کد خبر : 1837191 | 16 مرداد 1401 ساعت 19:00 | 9.6K بازدید | 2 دیدگاه

فردا، آخرين نبرد جهانى برابر پرتغال يا برزيل

باخت نزدیک دختران هندبالیست ایران برابر رومانی

تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در چارچوب رقابت های قهرمانی جهان، با نتیجه 38 بر 30 مغلوب رومانی شد.

باخت نزدیک دختران هندبالیست ایران برابر رومانی

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان نوجوان هندبال ایران که در مرحله اصلی رقابت های قهرمانی جهان در رتبه چهارم گروه خود قرار گرفته بودند، عصر امروز و برای کسب یکی از جایگاه های سیزدهم تا شانزدهم به مصاف تیم رومانی رفتند که علی رغم برتری در نیمه نخست بازی، در نهایت 38 بر 30 نتیجه را واگذار کردند تا بعد از ظهر فردا برای به دست آوردن رتبه پانزدهم به میدان بروند.
گل اول ایران را نسترن فراهانی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در سمت مقابل نیز بازیکنان رومانی با یک پنالتی کار را به تساوی کشاندند. بازی تا نتیجه 4 بر 4 مساوی دنبال می شد اما دفاع خوب بازیکنان ایران و دو پنالتی متوالی که فراهانی وارد دروازه حریف کرد، ایران را 3 گل پیش انداخت تا مربی حریف مجبور به درخواست وقت استراحت شود. پس از این وقت استراحت نیز بازیکنان ایران یک گل دیگر به ثمر رساندند تا حساب کار 8 بر 4 شود. در نهایت این آلیسیا بویچیوچ بود که با ضربه ای که روانه دروازه ایران کرد، رومانی را پس از 5 دقیقه به گل رساند. پس از 3 دقیقه، دوباره این بازیکنان رومانی بودند که به گل رسیدند و بعد از اینکه آرزو بهمئی نتیجه را 9 بر 6 کرد، دو گل پیاپی از رومانیایی ها اختلاف را به حداقل رساند تا این بار کادر فنی ایران باشد که تقاضای وقت استراحت کند. پس از اینکه حریف گل تساوی را زد، بالاخره فاطمه مریخ بود که بعد از 6 دقیقه قفل دروازه حریف را گشود و دختران ایران را به گل دهم رساند. در نهایت این نیمه که با درخشش و 6 گل فاطمه مریخ همراه بود، با نتیجه 13 بر 12 به سود ایران به پایان رسید.

1733254

نخستین حمله نیمه دوم  را میهایلا میهای وارد دروازه ایران کرد و رومانیایی ها پس از ضربه پنالتی که تبدیل به گل کردند، برای اولین بار در این مسابقه از ایران پیش افتادند. در شرایطی که نتیجه 16 بر 14 به سود رومانی بود، ماریا مزی با ضربه ای که به صورت فاطمه مریخ وارد کرد، با کارت قرمز مستقیم داور مواجه شد. اگرچه ایران نیز بلافاصله با اخراج نسترن فراهانی 6 نفره شد اما فاصله تغییری نکرد. یکی از صحنه های جالب مسابقه در همین فاصله رقم خورد و در شرایطی که رومانیایی ها از تاکتیک پاورپلی استفاده می کردند، فاطمه مریخ دروازه خالی حریف را دید و توپ را از زمین خودی درون چارچوب دروازه رومانی قرار داد. در حالی که بازی با سرعت بسیار بالا دنبال می شد و 15 دقیقه ابتدایی این نیمه تقریباً به اندازه کل نیمه نخست گل داشت، دختران ایران بالاخره در دقیقه چهل و چهارم توانستند بازی را در عدد 23 به تساوی بکشاندند اما دو اشتباه در پاس کاری و دو ضد حمله از رومانیایی ها نتیجه را 25 بر 23 کرد. اشتباهات بازیکنان ایران همچنان ادامه دار بود و در فاصله کمتر از 3 دقیقه، نتیجه مسابقه 29 بر 24 شد. در پایان، این مسابقه جذاب و پرهیجان با برتری 38 بر 30 تیم رومانی تمام شد و فاطمه مریخ نیز با ثبت 14 گل و 8 پاس گل، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. 

1733255


دختران ملی پوش هندبال ایران بعد از ظهر فردا و در آخرین مسابقه خود در این رقابت ها، برای کسب رتبه پانزدهم جهان در مقابل بازنده دیدار دو تیم پرتغال و برزیل قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها