کد خبر : 1837509 | 19 مرداد 1401 ساعت 11:20 | 17.6K بازدید | 6 دیدگاه

برای فرار به جلو متوسل به ترامپ شده‌اند

اعتراض تند واعظ آشتیانی به عدم احراز صلاحیت انتخاباتی

امیررضا واعظ آشتیانی نسبت به عدم احراز صلاحیت برای شرکت در انتخابات هشتم شهریورماه فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.

 اعتراض تند واعظ آشتیانی به عدم احراز صلاحیت انتخاباتی

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال طی اطلاعیه‌ای اسامی نامزدهای واجد شرایط و احراز صلاحیت شده برای انتخابات روز ۸ شهریورماه را رسماً منتشر کرد که طی آن ۳ نامزد به نام‌های مهدی تاج، سیدمیرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی به عنوان کاندیداهای تصدی کرسی ریاست معرفی شدند.

بنابراین شکایت داوطلبانی مثل امیررضا واعظ‌آشتیانی و علی‌رضا اسدی از کمیته بدوی به کمیته استیناف انتخابات اصلاً ترتیب‌اثر داده نشد و این دو داوطلب نامزدی انتخابات به همراه محمد آخوندی، سه نفری بودند که نتوانستند در انتخابات حضور داشته باشند.

حالا امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص عدم حضور در انتخابات ۸ شهریور و توییت کنایه‌آمیزش که گفته بود از ترامپ به حقوق بشر شکایت می‌کند با خبرنگار ورزش سه صحبت کرد.

واعظ آشتیانی در ابتدا گفت: رد صلاحیت نبود، اسمش نقص پرونده است. رد صلاحیت زمانی است که شما استعلام‌های چهارگانه را گرفتی و رد شدی ولی این‌ها ما را از ما به لحاظ شکلی ایراد گرفتند و گفتند چون پنج امضا را نداشتی نمی‌توانی در انتخابات شرکت کنی. لایحه دفاعی من وجود دارد، من گفتم در کجای سایت فرمی وجود دارد که ببری و پنج امضا را بگیری. ابتدا باید شما ثبت‌نام کنی تا آن پنج عضو از طریق سایت امضای الکترونیکی کنند. قبل از ثبت‌نام چطور امضا کنند؟ مثل اینکه شما بگویی می‌خواهم نماز عشا را زودتر از مغرب بخوانم! وقتی مدارک را برای راستی آزمایی در دبیرخانه فدراسیون می‌آوری، آیا آنها نباید فرم را در اختیار شما قرار دهند؟ کدام رکن فدراسیون باید این مدرک را بدهد؟ مگر هر عضو مجمع یک کد ندارد؟ آنها باید امضای الکترونیکی می‌کردند.

او ادامه داد: واقعا متاسف شدم که قاضی القضات فدراسیون فوتبال، عدالتش را به حاشیه برد. افکار عمومی قضاوت خواهند کرد. وقتی قاضی محکوم را تبرئه می‌کند و خواهان را محکوم می‌کند، در روز روشن عدالت را زیر سوال بردن است. با توجه به عدله‌هایی که در لایحه آوردیم، کمیته بدوی تضاد منافع دارد. هیچکدام به جز علی‌البدل صلاحیت صورت جلسه کردن و رای دادن را نداشتند. در خصوص رئیس این کمیته، به کمیته اخلاق شکایت کردم و سکوت کردند. کمیته اخلاق باید قبل از این رای، رایش را می‌داد. این بازی است.

واعظ آشتیانی در مورد اینکه آیا می‌خواستند او را از انتخابات حذف کنند یا خیر و ماجرای شکایتش از ترامپ به حقوق بشر بیان کرد: امیدوارم این نباشد ولی قراین همین را نشان می‌دهد. ما این را به پای تقدیر می‌گذاریم. من در توییتر هم همین را نوشتم. شکایت از ترامپ در توییتم طعنه به کسانی بود که رفتند به لحاظ اقتصادی از ترامپ شکایت کردند. یک عده برای فرار رو به جلو متوسل به ترامپ شدند. فکر می‌کنند می‌توانند افکار عمومی را قانع کنند. وقتی ارزش‌ها عوض شود، عوضی‌ها ارزش می‌شوند! ما در راستای وظایف ملی آمدیم.

او در خصوص تایید صلاحیت مهدی تاج‌ گفت: من یک سوالی دارم و امیدوارم افکار عمومی قانع شود. اگر به جز آقای تاج فرد دیگری این شرایط را داشت با او چه می‌کردند؟ با این اوضاع مدیریتی او در گذشته، جریان ویلموتس، نوع قرارداد با ویلموتس و هزینه‌ای که روی دست بیت المال گذاشته، اگر کسی جای تاج بود چه می‌شد؟ این سوال عموم مردم است. اگر جای آقای تاج کسی بود که ثروتمند نبود، آن موقع با او چه برخوردی می‌کردند؟

دیدگاه‌ها