کد خبر : 1837575 | 19 مرداد 1401 ساعت 19:09 | 103.4K بازدید | 28 دیدگاه

جواد نکونام فاش کرد؛

چرا به استقلال نرفتم و در فولاد ماندم

برای از بین بردن یک تیم، راحت‌ترین کار مطرح کردن این حرف‌هاست؛ ما در مقابل حداقل پنج تیم، هیچ کاری انجام ندادیم.

چرا به استقلال نرفتم و در فولاد ماندم

به گزارش ورزش سه، جواد نکونام و حميدرضا گرشاسبی امروز با برگزاری یک نشست خبری مقابل خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات مختلف پیرامون فولاد خوزستان و نقل و انتقالات این تیم پاسخ دادند. در این نشست پس از صحبت های ابتدایی گرشاسبی، جواد نکونام ضمن تبریک روز خبرنگار و تسلیت ایام سوگواری از خبرنگاران خواست تا سوالات خود را عنوان کنند.

* نقل و انتقالات در ایران سخت‌ترین کار است
ما سه اردو برای تیم در نظر گرفتیم؛ با توجه به شرایطی که صبح و بعدازظهر باید تمرین می‌کردیم نیاز به این داشتیم که تیم را آماده کنیم. سعی کردیم که تمرینات را در زمان مدنظر شروع کنیم. متاسفانه در شروع کار مشکلاتی بود؛ مثل عدم حضور بازیکنان از روز اول. در فوتبال ایران نقل و انتقالات سخت‌ترین کار ممکن است و این مسئله را سال‌های سال است که می‌بینم. مثل همه جای دنیا نیست که همه بازیکنان تمرین داشته باشند و به تیم اضافه شوند. نقل و انتقالات کار سختی است ولی سعی کردیم بتوانیم زود تیم را کامل کنیم. به خاطر اردوهایی که داشتیم از باشگاه و مدیریت، آقای گرشاسبی، مهندس ابراهیمی و اعضای محترم هیئت مدیره تشکر می‌کنم؛ دوستان به ما لطف داشتند و همه شرایط را مهیا کردند و تا جایی که می‌توانستیم با رقبا مبارزه کنیم و عملکرد خوبی داشته باشیم؛ کمک کردند. شروع به برگزاری بازی‌های دوستانه و اردوهای تدارکاتی پیش فصل کردیم که نیاز تیم بود. به جز یک بازی دوستانه که کنسل شد بقیه بازی‌ها همان‌طور که فکر می‌کردیم پیش رفت.

* دو برنامه برای نیم فصل اول داریم
سعی کردیم شرایط خوبی را برای تیم‌مان به‌وجود بیاوریم و کار را خوب جلو ببریم. به نظرم شرایط خوب پیش رفت و فقط عدم حضور‌ چند بازیکن مثل اشکان دژاگه که دیر اضافه شد، پاتوسی، کولیبالی و وریا غفوری شاید ما را در چند هفته اول دچار مشکل کند اما من دو برنامه دارم؛ یکی پنج یا 6 هفته ابتدایی لیگ است و پس از آن برنامه بلندمدتی داریم که تا نیم فصل آماده می‌شویم تا تیم را آماده کنیم. برنامه‌ریزی انجام شده و آمادگی هر اتفاقی را داریم.

1733895

* بی برنامه و بی گدار به آب نمی‌زنم 
در‌ مورد بازیکنانی که جذب کردیم فکر می‌کنم بهترین‌هایی را که نیاز داشتیم؛ گرفتیم که در هر‌ پستی می‌توانند به ما کمک کنند. می‌دانید که بی برنامه و بی گدار به آب نمی‌زنم و سعی می‌کنم نفراتی را که به کار تیم می‌آیند جذب کنم تا استفاده کنیم. در نهایت مثل همه دنیا بازیکنانی هم هستند که در باشگاهی عملکرد لازم را ندارند و وقتی جدا می‌شوند هر دو باشگاه موفق می‌شوند. من سعی کردم این اتفاق را برای تیم و باشگاه رقم بزنم. اگر بازیکنان نتوانند کارآیی لازم را داشته باشند در نیم فصل می‌توانیم یار جدید بگیریم. در این سال‌ها تیم ما بیشترین آسیب را از نقل و انتقالات دید که پنجره بسته بود و ما نمی‌توانستیم خون تازه‌ای را به تیم تزریق کنیم و این شرایط را سخت می‌کرد. دو سال نتوانستیم یارگیری کنیم و نیم فصل سال قبل این اتفاق افتاد و بازیکنانی هم گرفتیم که قطعا بهترین‌ها بودند و هستند اما جذب بازیکن در نیم فصل خیلی سخت است. ما بازیکنانی را که از تیم‌شان کنار گذاشته شده بودند؛ گرفتیم و نشان دادند که بازیکنان قابل و با لیاقتی در فوتبال ایران هستند. امسال هم یارگیری خوبی انجام دادیم؛ متاسفانه بدشانسی آوردیم و فرشید اسماعیلی را از دست دادیم که یکی از مهره‌هایی بود که می‌توانست در‌ چند پست به ما کمک کند و ضربه سنگینی خوردیم. متاسفانه آرش رضاوند را از دست دادیم و دنبال جایگزین برای او هستیم. بقیه بازیکنانی هم که گرفتیم بازیکنانی بودند که نیاز داشتیم.

* تیم کاملی داریم 
در حال حاضر نفرات فیکس و ذخیره تیم‌مان کامل هستند و تیم تقریبا مشخص شده است. در این بین هر بازیکنی که بهترین عملکرد را داشته باشد قطعا بازی خواهد کرد. از هر بازیکنی که بتواند بهترین شرایط را برای تیم فولاد رقم بزند استفاده خواهیم کرد. تا ثانیه و لحظه‌ای که در باشگاه فولاد قدم می‌زنیم و راه می‌رویم باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و بتوانیم شرایط ایده‌آلی را برای باشگاه و هواداران مهیا کنیم.

* برای ارائه بهترین عملکرد می‌جنگیم
قهرمانی و جام گرفتن آرزوی همه است. من اگر تیمم ضعیف‌ترین تیم لیگ هم باشد؛ دعوا می‌کنم و می‌جنگم که بتوانم عملکرد را داشته باشم ولی فوتبال با یک گل این‌طرف و آن‌طرف می‌شود و نتایج با یک اشتباه تغییر می‌کند که باید به اینها فکر کنیم. هیچ‌ مربی عاقلی در دنیا هیچ قولی نمی‌دهد و من فقط قول می‌دهم مثل سال‌هایی که اینجا بودم تمام تلاش و توان‌مان را بگذاریم که بتوانیم بهترین عملکرد را برای باشگاه بزرگ فولاد خوزستان داشته باشیم.

1733896

* توان رقابت با پنج تیم را نداریم
در این مورد که سر و صداهایی هست که فولاد بازیکن گرفته؛ من سال‌ها در این فوتبال بودم و می‌دانم برای زدن و از بین بردن یک تیم، راحت‌ترین کار زدن این حرف‌هاست. چون ما چند بازیکن را در‌ بازه زمانی کم اعلام کردیم؛ این صحبت‌ها گفته شد. ما در مقابل حداقل چهار تیم، هیچ کاری انجام ندادیم. ما اصلا پولی نداریم که ۲۵۰ هزار دلار بابت رضایتنامه یک بازیکن بدهیم اما تیم‌ها دارند. شیمبا را مثال می‌زنم که مدنظر ما بود و او را می‌خواستیم ولی پیشنهاد خوب داشت و زودتر قرارداد بست. باشگاه‌های دیگر با ۲۵۰ هزار دلار بازیکن قرضی می‌گیرند که ما از این پول‌ها نداریم. باشگاه پول خوبی پرداخت کرده اما حداقل نسبت به پنج تیم ما خرجی نکردیم. تیم‌ها دو سال است که یار می‌گیرند اما امسال ما تازه یارگیری می‌کنیم. یارهایی هم که می‌گیریم مبالغ و قیمت‌های مشخصی دارند. شاید یک یا دو بازیکن هستند که بتوانیم رقابت کنیم؛ بقیه بازیکنان ما کسانی نیستند که حتی بتوانیم رقابت کنیم. ما بازیکن ۶۰۰-۷۰۰ هزار دلاری در تیم‌مان نداریم و اصلا نمی‌توانیم چنین مبالغی پرداخت کنیم اما با تمام این تفاسیر ما بهانه‌ای نداریم. از روز اول می‌جنگیم و باید بهترین عملکرد را داشته باشیم تا روز آخر. با بهترین بازیکنان شروع می‌کنیم که در بهترین تیم ایران فولاد خوزستان بازی می‌کنند‌. می‌جنگیم و زحمت می‌کشیم و تا روز آخر به حمایت شما نیاز داریم.

* اجازه ندهید از بیرون به فولاد آسیب بزنند
اگر امسال هم بخواهیم بالای جدول و جزو تیم‌های مدعی باشیم به حمایت شما نیاز داریم. شما نباید اجازه بدهید خدشه‌ای به تیم وارد شود. ما باید از این تیم حمایت کنیم چون ما حمایت بیرونی نداریم و همه چیز داخل استان است. هواداران هر روز و هر لحظه برای پیشرفت و بهتر شدن این تیم باید کنار ما باشند. باشگاه فولاد کاملا حرفه‌ای است که اگر اینطور نبود خود من تا این حد تعریف و تمجید نمی‌کردم. ما واقعا باشگاه بزرگ و حرفه‌ای به همراه شرایط و بازیکنان خوب داریم و به همین دلیل نیاز است که شما هم در این کار کنار ما باشید.‌ اگر جایی ایرادی هست باید بتوانیم درون خودمان جلسه و کنفرانس بگذاریم و صحبت کنیم. ما همیشه در این باشگاه هستیم و می‌توانید سوال کنید و جواب بگیرید تا خدایی نکرده از بیرون به ما آسیبی وارد نشود. دو تیم پایتخت در تمام ایران طرفدار دارند ولی ما باید به فکر استان و فولاد خوزستان باشیم که بتوانیم در کنار هم به موفقیت‌ها ادامه بدهیم و اینطور نباشد که از هم جدا باشیم و بتوانند بین ما فاصله بیندازید. امیدوارم بتوانیم سال خوبی را کنار شما و هواداران و مردم خوزستان داشته باشیم.

* استقلال و تیم ملی؟ دنبال تغییر نیستم!
در‌ مورد پیشنهادهای استقلال و تیم ملی صحبت کردم و دوست ندارم در آستانه شروع لیگ که دوره خوبی را هم پشت سر گذاشتم به عقب برگردم. به هر حال همیشه در فوتبال اینطور است که تیم‌ها به دنبال مربی و بازیکن هستند. این باعث خوشحال من است که باشگاه فولاد باعث شد که من بتوانم به این موفقیت‌ها برسم تا جزو گزینه‌های باشگاه بزرگ استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان که آرزوی هر کسی است، باشم. این برای من باعث افتخار است اما موفقیت خودم و راهی را که برای خودم انتخاب کرده‌ام کاملا مشخص است. مثل دوران بازیگری‌ام که سعی کردم در یک باشگاه دوام داشته باشم و بتونم در همان باشگاه فوتبالم را ادامه بدهم الان هم دنبال تغییر نیستم. من در زندگی شخصی‌ام هم تغییر زیادی ندارم و سعی می‌کنم کار درست را جلو ببرم و شرایطی را که از زیرساخت برای خودم شروع کرده و ساخته‌ام حفظ کنم. الان هم باشگاه فولاد برای من بزرگتر از هر اسم و نامی است و با افتخار در خدمت باشگاه فولاد هستم و این یک افتخار برای من است که در چنین باشگاهی کار می‌کنم و شرایط خوبی دارم و امیدوارم که این افتخار و برنامه‌ام را امسال هم به نتیجه برسانم.

1718839

* الفیصلی سقوط کرده اما بازیکن گران‌قیمت‌تر می‌خرد
امیدوارم در لیگ قهرمانان بتوانیم موفق باشیم اما می‌دانید که تیم الفیصلی به لیگ پایین‌تر رفته ولی بازیکنانی می‌خرد که از بازیکنان سال قبل قوی‌تر هستند؛ در واقع بازیکنان خارجی سال قبل را داده‌اند و بازیکنان گران‌قیمت‌تر می‌خرند چون اولا می‌خواهند در لیگ عربستان بالا بیایند و دوما در‌ آسیا و نماینده کشورشان هستند. این بازی بین‌ نماینده کشور ایران و کشور عربستان است و دوست ندارند شرایط بدی را تجربه کنند. اینطور نیست که ما راحت صعود کرده باشیم؛ باید تلاش کنیم و زحمت بکشیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

* چمن استادیوم باب میل یک تیم فوتبال نیست
ما در استادیوم یک بازی دوستانه داشتیم و شرایط خوب نیست. از الان می‌گویم قطعا در زمستان دوباره مشکل داریم. در این زمین، از زمان احداث، چمنی گذاشته شده که باب میل یک تیم فوتبال نیست. سال اولی که من آمدم واقعا شرایط خوب نبود و الان بهتر است اما متاسفانه در حال حاضر نسبت به سال قبل بهتر نیست و باید حداقل یک ترمیم صورت بگیرد. استادیوم ایراداتی دارد که با آقای گرشاسبی صحبت کردیم و در حال بهبود شرایط هستند. ما پریروز بازی دوستانه کردیم و از کل مجموعه آتش می‌بارید. گرما تاثیر دارد و فن‌ها را از کار می‌اندازد.‌ ایراداتی هست که امیدواریم زودتر انجام شود. از شنبه لیگ شروع می‌شود و آب و هوای بیرون گرم است و نمی‌شود که داخل هم گرم باشد. نمی‌توانیم در زمین حریف، به چمن بد اعتراض کنیم و چمن خودمان خوب نباشد. امیدوارم زودتر این مشکلات برطرف شود چون بازی داریم و نیاز داریم که بهترین تیم فوتبال ایران، بهترین امکانات را داشته باشد.

* در لیگ، جام حذفی و آسیا برای موفقیت می‌جنگیم 
اولین افتخار قهرمانی، برای خود من است. اینجا در سال اول که گفتند تیم، جزو هفت تیم بالای جدول شود و خدا را شکر تیم سوم شد. سال بعد من نه حرفی زدم و نه قولی دادم اما صحبتم را به شما هم می‌گویم؛ من هر روز برای قهرمان شدن تلاش می‌کنم. نه فقط اینجا، من هر روز برای خودم و تیمم و بازیکنانم برای قهرمان شدن وقت می‌گذارم. قهرمانی برای شما یک جام است که در یک سال می‌بینید اما برای من در یک دوره بلندمدت است که یک عمر و یک فوتبال را می‌بینم. من شاید امروز قهرمان نشوم اما فردا قهرمان می‌شوم، شاید امروز فوتبالیست نشوم اما سال بعد فوتبالیست بشوم. اینطور نیست که امروز شروع کنم و امروز هم قهرمان شوم. اگر امروز قهرمان شوم خیلی خوب است اما اینطور نیست که بگویم از الان قهرمان می‌شوم. در فوتبال هیچکدام از مربی‌هایی که در این سال‌ها بهتر از ما هم تیم بستند، نمی‌گویند ما امسال قهرمان هستیم ولی برای قهرمانی می‌جنگند و می‌جنگیم. ما هم در این راه باید این کار را انجام بدهیم و قطعا هم این کار را می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم به هواداران دروغ بگوییم؛ ما می‌خواهیم صادقانه در کنار هم جلو برویم. مردم خوزستان اینقدر به من لطف داشتند و من نمی‌توانم حرفی بزنم دو روز بعد بگویم اینطور نیست اما مطمئن باشید امسال برای موفقیت می‌جنگیم؛ نه فقط لیگ، بلکه جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا.

* در تیم من برای هر بازیکن توانایی جا هست
در‌ مورد بومی گرایی باید بگویم من هر بازیکنی را که بهترین باشد می‌گیرم. من به شناسنامه کسی نگاه نمی‌کنم که برای کدام استان و شهرستان است. روز‌ اولی که من اینجا آمدم آقای عارف آقاسی پیش آقای اسماعیل‌ حاجی‌زاده سرپرست وقت تیم رفت و گفت ایشان به من نگاه نمی‌کند، من می‌خواهم بروم و در این تیم به من بازی نمی‌رسد اما وقتی خوب کار کرد بازی کرد و الان هم به تیم ملی و استقلال رفته است؛ خودش فوتبالیست بوده و من اصلا کاری برای این بچه نکردم ولی وظیفه‌ام بوده که مربیگیری کنم. هر بازیکنی خوب و توانا باشد قطعا در تیم ما برایش جا هست. من به شناسنامه و ملیت بازیکن کاری ندارم؛ من به فن بازیکن و خواسته و چارچوب تیم کار دارم و به‌خاطر همین هر بازیکنی را که خوب کار کند جذب می‌کنم. برای مثال غبیشاوی یک بازیکن مستعد است که ما دو سال دنبال او بودیم و الان گرفتیم؛ مقداری مصدومیت داشت که با ما تمرین نمی‌کرد و الان تمرین می‌کند. این بازیکن بیشتر در نفت آبادان بازی کرده اما برای من مهم است که فوتبالیست خوبی است و خوب بازی کرده است. ما دنبال یک بازیکن دیگری از همین استان بودیم که حتی بازیکن خود این تیم بوده و سال اولی که من آمدم چون قراردادش مشکل داشت از این تیم رفته بود اما ترجیح داده در تیم دیگری بازی کند. ما سعی کردیم بهترین‌هایی که مدنظرمان بوده بگیریم و توجه نکردیم که بازیکن برای کجاست. هر‌ کدام از‌ بازیکنان که خوب باشند و به کار تیم‌ ما بیایند، قطعا کنار ما خواهند بود.

* بازیکنی به خانه من آمد تا او را قانع کنم
قرارداد بستن با بازیکن در فوتبال ایران کاملا متفاوت است؛ در فوتبال دنیا برای مثال برای دفاع راست گزینه می‌دهید و باشگاه یکی را می‌گیرد و تحویل شما می‌دهد ولی در فوتبال ایران همه چیز فرق می‌کند. اگر من بگویم ما با یک بازیکن پنج بار‌ جلسه داشتیم شاید باور نکنید، اگر بگویم بازیکن به خانه من آمده که صحبت کند تا بتوانم او را قانع کنم که اینجا شرایط برایش خوب است، باور‌ نمی‌کنید اما این اتفاقات واقعا افتاده است. ما برای قرارداد بستن با یک بازیکن ۱۵ روز زمان از دست دادیم. این اتفاقات خیلی افتاده ولی مهم نیست؛ اینها اتفاقاتی است که در فوتبال رخ می‌دهد و این سختی‌هایی است که ما گذراندیم. من با آقای گرشاسبی گفتم نقل و انتقالات که تمام شد شما یک ماه به استراحت برو و فکر کن که قرارداد ها را چه کار کردی و پس از آن دوباره مشکلاتت شروع می‌شود.

* در وقفه لیگ، برای ادامه مسابقات آماده می‌شویم
در فوتبال دنیا بازیکنی که قرارداد دارد با تیمش تمرین می‌کند و زمانی که انتقال پیدا می‌کند بازیکن به صورت آماده به تیم جدید می‌رود اما اینجا اینطور نیست و وقتی بازیکنی می‌خواهد جدا شود به تمرین هم نمی‌رود و سپس که برای مثال به تیم ما می‌آید کاملا ناآماده است و باید برنامه بدنسازی 6 هفته‌ای تیم را از صفر شروع کند. ما برای ۵-۶ هفته اول برنامه‌ریزی داریم که بتوانیم این قسمت را بگذرانیم و پس از آن وقفه‌ای است که برای کل لیگ آماده می‌شویم.

* بازی سخت یا آسانی وجود ندارد
در حال حاضر به خصوص در ایران فوتبال، تیم‌ها و رقابت‌ها به هم نزدیک هستند و هیچ بازی سخت و هیچ بازی آسانی وجود ندارد. شما در هر بازی باید بهترین عملکرد را داشته باشی تا بتوانی به موفقیت برسی. همه بازی‌ها سخت است و همه بازی‌ها آسان است. تیم‌ها در‌ زمین یازده به یازده هستند و هر تیمی که بهتر بازی کند برنده است. ما باید با همه تیم‌ها بازی کنیم و فرقی ندارد که هفته اول بازی کنیم یا هفته دهم. برنامه‌ریزی اینطور است که ما در لیگ ۳۰ بازی انجام بدهیم و باید با همه تیم‌ها هم روبه‌رو شویم. هر بازی باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و این نگاه من است.

* برای هر بازی دو خبرنگار با ما بفرستید
من از آقای علیجانی و آقای گرشاسبی خواهش می‌کنم در مسافرت‌های ما دو خبرنگار به انتخاب خودشان کنار ما باشند و بعد از بازی هم به اتفاق تیم برگردند. من دوست ندارم کسی کنارم تیمم باشم و تیم باید حریمی داشته باشد چون بازیکن دوست دارد شوخی کند و بخندد و دوست ندارم بیرون برود. چارچوب را حفظ می‌کنم اما روز بازی تشریف بیاورند و بعد از بازی هم می‌توانند با تیم به تهران بیایند که ما در خدمت‌شان باشیم. این خواهش را هم دارم که در کنفرانس‌های مطبوعاتی تشریف بیاورید و هر سوالی هست بپرسید. من کنفرانس‌های شهر خودمان را همیشه آمده‌ام و اگر سوالی هست لطفا تشریف بیاورید.

1730969

*  خوزستان پر از استعداد است
در مورد بازیکنانی بومی علی غلام‌زاده، مجتبی نجاریان، امین حزباوی، احمد عبدالله‌زاده، کوشکی، ساسان انصاری، ایوب والی، علی باویه، موسویان و بهرامی همه خوزستانی هستند. ۹ بازیکن زیر ۲۳ و ۲۵ سال داریم که قطعا بهترین هستند وگرنه به خاطر خوزستانی یا تهرانی بودن اینجا نمی‌مانند. فقط خوب هستند و فنی‌شان عالی است. گفتید که زمانی مبعلی و کعبی و علوی در تیم ملی بودند؛ قبل تر در سال ۱۳۷۵ تیم ملی جوانان ما ۹ بازیکن از خوزستان داشتیم. الان آخرین بازیکنی که از فوتبال خوزستان به تیم ملی رفته چه کسی بوده است؟ هیچ چیز پیچیده‌ای در فوتبال وجود ندارد و همه چیز در زمین است. این را باید کارشناسی کرد که چه اتفاقی افتاده است. من همیشه می‌گویم در خوزستان چشمت را ببند فوتبالیست در آن پر است؛ اصلا نیازی نیست تمرین کنند به قدری استعداد اینجا هست. شکل دادن به این استعداد مهم هست. بله؛ بازیکن بلد است شوت بزند اما سرزنی بلد نیست. آیا به او یاد می‌دهید؟ این را باید یاد بدهید. اینها مهم است و وقتی این کار را بکنید دوباره ۹ ملی‌پوش گیر شما می‌آید و مثل زمان بگوویچ که برانکو مربی بود سال‌های سال فوتبال تیم ملی از خوزستان تزریق می‌شد ولی الان این اتفاق نیفتاده است.

* باویه جواب تلفن هیچکس را نمی‌داد
علی باویه را من سه سال قبل از جوانان آوردم و پارسال مهمترین رویداد فوتبال آسیا را از دست داد و گفت من نمی‌آیم. این ذهنیت غیرحرفه‌ای موجود است. حزباوی و علی باویه را از تیم ملی امید آمدند و گفتیم به اردوی تیم بیایید و تست کرونا بدهید و به خانه نروید. گفت من مریضم و به خانه رفت و جواب تلفن کسی را هم نمی‌داد. امین حزباوی به اردو آمد. جواب دوستانش را جای دیگر می‌داد و می‌گفت کسی به من زنگ نزده است. جام باشگاه‌های آسیا مهمترین رویداد AFC است اما نیامد. حتی اگر بازیکن بازی نکند با نگاهش بزرگترین بازیکنان آسیا را می‌بیند و به تجربه‌اش اضافه می‌کند اما ترجیح داد نیاید‌. ما اینجا بازیکنی داریم که یک ماه موبایلش را خاموش می‌کرد و من نمی‌دانستم کجاست ولی اینها را درست کردیم و الان خوب‌هایشان هستند. آقای نجاریان، امین حزباوی، موسویان و بهرامی فوتبالیست هستند. دو سال قبل ما در بازی با یک تیم از شوش بازی یک بازیکن را دیدیم و آن زمان گفتند نمی‌تواند بیاید و الان او را آوردیم؛ بازیکن ۱۹ ساله است و الان با ما تمرین می‌کند. فوتبال تفاوتی ندارد و همه چیز در زمین است؛ هر کس خوب باشد پیشرفت می‌کند و هر کس بد باشد مثل من نابود می‌شود. من این مسائل را سال‌ها دیده‌ام و کنار اینها بازی کرده‌ام. بهترین دوستان من خوزستانی‌ها بوده‌اند و من همیشه در اتاق اینها بودم. من دوست دارم اینها به راه برگردند چون اینجا پر از استعداد است و اینها باید شکل بدهیم تا به بزرگسالان برسند.

* لیست اول و دوم نداشتیم
ما بهترین بازیکنانی که می‌خواستیم و می‌توانستیم جذب کردیم. لیست اول و دوم و سوم نداشتیم؛ با هر کسی مستقیم مذاکره کردیم. شاید لیستی منتشر شد اما اینطور نبود و ما با هر کسی مستقیم با آقای گرشاسبی صحبت کردیم و به توافق رسیدیم. تنها اتفاق بدی هم که افتاد نبود فرشید اسماعیلی است.

* با جدایی خلعتبری موافقت کردیم
با توجه به بازیکنانی که ما گرفتیم، شاید بازی به محمدرضا خلعتبری کم برسد. خودش هم این سوال را داشت که اگر به من کم بازی می‌رسد من در شرایطی نیستم که بیرون بنشینم و ما هم با جدایی او موافقت کردیم. حضور علی باویه در آن پست اگر شرایط درست فوتبالی‌اش را پیش ببرد می‌تواند یکی از بازیکنانی باشد که امسال برای ما بازی کند و امیدواریم که این اتفاق رخ بدهد. برای حضور علی باویه نیاز نداشتیم بازیکنی آنجا باشد که بازی نکند؛ مخصوصا محمدرضا که پارسال زحمت زیادی کشید و از او ممنونم ولی دوست داشت جایی باشد که بیشتر بازی کند و ما تصمیم گرفتیم که این اتفاق رخ بدهد.

1733926

* شیمبا باید در فولاد می‌ماند اما مشکلی نداریم
ما هنوز هیچ تمدیدی انجام نداده بودیم که متاسفانه مدیربرنامه شیمبا سریع باب مذاکره را با یک تیم باز کرد. زمانی که ما با بازیکنی جدید از باشگاه دیگری مذاکره می‌کردیم به من گفتند در آن باشگاه قرارداد می‌بندد. شیمبا بازیکنی بود که قطعا باید در تیم ما می‌ماند اما برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم. ما علی قربانی، ساسان انصاری و مجید علیاری را داریم که در آینده خواهیم دید که چه بازیکنان با کیفیتی هستند.

* وریا در پست دفاع راست بازی نمی‌کند 
قطعا اینطور نیست که ما سه دفاع راست داشته باشیم. مجتبی نجاریان و وریا غفوری قابلیت بازی در دو پست را دارند و برنامه‌ریزی ما طوری است که ما در دفاع راست دو بازیکن داریم که مهدی شیری و مجتبی نجاریان هستند و اگر نیاز باشد از غفوری هم استفاده می‌کنیم. وریا غفوری در پست دیگری بازی خواهد کرد؛ مثل مجتبی نجاریان که سال قبل وقتی نیاز بود از او به‌عنوان وینگر راست استفاده کردیم. اگر بخواهیم سه دفاع راست بگیریم ذهنیت اشتباهی داریم و این اتفاق رخ نمی‌دهد که به تیم ما یا بازیکنی لطمه بزند. ما باید به خاطر آینده نجاریان و باشگاه از او استفاده کنیم و اینطور نیست که دو بازیکن بگیریم و او را کنار بگذاریم که از بین برود؛ او قطعا باید بازی کند و می‌کند.

* حضور هواداران در استادیوم نقطه قوت ماست
من سال قبل هم در مورد تماشاچی‌ها صحبت کنم؛ چرا باید نیایند یا سی درصد بیایند؟ ورزشگاه ما این ظرفیت را دارد که پر بشود و ما دوست داریم هر بازی بتوانیم از تماشاچی‌ها استفاده کنیم‌. اگر بحث سلامتی و کرونا باشد ما دوست نداریم خون از دماغ کسی بیاید ولی امسال این خواهش را داریم که اگر قرار است تماشاچی آزاد باشد، برای همه اینطور باشد چون استادیوم ما هر بازی پر می‌شود و این نقطه قوتی برای ماست. وجود تک تک هواداران برای ما قوت قلب است و می‌توانیم فشار لازم را روی تیم‌های حریف بگذاریم و بتوانیم بهترین لذت را از فوتبال ببریم. نبود هواداران به ما بیشترین ضربه را می‌زند.

دیدگاه‌ها