنیم اما مطمئنم در آینده هم هر تصمیمی بگیرم از من حمایت خواهند کرد. آنها [از حضورم در پرسپولیس] خوشحال هستند چون در ایران، مردم احساسات مثبت و عشق خود را ابراز می‌کنند. این در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و پیام‌هایی که می‌گیریم ما را خوشحال می‌کنند.

* در نساجی و سپاهان حضور داشتی که هر یک طرفداران خاص خود را دارند. اما طبیعتا پرسپولیس پرطرفدارتر است. این موضوع چه نکات مثبت و شاید منفی‌ای برای تو دارد؟
از همه تیم‌هایی که قبلا در آنها حضور داشتم و طرفدارانشان سپاسگزارم. آنها همیشه از من حمایت کردند و این چیزی است که در همه مردم ایران وجود دارد و باید ما به‌عنوان بازیکن خارجی، از آنها قدردانی کنیم. توجه و عشقی که آنها در این مدت به من داشته‌اند واقعا خاص است و من این را در هر مصاحبه در گرجستان هم گفته‌ام. اما باید بگویم که هواداران پرسپولیس خیلی خاص‌تر هستند و شما می‌توانید این را در خیابان، رستوران، پارک و حتی شهر دیگر احساس کنید. من از آنها بسیار ممنونم.

1733182

* در مورد یحیی گل‌محمدی چه نظری داری؟
یحیی مربی جوان اما باتجربه‌ای است و کار کردن با او نکات جالب زیادی دارد. من همیشه می‌گویم که برای من مربی خوب یعنی زمانی که بتوانم در هر سنی چیز جدیدی یاد بگیرم. از طرف دیگر در فوتبال همیشه فکر می‌کنید که از قبل دانش کافی دارید، اما این درست نیست چون همیشه چیز جدیدی وجود دارد که باید آن را از سرمربی یاد بگیرید. خوشحالم که این درس‌ها را از یحیی یاد می‌گیرم.

* این روزها اوسمار لاس مربی برزیلی به تمرینات اضافه شده. دوست دارم درباره او و نگاهش به فوتبال و چیزی که در این چند روز دیدی صحبت کنی.
با اوسمار فقط چند جلسه تمرین داشتیم. از همان نگاه اول واضح بود که او بسیار حرفه‌ای است و کیفیت بالایی دارد. فکر می‌کنم او در طول فصل خیلی به ما کمک خواهد کرد.

* در ایران همیشه در مورد دستمزد بازیکنان خارجی صحبت می‌شود؛ از نظر خودت بازیکن گران‌قیمتی هستی؟
ترجیح می‌دهم به این سوال پاسخ ندهم. این چیزی نیست که در رسانه در موردش صحبت کنیم.

* دوست یا دوستان صمیمی‌ات در پرسپولیس چه کسانی هستند؟
من با همه رابطه صمیمانه‌ای دارم. شاید کسی را از قبل بهتر می‌شناسم و کسی را کمتر اما مهمتر از همه این است که همه ما در رختکن به یکدیگر احترام می‌گذاریم.

1733183

* در مورد بازی با ذوب آهن چه نظری داری؟
همانطور که گفتم اولین فصل در ایران را با ذوب آهن گذراندم و در آن فصل رقابت خوبی در لیگ داشتیم و نایب قهرمان شدیم و از مرحله گروهی در لیگ قهرمانان هم عبور کردیم. بعد از آن خیلی چیزها در آنجا تغییر کرد. اما به هر حال هیچ بازی آسانی در لیگ وجود ندارد، به خصوص زمانی که شما میهمان هستید.

* به عنوان سوال آخر دوست داشتم نظرت را در مورد غذاهای ایرانی بدانم.
غذاهای ایرانی را دوست دارم اما بستگی دارد در کدام شهر باشم. در اصفهان دوست دارم بریونی و زرشک پلو با مرغ بخورم. در مشهد شیشلیک را خیلی دوست دارم و در خوزستان غذاهای دریایی موردعلاقه‌ام هستند. در تبریز باقلواها خیلی خوشمزه هستند. البته می‌دانم که گیلان‌ هم غذاهای مخصوص خودش را دارد.

مصاحبه از محمد همتی

دیدگاه‌ها