کد خبر : 1837737 | 20 مرداد 1401 ساعت 17:05 | 18.9K بازدید | 4 دیدگاه

اتلتیک فاش کرد

راهکار عجیب رئیس سابق بارسا برای فرار از بحران مالی

جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس سابق بارسلونا، قصد داشت از یوفا برای دریافت وامی هنگفت کمک بگیرد ولی با پاسخ منفی روبرو شد.

راهکار عجیب رئیس سابق بارسا برای فرار از بحران مالی

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا یکی از باشگاه هایی بود که در پاندمی کرونا با بیشترین ضرر اقتصادی روبرو شد و تا مرز ورشکستگی مالی نیز رفت. جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس سابق بارسلونا، با خریدهای گران قیمت و پرداخت دستمزدهای هنگفت به بازیکنان، مسبب اصلی آن وضعیت بود. بارتومئو در نهایت مجبور به استعفا شد و با برگزاری انتخابات، خوان لاپورتا بار دیگر به ریاست باشگاه بارسلونا برگشت. تابستان گذشته شرایط اقتصادی بارسلونا اسفناک بود و این باشگاه نتوانست فعالیت خاصی در نقل و انتقالات داشته باشد ولی امسال وضعیت متفاوت است و لاپورتا با طرح های اقتصادی خود و فروش بخشی از دارایی های باشگاه، توانسته چند بازیکن بزرگ و باکیفیت را جذب کند.

1577993

طبق ادعای سایت انگلیسی اتلتیک، بارتومئو برای فرار از بحران اقتصادی قصد دریافت وامی هنگفت از یک موسسه اعتباری داشت و برای تضمین بازپرداخت آن، از یوفا کمک خواست. در واقع بارسلونا امید داشت، از درآمدی که به خاطر حضور در لیگ قهرمانان کسب می کرد، برای دریافت وام استفاده کند ولی با مخالفت یوفا روبرو شد. یوفا اعلام کرد که تضمینی نیست بارسلونا هر سال در لیگ قهرمانان حاضر باشد و حاضر نیست برای دریافت وام به باشگاه کاتالان کمک کند!

خوان لاپورتا اما روشی دیگر را برای فرار از بحران اقتصادی انتخاب کرده و تاکنون از فروش حق پخش بازی های بارسلونا و نیز 24.5 درصد از بارسا استودیو، 738 میلیون یورو درآمدزایی کرده است.

دیدگاه‌ها