کد خبر : 1837666 | 20 مرداد 1401 ساعت 12:10 | 5.8K بازدید | 3 دیدگاه

ناصر پورمهدی مطرح کرد؛

به تیم‌های برتر لیگ جایزه نقدی بدهید

ناصر پورمهدی پیشکسوت فوتبال برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات لیگ در فصل پیش رو دو پیشنهاد مطرح کرد.

به تیم‌های برتر لیگ جایزه نقدی بدهید

به گزارش "ورزش سه"، او که چند سالی است در آمریکا بسر می برد و در باشگاه کرونا یونایتد کالیفرنیا به عنوان مدیر فنی مشغول به‌کار است در خصوص کیفیت بازی های لیگ برتر در سال های اخیر می گوید: اگر بخواهیم به واقعیت اشاره کنیم کیفیت بازی های لیگ برتر در سال های اخیر چندان مطلوب نبود. همه این به خاطر مسایل فنی نیست و عوامل متعدد دیگری هم در آن نقش دارند. با وجود دستمزدهای کلانی که در باشگاه های لیگ برتر پرداخت می شود و هزینه جالب توجه در فوتبال، نسبت به زیر ساخت ها بی توجه هستیم و برخی ازتیم ها استادیوم با کیفیت و زمین خوب ندارند و حتی مجبور به بازی در شهر های همجوار می شوند. این خیلی بد است. در فوتبال حرفه ای این فرهنگ شده و تیمی که وارد لیگ برتر می شود اولین اقدامش بدون اینکه از سوی فدراسیون فوتبال برای او تکلیف شود؛ مهیا کردن یک استادیوم خوب با کیفیت زمین عالی است. از سویی داوری ها در لیگ برتر پر اشتباه است و این موجب اعتراضات بیش از اندازه شده است و در برخی از بازی ها می بینیم اعتراضات به داوری بیش از بازی دو تیم برجسته و مورد توجه است که این هم شان فوتبال را زیر سوال می برد. اعتراضات کادر فنی دو تیم به داوری و گاهی دعوا بین آنها در بازی ها آنقدر برجسته می شود که خود بازی فراموش می شود و این اصلا خوب نیست. خب وی ای آر می توانست این اشتباه‌ها را به حداقل برساند که فعلا اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

1734047

مربی و سرمربی سابق تیم های لیگ برتری ادامه داد: یکی دیگر از معضلات لیگ برتر نتیجه گرایی باشگاه هاست. ثبات در کادر فنی تیم ها یکی از خصوصیت بارز لیگ های حرفه ای است اما در لیگ برتر ایران کمتر با مربی قراردادهای بلند مدت می بندند و این موجب می شود مربی به سمت نتیجه گرایی حرکت کند. معضل این فرهنگ عدم استفاده از جوان ها در ترکیب تیم و از دست دادن فلسفه مربیگری است. شما می بینید در لیگ های معتبر دنیا هر مربی برای خود فلسفه ای دارد و در این مسیر حرکت می کند اما در لیگ برتر ایران فلسفه همه مربیان نتیجه گرایی است.

او در ادامه دو پیشنهاد برای برگزاری هر چه بهتر بازی های لیگ برتر مطرح کرد؛ به نظر من سازمان لیگ باید برای تیم های برتر لیگ جایزه نقدی تعیین کند. این انگیزه تیم ها را برای موفقیت بیشتر می کند. از سویی برای تیم هایی که از جوان ها در ترکیب استفاده می کنند باید پوئن هایی در نظر گرفت. این امتیاز می تواند شامل تعیین جایزه نقدی برای جوان ترین تیم های لیگ برتر یا یک‌سری امتیاز ازجمله جذب بازیکن بیشتر در فصل آینده و مسایلی از این دست باشد. باید به این موضوع هم اشاره کنم عدم برگزاری بازی ها با حضور تماشاگر که البته جای سوال دارد شرایط میزبانی را در بازی ها از بین برده است و تیم ها برای برتری در میدان مسابقه تنها باید روی نکات فنی تکیه کنند در حالی که پیش از این حضور تماشاگر و حساسیت های مربوط به آن فشار را روی تیم میهمان زیاد می کرد.

دیدگاه‌ها