کد خبر : 1837461 | 18 مرداد 1401 ساعت 21:30 | 6.3K بازدید | 1 دیدگاه

ضیغمی نژاد و ایزدیار، ستارگان ایران در قونیه

سنا ضیغمی نژاد و شاهین ایزدیار 4 مدال دیگر کسب کردند تا مجموع مدال های تیم پارا شنا را به 10 برسانند.

ضیغمی نژاد و ایزدیار، ستارگان ایران در قونیه

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان پارا شنای کشورمان که برای سومین روز متوالی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی  به آب می پریدند، امروز نیز دست پر از استخر مسابقات خارج شدند و دو مدال طلا و دو مدال نقره برای کاروان کشورمان به ارمغان آوردند.
شاهین ایزدیار که نمایش درخشان او در بازی های آسیایی جاکارتا که با کسب 6 مدال طلا و 1 نقره همراه بود، برای همیشه در ورزش ایران ماندگار شده، در قونیه نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و پس از گذشت 3 روز، موفق به کسب 1 مدال طلا و 3 مدال نقره شده است که اگر روش خاص محاسبه امتیازات توسط کمیته برگزاری مسابقات نبود، قطعاً رنگ برخی از مدال های نقره او طلایی می شد.

1733717
اما ستاره جدید آسمان شنای ایران که در این مسابقات برای کاروان پیامبر اعظم(ص) خوش درخشیده است، کسی نیست جز سینا ضیغمی نژاد؛ شناگر جوان کشورمان که نخستین مدال طلای ایران در این مسابقات را نیز به دست آورد، تا پیش از آغاز رقابت های امروز از هر یک از سه رنگ مدال، یک مورد را به دست آورده بود. اما مسابقات امروز برای او شرایط متفاوتی داشت و به همراه شاهین ایزدیار در دو ماده 50 متر آزاد و 100 متر قورباغه، سکوی اول و دوم را به خود اختصاص دادند و هر یک، به 1 مدال طلا و 1 مدال نقره رسیدند. به این ترتیب، ضیغمی نژاد تا به الان با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 1 برنز، بهترین ورزشکار کاروان ایران بوده است.

1733718
در دو ماده ای که امروز برگزار شد، شاهین ایزدیار با ثبت زمان 26 ثانیه و 7 صدم ثانیه به مدال طلای 50 متر آزاد رسید و سینا ضیغمی نژاد نیز با زمان 26 ثانیه و 47 صدم ثانیه به مدال نقره این ماده دست پیدا کرد. همچنین ابوالفضل ظریفی نیز در همین ماده چهارم شد. اما در 100 متر قورباغه ، ضیغمی نژاد زمان 33: 12: 1 را به ثبت رساند و قهرمان شد و ایزدیار نیز با زمان 62: 12: 1 مدال نقره را از آن خود کرد.

دیدگاه‌ها