کد خبر : 1837772 | 20 مرداد 1401 ساعت 21:17 | 45.9K بازدید | 12 دیدگاه

مهاجم ایرانی پورتو هدف بزرگ دیگری را دنبال می‌کند

با رسیدن به لواندوفسکی؛ طارمی به دنبال ام‌باپه و بنزما

مهدی طارمی با به ثمر رساندن 20 گل در سال 2022 میلادی، توانست به لواندوفسکی برسد و اکنون در پی رسیدن به ام باپه و بنزما است.

با رسیدن به لواندوفسکی؛ طارمی به دنبال ام‌باپه و بنزما

به گزارش "ورزش سه"، فصل گذشته مسابقات فوتبالی در پرتغال و اروپا برای مهدی طارمی، فصل خوب و رویایی بود. مهاجم ایرانی پورتو توانست با به ثمر رساندن 26 گل و دادن 17 پاس گل، نقش بسزایی در موفقیت‌های تیمش داشته باشد و رکوردهای متعددی را نیز جابه‌جا کند.

اما فصل جدید نیز به مانند لیگ قبل، برای طارمی توفانی آغاز شده است. او در مسابقه سوپرجام پرتغال 2 بار دروازه توندلا را باز کرد و روی گل سوم تیمش نیز تأثیرگذار بود. این بازیکن در دیدار هفته اول نیز 2 مرتبه به ماریتیمو گل زد تا در همین ابتدای کار و در آغاز فصل جدید، روی 4 گل تیمش نقش اصلی را ایفا کرده باشد.

این 4 گلی که طارمی در ابتدای فصل به ثمر رساند، به آمار گل‌های زده او در سال 2022 میلادی نیز افزود. طارمی که فصل قبل و برای هفته‌های متوالی با مشکل شدیدی در امر گلزنی روبه‌رو شده بود، در روزهای پایانی سال 2021 روند گلزنی خود را از سر گرفت و با آغاز سال 2022 میلادی نیز این موفقیت‌ها ادامه دار بود.

1734206

نخستین گل طارمی در سال تقویمی کنونی در دیداری از هفته هفدهم لیگ برتر پرتغال و برابر استوریل پریرا به ثمر رسید. جایی که او کامبک شاگردان کونسیسائو را استارت زد و پورتو بازی 2 بر صفر باخته را 3 بر 2 برنده شد.

پس از آن، مهاجم بوشهری مقابل بلننسس، فامالیسائو، اسپورتینگ لیسبون (2 گل)، لازیو، پاسوس فریرا، توندلا، ژیل ویسنته، پورتیموننزه (3 گل)، ویزلا (2 گل) گلزنی کرد و در دیدار فینال جام حذفی نیز 2 مرتبه دروازه توندلا را باز کرد و در دیدار سوپر جام نیز باز هم برابر توندلا 2 بار موفق به گلزنی شد و بالاخره در هفته نخست از فصل جدید هم 2 بار به ماریتیمو گل زد تا شمار گل‌هایش در سال 2022 میلادی را به عدد 20 برساند.

سایت هواداری پورتال دوس دراگوئس که معروفترین رسانه طرفداران این باشگاه است، با اشاره به این موضوع و با تیتر" طارمی هم روی صندلی لواندوفسکی" نوشت: با احتساب گل‌های لیگ محلی، جام‌های داخلی و بازی‌های اروپایی، مهدی طارمی در میان 15 گلزن برتر یوفا در سال 2022 قرار دارد.

1734208

در ادامه این گزارش آمده است: این ملی‌پوش ایرانی 20 بار موفق به گلزنی شده است و در سمت مقابل، تنها کیلیان ام‌باپه از PSG و کریم بنزما از رئال مادرید هر دو با 24 گل و کریستوفر انکونکو از لایپزیش با 22 گل بالاتر از او قرار دارند. با دبل مقابل ماریتیمو، طارمی با روبرت لواندوفسکی برابری کرد.

در بخش پایانی این گزارش نیز آمده است: مهاجم ایرانی نشان می‌دهد که شایعات و سر و صداهای خارج از زمین مسابقه باعث ناامیدی او نمی‌شود و به تیم متعهد می‌ماند، تا جایی که با 4 گل زده، بهترین شروع فصل دوران حرفه‌ای خود را داشته است. 4 گل در دو بازی نشان می‌دهد که این بازیکن جاه طلبی این را دارد تا از سه سال حضور روی سکوی بهترین گلزنان، به تنهایی بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شود.

دیدگاه‌ها