کد خبر : 1837691 | 20 مرداد 1401 ساعت 14:17 | 30.2K بازدید | 8 دیدگاه

جسارت بیشتر بایرلورکوزن، آزمون برابر آگزبورگ

بازگشت قابل پیش‌بینی سردار به ترکیب اصلی

سردار آزمون، مهاجم ایرانی لورکوزن نمایش خوبی برابر دورتموند داشت و احتمالا در بازی برابر آگزبورگ در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

بازگشت قابل پیش‌بینی سردار به ترکیب اصلی

به گزارش "ورزش سه"، آزمون تنها دقایقی پس از ورودش به میدان در بازی برابر بروسیا دورتموند در روز شنبه توانست توانایی‌های فوتبالی‌اش را نشان دهد. 
این ستاره ایرانی وارد محوطه جریمه شد و بدون این که حتی سرش را بالا بیاورد می‌دانست که پاتریک شیک منتظر دریافت پاس در وسط محوطه است. آزمون توپ را به میانه زمین آورد اما زوج او در خط حمله که روز خوبی را سپری نکرده بود نتوانست از این فرصت هم مانند فرصت‌های مهم دیگری که داشت؛ استفاده کند. 
جراردو سیوانه پس از پایان بازی درباره این بازیکن گفت:« اگر می‌توانستیم به درستی از فرصت‌ها استفاده کنیم، برنامه ما برای استفاده از سردار به عنوان بازیکن تعویضی به خوبی جواب می‌داد.»
پس از شکست ناامیدکننده برابر الورسبرگ، سیوانه تصمیم گرفت که در بازی برابر دورتموند با سبکی دفاعی‌تر به میدان برود و همین باعث شد که آزمون از ترکیب اصلی این تیم کنار گذاشته شود.
این مربی سوئیسی می‌خواست از انسجام خط میانی سه نفره برابر خط حمله دورتموند مطمئن باشد و به همین دلیل چنین تصمیمی گرفت. او در این باره اظهار داشت:« اگر ما قرار بود با چهار مهاجم بازی کنیم، او هم در زمین بود اما ما به اندازه کافی توپ را در اختیار نداشتیم و در این صورت به مشکل می‌خوردیم.»
لورکوزن در بازی برابر دورتموند در نیمه دوم از شرایط بهتری برخوردار بود و همین باعث شد که سیوانه در دقیقه 66 آزمون را به میدان بفرستد. او در این باره گفت:« چون مالکیت توپ ما در زمین بیشتر شد، او به زمین رفت تا توانایی‌هایش را نشان دهد. اگر مجبور بودیم فقط دفاع کنیم، او فرصتی نداشت که بتواند کاری انجام دهد.»
آزمون در پست یک بازیکن شماره 10 به خوبی توانست حملات بسیاری را تدارک ببیند، توپ‌ها را با هوشمندی از دفاع دورتموند عبور دهد و مدام راهش را به محوطه جریمه حریف باز کند. 
دلیل این که او در بازی برابر دورتموند از ابتدا در زمین حضورش نداشت، تعبیر هجومی او از پست بازیساز بود چون این بازیکن ایرانی یک مهاجم نوک بالفطره است. سیوانه گفت:« وقتی سردار در پست شماره 10 بازی می‌کند، این که سازماندهی درستی در مرکز خط میانی داشته باشیم برای ما از قبل هم مهم‌تر است.»

1734091

سرمربی لورکوزن می‌خواهد پس از تجربه شکست برابر الورسبرگ این سازماندهی را روی دوش سه بازیکن بگذارد و البته که احترام زیادی هم برای توانایی بازیکنان دورتموند قائل بود. 
در عین حال، نظم دادن به خط میانی با استفاده از بازیکنانی که ویژگی هجومی دارند بسیار آسان‎تر از این است که یک مهاجم را برای استفاده در این پست عقب بکشیم. سیوانه در این باره اظهار داشت:« آیا دیابی می‌تواند در پست دفاع چپ بازی کند؟ بله، اگر ما 80 درصد مالکیت توپ داشته باشیم، او می‌تواند در این پست هم بازی کند. اما من فکر نمی‌کنم که در بازی با دورتموند چنین چیزی ممکن بود.»
آزمون و دیابی به خوبی می‌توانند از ویژگی‌های هجومی درخشانی که دارند استفاده کنند و با استفاده از این ویژگی‌ها و حرکات رو به عقبی که دارند بازی ترکیبی خوبی را ارائه کنند. 
بازی هفته دوم بوندس‌لیگا برای بایرلوکوزن از شرایط متفاوتی برخوردار است. آنها پس از بازی خارج از خانه برابر تیم قدرتمند دورتموند، باید به مصاف آگزبورگ بروند که هفته اول با نتیجه 0-4 برابر فرایبورگ شکست خورد. سیوانه درباره این بازی اضافه کرد:« قصد بی‌احترامی به تیمی را ندارم اما مشخص است که بازی خارج از خانه برابر دورتموند چالش دفاعی بیشتری نسبت به بازی خانگی برابر آگزبورگ داشت. شما در این بازی‌ها باید تفکرات هجومی بیشتری برای پیروزی داشته باشید.»
یکی از مهره‌های کلیدی این تفکرات هجومی آزمون خواهد بود، بازیکنی که قرار است تا زمان بازگشت فلوریان ورتز به طراح بازی اصلی این تیم تبدیل شد. به همین دلیل است که سیوانه به سیستم بازی با استفاده از دو بازیکن شماره 6 و چهار بازیکن هجومی بازخواهد گشت. او در این باره گفت:« ما نمی‌خواهم بازیکن مهم و قدرتمندی که داریم؛ همیشه روی نیمکت قرار دهیم، ما چنین قصدی نداریم.»
این به معنای بازگشت قابل پیش‌بینی سردار آزمون به ترکیب لورکوزن است، بازیکنی که علاقه زیادی به اسب دوانی دارد و مالک 52 اسب است که بعضی از آنها دارای عناوین قهرمانی بسیاری هستند.

دیدگاه‌ها