کد خبر : 1837519 | 19 مرداد 1401 ساعت 12:06 | 23.1K بازدید | 3 دیدگاه

وضعیت مبهم یک همکاری مهم برای والیبال ایران

وضعیت همکاری دو باشگاه پیکان و میلانو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وضعیت مبهم یک همکاری مهم برای والیبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، پیکان پر افتخارترین تیم والیبال ایران و آسیا محسوب می‌شود. باشگاه تهرانی اخیراً موفق شد به مقام قهرمانی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا دست پیدا کند، آن هم با جذب ستاره‌هایی مثل اروین انگاپت، نیمیر عبدالعزیز، سعید معروف و سیدمحمد موسوی که اتفاق فوق‌العاده‌ای را رقم زد، مخصوصا حضور دو فوق ستاره خارجی در ایران که جزو بهترین‌های والیبال دنیا محسوب می شوند.

حضور اروین انگاپت و نیمیر عبدالعزیز در ایران به واسطه همکاری پیکان و باشگاه مودنا اتفاق افتاد. همچنین چندی قبل و در زمان مدیریت امیر عطابخش در پیکان بود که یک قرارداد دیگر با باشگاه ایتالیایی یعنی میلانو به امضا رسید تا دو طرف در آینده پیش رو در برخی زمینه‌ها از جمله موارد آکادمیک با یکدیگر همکاری کنند.

در حقیقت باشگاه پیکان به دنبال این بوده که با این همکاری در بخش استعدادیابی کارهای بزرگی انجام دهد. حالا دیگر می توان گفت که ایران معدن والیبالیست‌های با استعداد است و همکاری با باشگاه های مطرح می‌تواند در پرورش و رشد آن ها تاثیر بسزایی ایفا کند و در واقع دلیل اصلی این عقد قرارداد با میلانو نیز همین موضوع بوده است.

میلانو یکی از مهم ترین باشگاه‌های دنیا به لحاظ استعدادیابی محسوب می شود و حتی اخیرا نماینده این باشگاه ایتالیایی هم به ایران سفر کرد. قرار بر این شده که یک‌ آکادمی مشترک به نام پیکان- میلانو تاسیس شود و در آن باشگاه ایتالیایی در راه پرورش استعدادهای ایرانی متولی شود. همچنین این باشگاه و کمیته ملی المپیک ایتالیا نیز در بحث پرورش مربیان ایرانی و کمک به آن‌ها در راستای به‌روز شدن در بخش جهانی کمک ویژه‌ای خواهند کرد.

البته تغییر مدیریت در باشگاه پیکان و جدایی امیر عطابخش ابهاماتی را در رابطه با این همکاری به وجود آورده است و به نوعی همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما امیدواریم که این همکاری به سرانجام برسد چراکه هم برای باشگاه پیکان و هم برای والیبال ایران پر سود و با اهمیت خواهد بود.

دیدگاه‌ها