کد خبر : 1837204 | 16 مرداد 1401 ساعت 20:40 | 7.6K بازدید | 1 دیدگاه

دختران نوجوان تکواندو بر سکوی نایب قهرمانی جهان

تیم ملی تکواندوی نوجوانان دختر ایران با کسب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید.

دختران نوجوان تکواندو بر سکوی نایب قهرمانی جهان

به گزارش "ورزش سه"، پس از 6 روز رقابت سخت و نفس گیر، بالاخره عصر امروز سیزدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در صوفیه بلغارستان به پایان رسید و تیم 8 نفره دختران ایران نیز با کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره به عنوان نایب قهرمانی تیمی این رقابت ها رسید.

فاطمه صفر پور که سال 2016 و با 2 طلا و 2 برنز، دختران ایران را برای نخستین بار قهرمان نوجوانان جهان کرده بود، برای سومین دوره متوالی هدایت این تیم در رقابت های جهانی را بر عهده داشت تا ناکامی دوره گذشته را جبران کند. هر چند این 2 طلا و 2 نقره، بهترین عملکرد تاریخ دختران ایران از نظر مرغوبیت مدال در این رقابت ها بود، اما عملکرد فراتر از انتظار تیم کره جنوبی با کسب 5 مدال طلا 1 نقره و 1 برنز، مانع از این شد تا دختران ایران برای دومین بار بر سکوی قهرمانی تکیه بزنند تا کره ای ها پس از 10 سال به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند. همچنین تایلندی ها نیز با 1مدال طلا، 1نقره و 1 برنز به مقام سوم رسیدند.

1733274

دو دختر طلایی ایران که به ترتیب چهارمین و پنجمین مدال طلای دختران ایران در تاریخ رقابت های نوجوانان جهان را به دست آوردند، سوگند شیری و مبینا نعمت زاده بودند که بر سکوی قهرمانی اوزان منفی 42 و منفی 49 کیلوگرم ایستادند. پرنیا سلمانی و ساغر مرادی نیز دو مدال نقره ایران را دز اوزان منفی 44 و منفی 63 کیلوگرم کسب کردند. همچنین فرشته فتحی، پونه جعفر صالحی، الهام حقیقی و نیوشا شادلو دیگر نمایندگان کشورمان بودند که موفق به کسب مدال نشدند.
لازم به ذکر است که در مجموع دو بخش پسران و دختران که 30 کشور مختلف موفق به کسب مدال شدند، کره جنوبی با 10 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز قهرمان شد و کاروان 13 نفره ایران نیز با کسب 6 مدال طلا و 2 نقره، یکی از بهترین عملکردهای تاریخ خود در این رقابت ها را به نمایش گذاشت. 4 مدال طلای دیگر رقابت ها نیز بین 4 کشور تایلند، ایتالیا، بلژیک و ترکیه تقسیم شد.

دیدگاه‌ها