کد خبر : 1837490 | 19 مرداد 1401 ساعت 10:19 | 54.7K بازدید | 6 دیدگاه

علی قلی‌زاده و شیرین‌کاری‌های ادامه‌دار

لژیونر مشهور ایرانی در عصر جدید!

علی قلی‌زاده، پنجمین فصل حضور در شارلروا و لیگ بلژیک را پشت سر می‌گذارد.

لژیونر مشهور ایرانی در عصر جدید!

به گزارش ورزش سه، علی قلی‌زاده در هفتمین ماه از سال میلادی 2018 با انتقالی به ارزش 300 هزار یورو، از سایپا راهی شارلروا شد تا روزهای جدیدی را در فوتبال اروپا آغاز کند. او از همان سال هم به عضویت تیم ملی ایران درآمد اما یک مصدومیت بدموقع به قلی‌زاده اجازه نداد در جام جهانی 2018 بازی کند.
قلی‌زاده بعد از جام جهانی 2018 و با پایان آسیب‌دیدگی و همزمان با درخشش در شارلروا به یکی از بازیکنان مهم تیم ملی بدل شد و در سه پست وینگر راست، وینگر چپ و همچنین هافبک پشت مهاجم ایفای نقش کرد.
قلی‌زادع در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 هم یکی از بازیکنان مهم و کلیدی تیم ملی بود که گل‌های سرنوشت‌سازی به ثمر رساند و البته با حرکات تکنیکی‌اش از جمله بازیکنانی بود که گره از کار تیم ملی باز کرد.
درحالی که در نقل و انتقالات تابستانی باشگاه‌های بسیاری از بلژیک و کشورهای دیگر برای شکار قلی‌زاده اقدام کردند، تصمیم او و همچنین مدیران باشگاه شارلروا بر این بود که فعلاً در تیم بماند و بعد از جام جهانی و درخشش احتمالی در این تورنمنت، پیراهن باشگاه جدیدی را بر تن کند. نانت در فرانسه و بشیکتاش در سوپرلیگ ترکیه جدی‌ترین مشتری‌های قلی‌زاده بودند اما این هافبک 26 ساله تصمیم گرفت در شارلروا بماند و همچنان در لیگ بلژیک بازی کند.
البته شارلروا فصل 2023-2022 لیگ بلژیک را درخشان آغاز نکرده و در 3 بازی ابتدایی، دو بار طعم شکست را چشیده و در یک دیدار هم به پیروزی رسیده تا در جدول رده‌بندی جایگاه سیزدهم را به خودش اختصاص دهد.
قلی‌زاده هم در دو بازی روی نیمکت نشسته و به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده و یک بار هم در ترکیب اصلی بوده که گل زده است.

1733787
هافبک تیم ملی ایران مقابل یوپن توانست نخستین گل فصل خود را به ثمر برساند. آن‌هم در روز پیروزی سه بر یک شارلروا مقابل یوپن. او در این سه هفته 118 دقیقه در زمین حضور داشته و به نظر می‌رسد این دقایق بازی طی هفته‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد و قلی‌زاده جای خود را در ترکیب اصلی شارلروا پس خواهد گرفت.
بدون شک یکی از مهم‌ترین خصوصیات قلی‌زاده که او را از سایر بازیکنان شارلروا متمایز می‌کند، تکنیک بالای او و ریزه‌کاری‌هایش است. در تمرین چند روز اخیر شارلروا هم دیدیم که قلی‌زاده مانند مراسم معارفه بازیکنان در باشگاه‌های اروپایی، حرکات جذابی با توپ انجام داد و ثابت کرد یکی از بازیکنان تکنیکی نه تنها شارلروا بلکه لیگ بلژیک محسوب می‌شود. ویدیویی که شارلروا از حرکات قلی‌زاده منتشر کرده، هنوز هم واکنش‌های جالبی را در اینستاگرام رسمی این باشگاه به‌دنبال دارد. به‌عنوان نمونه ونده ولده، یکی از بازیکنان بلژیکی در این باره نوشته: «نمره 20 برای قلی‌زاده. البته من هم یک بازیکن خوب هستم!» یک کاربر الجزایری با حمایت از بازیکن هموطن خود در شارلروا این کامنت را منتشر کرده: «اما زورگان- بازیکن الجزایری شارلروا- بهتر از شما است.»
یکی نوشته شماره 10 واقعی و دیگری با تمجید از قلی‌زاده گفته که مطمئناً او فنی‌ترین بازیکن شارلروا محسوب می‌شود. یک کاربر هم به انتقاد از قلی‌زاده پرداخته است: «گرت بیل و فیل فودن این چیزها حالی‌شان نیست. باید در بازی خوب باشی، حالا هزار تا هم روپایی بزن.»
بامزه‌ترین واکنش را هم یک کاربر ایرانی داشته که نوشته: «بیا برنامه عصر جدید.» اما علی قلی‌زاده با انگیزه‌ای که در تمرینات شارلروا دارد، می‌کوشد تا بهترین کیفیت خود را ارائه بدهد و تکنیک‌های خود را فقط برای تمرین نگه ندارد. او قطعاً یکی از بازیکنانی محسوب می‌شود که کادرفنی تیم ملی حساب ویژه‌ای روی توانایی‌هایش باز کرده است.

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها