کد خبر : 1837195 | 16 مرداد 1401 ساعت 19:32 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

طلای عباسی، حسن ختام تکواندوی ایران در بلغارستان

ابوالفضل عباسی، مدال طلای وزن مثبت 78 کیلوگرم تکواندوی نوجوانان جهان را از آن خود کرد.

طلای عباسی، حسن ختام تکواندوی ایران در بلغارستان

به گزارش "ورزش سه"، ششمین و آخرین روز رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در صوفیه بلغارستان، با برگزاری مسابقات سه وزن در دو بخش دختران و پسران برگزار شد؛ تنها تکواندوکار مدال آور کشورمان نیز ابوالفضل عباسی بود که به مدال طلای وزن مثبت 78 کیلوگرم رسید.   

نماینده ایران در وزن دهم و آخر پسران، ابوالفضل عباسی بود که  پس از غلبه بر حریفانی از هند و قبرس، در مرحله یک چهارم نهایی نیز آزبایار آلتانگرل از مغولستان را در دو راند و با نتایج 7 بر صفر و 10 بر 4 از پیش رو برداشت تا با رسیدن به مرحله نیمه نهایی، مدال خود را قطعی کند. عباسی در این مرحله به مصاف سرجیو ترویتینو از اسپانیا و نفر سوم نوجوانان اروپا رفت که راند اول را با استفاده از یک ضربه به کلاه و دو ضربه به هوگوی حریف با نتیجه 7 بر 2 به سود خود خاتمه داد و در راند دوم که با هیجان بیشتری دنبال شد هم با حساب 13 بر 3 به برتری رسید و راهی دیدار پایانی شد. دیدار پایانی وزن مثبت 78 کیلوگرم پسران، اولین فینال رو در روی ایران و کره جنوبی در کل 20 وزن مسابقات بود که بین ابوالفضل عباسی و لیو کوک هوان برگزار شد. نماینده کشورمان راند اول مبارزه را با استفاده از ضربات متعددی که به هوگوی حریف زد، 14 بر 4 از آن خود کرد. عباسی در راند دوم نیز در حالی که 9 بر 1 از حریف پیش بود، در یک غافلگیری 7 امتیاز از دست داد تا اختلاف به حداقل برسد اما او در 20 ثانیه پایانی با ارائه یک مبارزه زیبا، چند ضربه را به سر و صورت حریف کره ای وارد کرد تا در نهایت با نتیجه 18 بر 8 به پیروزی رسیده و با کسب سومین پیروزی رو در روی پسران ایران برابر کره ای ها، قهرمانی نوجوانان جهان را نیز در کنار طلای نونهالان جهان خود قرار دهد تا تیم 5 نفره پسران ایران با کسب 4 مدال طلا به کار خود در این رقابت ها پایان دهد. 

اما دو نماینده آخر دختران ایران عملکرد خوبی نداشتند و در وزن مثبت 68 کیلوگرم، نیوشا شادلو پس از برتری مقابل حریفی از الجزایر، در مقابل مورگان کورتیس از بریتانیا قرار گرفت که پس از شکست 8 بر3 در راند نخست، توانست راند دوم را با نتیجه 5 بر 0 به سود خود پایان دهد اما در راند سوم با نتیجه 5 بر 3 مغلوب حریف بریتانیایی خود شد و از دور رقابت ها کنار رفت. در وزن منفی 68 کیلوگرم نیز الهام حقیقی در همان دور نخست و پس از اینکه در راند اول با نتیجه 14 بر 3 از سد آوا سون لی از هائیتی گذشت، دو راند بعدی را با نتایج 10 بر 8 و 16 بر 4 واگذار کرد تا او نیز از کسب مدال باز بماند و تیم دختران ایران با همان دو مدال طلا و دو مدال نقره به کار خود در این رقابت ها پایان دهد.

دیدگاه‌ها