کد خبر : 1837502 | 19 مرداد 1401 ساعت 10:50 | 23.8K بازدید | 24 دیدگاه

سوپرجام اروپا؛ ما رئالیم و به این آلمانی‌ها نمی‌بازیم!

رئال مادرید در حالی قدم به بازی برابر آینتراخت فرانکفورت می‌گذارد که به دنبال حفظ آمار درخشانش در دیدار برابر رقبای آلمانی است.

سوپرجام اروپا؛ ما رئالیم و به این آلمانی‌ها نمی‌بازیم!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید و آینتراخت فرانکفورت چهارشنبه شب در هلسینکی فنلاند به مصاف یکدیگر می‌روند تا قهرمان سوپر جام اروپا مشخص شود. 
این دو تیم پیش از این تنها یک بار در رقابتی رسمی روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند که فینال جام باشگاه‌های اروپای 1960 بوده و رئال موفق شده است حریفش را با نتیجه پر گل 3-7 شکست دهد. فرانس پوشکاش، در این بازی چهار گل به ثمر رساند و سه گل دیگر رئال هم توسط آلفردو دی‌استفانو به ثمر رسید. 
حالا این دو تیم قرار است 62 سال بعد بار دیگر روبروی یکدیگر قرار بگیرند و رئال مادرید قصد دارد آمار درخشانش در دیدار برابر تیم‌های آلمانی را حفظ کند. 

1717377
این تیم پس از شکست 0-2 برابر ولفسبورگ در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 16-2015 تا به حال برابر هیچ تیم آلمانی‌ای شکست نخورده است. این در حالی است که آنها در طول این مدت یازده بار برابر تیم‌هایی از بوندسلیگا قرار گرفته‌اند اما هفت پیروزی و چهار تساوی کسب کردند تا آمار خوبی را ثبت کرده باشند. 
از سوی دیگر، آینتراخت نیز در ده دیدار اخیری که برابر تیم‌های اسپانیایی برگزار کرده بدون شکست بوده و هفت پیروزی و سه تساوی سهم این باشگاه از این ده بازی بوده است. 

1714554
این هشتمین حضور رئال مادرید در دیدار سوپر جام اروپاست و آنها پیش از این برابر فاینورد (2002)، سویا (2014 و 2016) و منچستریونایتد (2017) به پیروزی رسیدند و مقابل چلسی (1998)، گالاتاسرای (2000) و اتلتیکو مادرید (2018) شکست خورده‌اند. 
اگر شاگردان کارلو آنچلوتی بتوانند در بازی امشب برابر آینتراخت به پیروزی برسند، نود و هشتمین جام قهرمانی رئال را برای این باشگاه به ارمغان خواهند آورد و با توجه به در پیش بودن سوپر جام اسپانیا و جام جهانی باشگاه‌ها می‌توانند در این فصل به رکورد صد جام دست پیدا کنند. هرچند با توجه به برگزاری جام جهانی 2022 قطر در ماه نوامبر و دسامبر، تاریخ دقیقی برای برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها اعلام نشده است.

1714680

نکته جذاب دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که رئال مادرید از سال 2000 تا به حال و پس از شکست برابر بوکا جونیورز در جام اینترکونتینانتال تا به حال هرگز در هیچ فینالی برابر حریفی خارجی شکست نخورده است. 
رئال از آن زمان تا امروز یازده بار در فینال رقابت‌های مختلف برابر حریفان خارجی قرار گرفته و در تمامی این دیدارها پیروز بوده و امیدوار است که امشب هم این رکورد را حفظ کند و با جام قهرمانی به مادرید برگردد.

دیدگاه‌ها