کد خبر : 1837728 | 20 مرداد 1401 ساعت 16:23 | 10.7K بازدید | 1 دیدگاه

زیاش و حکیمی حکم اخراج خلیل هودزیچ را امضا کردند

قیام بازیکنان مطرح، سرمربی مراکش را برکنار کرد

پس از جلساتی که رئیس فدراسیون مراکش با بازیکنان مطرح تیم ملی این کشور داشت، خلیل هودزیچ از کار برکنار شد.

قیام بازیکنان مطرح، سرمربی مراکش را برکنار کرد

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اکیپ فرانسه از جدایی قریب الوقوع وحید خلیل هودزیچ بوسنیایی خبر داد و خاطرنشان کرد که او سرمربی تیم ملی مراکش در جام جهانی 2022 نخواهد بود.

اکیپ با اشاره به اخبار جدایی این سرمربی کهنه کار از تیم مراکش نوشت که خلیل هودزیچ با یک نفرین عجیب همراه شده است چرا که در جام‍‌های جهانی 2010 و 2018 نیز نتوانست با تیم‌های ملی ساحل عاج و ژاپن در بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا شرکت کند.

او اندکی پیش از آغاز جام جهانی 2010 از هدایت ساحل عاج برکنار شد و در فاصله 66 روز تا جام جهانی 2018 روسیه نیز از کار برکنار شد و نتوانست ژاپن را در این رقابت‌ها همراهی کند.

وب سایت البطولة نیز به نقل از منابع موثق خود در این خصوص نوشته است که پایان کار وحید خلیل هودزیچ به او اعلام شده و قرار است ولید رکراکی به‌عنوان جانشین این سرمربی در تیم ملی مراکش منصوب شود.

1734142

وب سایت کووورة نیز در خبری اختصاصی اعلام کرده است که فوزی لقجع رئیس فدراسیون فوتبال مراکش پس از بازگشت از مجمع عمومی کنفدراسیون آفریقای جنوبی در تانزانیا، خلیل هودزیچ را از کار برکنار خواهد کرد.

کووورة در ادامه نوشته است: فوزی لقجع در ماه‌های قبل با تعدادی از بازیکنان تیم ملی مراکش به‌ویژه بازیکنان مطرح و تأثیرگذار تیم مشورت کرده که اکثر آنها بابت وضعیت فعلی تیم ملی ابراز نارضایتی کرده و با اعلام اینکه سطح تیم ملی پایین آمده، مدعی شدند که جو تیم ملی مراکش در اردوهای برگزار شده مانند قبل با شادی و نشاط همراه نیست.

این رسانه مطرح عربی همچنین نوشته است: پس از این اتفاقات سرمربی بوسنیایی بارها تلاش کرد تا با بازیکنان لژیونر مراکشی که با آن‌ها اختلاف داشت؛ ازجمله حکیم زیاش، از خود گذشتگی و انعطاف زیادی داشته باشد اما این مسئله نیز کمکی به او نکرد تا شوک غیبت از جام جهانی قطر را دریافت کند.

1734143

کووورة ادامه داده است: یاسین بونو سنگربان سویا، رومن سایس و اشرف حکیمی از دیگر کسانی هستند که با اظهارات شدیدی در جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال مراکش، علیه سبک تاکتیکی و تکنیکی خلیل هودزیچ انتقاد کردند و حالا با جدایی این سرمربی، حکیم زیاش به تیم ملی کشورش بازمی‌گردد.

لازم به ذکر است وحید خلیل هودزیچ در آگوست 2019 به‌عنوان جانشین هروه رنار فرانسوی منصوب شد و توانست مراکش را به جام جهانی 2022 قطر برساند اما در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا برابر مصر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

دیدگاه‌ها