کد خبر : 1837360 | 18 مرداد 1401 ساعت 11:39 | 16.3K بازدید | 4 دیدگاه

نابغه 19 ساله مرد شماره یک تنیس می‌شود؟!

با رسیدن فصل مسابقات تنیس هاردکورت در آمریکای شمالی، تنیسور اسپانیایی این شانس را دارد تا در پایان یو اس اپن به رنکینگ یک دنیای تنیس برسد.

نابغه 19 ساله مرد شماره یک تنیس می‌شود؟!

به گزارش "ورزش سه" کارلوس آلکاراز، تنیسور 19 ساله اسپانیایی که در سال 2022 با عملکرد خیره‌کننده‌اش به رتبه چهارم رنکینگ برترین تنیس‌بازان جهان رسیده، در صورت افزودن بر چهار عنوانی که تا اینجای فصل کسب کرده، شانس زیادی برای قرار گرفتن در صدر جدول برترین تنیسورهای جهان دارد.

درحالی که مسترز مونترال از دیروز در کانادا آغاز شده و دنیل مدودف روس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی برای از دست ندادن 1000 امتیازی که از سال گذشته در این مسابقات گرفته محکوم به قهرمانی است، کارلوس آلکاراز از تمام مسابقات آمریکای شمالی در سال گذشته اعم از مونترال، سینسیناتی و یواس اوپن و وینستون سالم، تنها 470 امتیاز کسب کرده است.

از طرف دیگر، مدودف 360 امتیاز برای رسیدن به نیمه‌نهایی سینسیناتی و 2000 امتیاز برای قهرمانی در یو اس اپن سال گذشته به دست آورده که برای فصل جدید در خطر است. با توجه به اینکه در حال حاضر مدودف با 7875 امتیاز در صدر جدول برترین تنیسورهای ATP قرار دارد و آلکاراز با 5035 امتیاز در رده چهارم است، این احتمال می‌رود که تنیسور جوان اسپانیایی در صورت قهرمانی در یو اس اپن و پیشروی قابل انتظار در مسترزهای قبل از آن شامل مونترال و سینسیناتی، بتواند به جایگاه نخست رنکینگ جهانی دست پیدا کند.

البته که در این بین نباید از بخت رافائل نادال که در هیچ یک از این مسابقات سال گذشته شرکت نکرده و اکنون با 5620 امتیاز در رده سوم رنکینگ جهانی قرار دارد، غافل شد.

دیدگاه‌ها