کد خبر : 1837357 | 18 مرداد 1401 ساعت 11:27 | 3.2K بازدید | 2 دیدگاه

هدایی: باید قهرمان بازی‌های اسلامی می‌شدم

ملی‌پوش تنیس روی میز با اشاره به قهرمانی‌اش در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: مصمم به قهرمانی بودم و اگر نوشاد عالمیان هم وارد جدول بازی‌ها می‌شد باید قهرمان می‌شدم.

هدایی: باید قهرمان بازی‌های اسلامی می‌شدم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مسابقات تنیس روی میز بازی‌های کشورهای اسلامی در بخش انفرادی مردان در حالی به پایان رسید که امیرحسین هدایی و نیما عالمیان بازیکنان ایرانی حاضر در جدول ۳۹ نفره این رقابت‌ها فینالیست شدند تا دیدار این نهایی این دوره بازی‌ها همچون دوره قبل تمام ایرانی برگزار شود.

در این دیدار که شامگاه دوشنبه برگزار شد، هدایی در رقابتی نزدیک و طولانی که تا گیم هفتم ادامه داشت به برتری ۴ بر ۳ دست یافت و قهرمانی این دوره بازی‌ها را از آن خود کرد.

این ملی پوش تنیس روی میز در گفتگو با در مورد این عنوان و روندی که برای دستیابی به آن طی کرد، گفت: از دو ماه پیش که روی این بازی‌ها متمرکز شده بودم و اینکه بتوانم قهرمانی را به دست آوردم. اصلاً هم توجهی نداشتم که چه بازیکنانی در مسابقات حضور دارند، فقط می‌خواستم قهرمان شوم.

وی ادامه داد: تا پیش از حضور در مرحله نیمه نهایی نمایندگانی از لبنان (۲ بازی) و مالدیو را شکست دادم. رقابت با این بازیکنان راحت بودم و مشکلی برای برتری در آنها نداشتم. در مرحله نیمه نهایی اما حریفم، بازیکن عربستانی بود که در المپیک توکیو هم حضور داشت. رقابت با این بازیکن سنگین و حساس بود اما خیلی خوب از پس آن برآمدم و فینالیست شدم.

هدایی در مورد حضور نیما عالمیان در دیدار فینال و اینکه این مرحله از مسابقات با حضور دو بازیکن ایرانی برگزار شد، گفت: دوره پیش هم نوشاد و نیما فینالیست بازی‌ها شدند. این موضوع دلیلی بر ضعف دیگر بازیکنان شرکت کننده نیست کمااینکه سید یک مسابقات که بازیکنی با رنکینگ ۵۰ از سنگاپور بود نتوانست بالا بیاید و قبل از مرحله نیمه نهایی حذف شد اما من با سید دو تا فینال پیش رفتم و قهرمان شدم.

قهرمان مسابقات تنیس روی میز بازی‌های کشورهای اسلامی تاکید کرد: اتفاقاً همه بازیکنانی که در قونیه حاضر شده‌اند از آمادگی خوبی برخوردار هستند اما من واقعاً مصمم به قهرمانی این بازی‌ها بودم تا مدال آن را در کارنامه داشته باشم. به همین دلیل در دیدار فینال هم به معنای واقعی جنگیدم تا برنده شوم.

هدایی در مورد دیدار نهایی و رقابتی که با نیما عالمیان برای کسب عنوان قهرمانی داشت نیز گفت: شاید سخت‌ترین رقابت برای پیروز شدن و دستیابی به مدال رقابت با هم تیمی باشد. نقطه قوت و ضعف یکدیگر را خیلی خوب می‌شناسیم و از طرفی انگیزه‌مان هم به نوعی زیاد است. در دیدار فینال بازی‌های اسلامی اما ابتدا شرایط برای من خیلی خوب نبود و به همین دلیل گیم اول را هم واگذار کردم اما رفته رفته بهتر شدم و توانستم این بازی را به سود خود تمام کنم.

وی در مورد «غیبت نوشاد عالمیان در دیدارهای انفرادی بازی‌های کشورهای اسلامی و اینکه نبودِ او که قهرمانی دوره قبل را در اختیار داشت چه کمکی به قهرمانی اش داشت؟» گفت: نوشاد بازیکن بزرگی است. قطعاً حضورش باعث بالاتر رفتن سطح بازی‌ها می‌شد اما من مصمم بودم قهرمان بشوم و اگر نوشاد هم وارد جدول بازی‌ها می‌شد باید قهرمان می‌شدم. تصویرسازی برای من قهرمانی بود و مهم نبود با چه نفراتی روبرو می‌شوم.

ملی پوش تنیس روی میز در واکنش به اینکه «به نظر می‌رسد به تدریج جای برادران عالمیان را در تنیس روی میز ایران می‌گیرید؟» گفت: دنبال این نیستم جای این دو بازیکن یا فرد دیگری را بگیرم. دنبال این هم نیستم که از بازیکن بهتر باشم. در واقع تلاشم این است که بهترین خودم باشم. رقابت اصلی ام با خودم است.

هدایی همچنین با انتقاد از برگزارکنندگان بازی‌های کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری بازی‌ها اصلاً حرفه‌ای نیست. چهار پنج ساعت قبل از آغاز دیدارهای انفرادی، قرعه کشی انجام شد و به خاطر مشکلی که پیش آمد یک بار دیگر این قرعه کشی تکرار شد. تجهیزات به کار رفته و مثلاً توپ مسابقات هم خیلی حرفه‌ای نیست. قبل از هر بازی باید چند توپ تست می‌شد تا با یکی بازی کنیم.

امیرحسین هدایی با بیان اینکه از امروز دیدارهای تیمی مسابقات تنیس روی میز بازی‌های کشورهای اسلامی آغاز می‌شود، ابراز امیدواری کرد که در این بخش ایران صاحب مدال شود.

دیدگاه‌ها