کد خبر : 1837811 | 21 مرداد 1401 ساعت 22:19 | 105.3K بازدید | 5 دیدگاه

تعداد مدال ها به عدد ٥٨ رسيد

پايان روز چهارم؛ ٧ طلاى ايران در قونيه

در پايان روز چهارم بازى هاى كشورهاى اسلامى ايران تعداد مدال هايش را به ٥٨ مدال رساند.

پايان روز چهارم؛ ٧ طلاى ايران در قونيه

به گزارش "ورزش سه"، پس از گذشت سه روز از شروع رسمی پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه، کاروان کشورمان با کسب ۱۶ مدال طلا، ۱۵ نقره و ۱۰ برنز، پس از ترکیه میزبان و بالاتر از ازبکستان و آذربایجان، همچنان در رتبه دوم جدول توزیع مدال‌ها قرارگرفته بود.
در چهارمین روز این رقابت‌ها، نمایندگان کشورمان در ۸ رشته کشتی فرنگی، تکواندو، وزنه‌برداری، تیراندازی، تیراندازی با کمان، هندبال، والیبال و دو و میدانی، به میدان رفتند که توانستند ۷ مدال طلا، ۴ نقره و ۶ برنز به دست بیاورند تا مجموع مدال های ایران به عدد ۵۸ و ۲۳ طلا، ۱۹ نقره و ۱۶ برنز برسد.

*کشتی فرنگی

۲۲:۰۸: بالی برنز گرفت. در دیدار رده بندی وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، مهدی بالی موفق شد آدم بوجملین الجزایری و قهرمان قاره آفریقا را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داده و به مدال برنز برسد.

1734557

۲۱:۰۱: رستمی هم طلا گرفت. محمدرضا رستمی در دیدار فینال وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی به مصاف اولوو غنی زاده از آذربایجان رفت که وقت اول این مسابقه جذاب و پر هیجان را با برتری ۸ بر ۵ به پایان رساند. در وقت دوم نیز پس از اینکه حریف توانست کار را در عدد ۸ برابر کند، با بیرون بردن پای کشتی گیر آذربایجانی از تشک، نتیجه را  ۹ بر ۸ کرد و به مدال طلا رسید.

1734535

۲۰:۱۵: بهشتی طلا، نخستین طلایی کشتی فرنگی. در دیدار نهایی وزن ۶۳ کیلوگرم، شیرزاد بهشتی طلا به مصاف تینار شارشنبکوف قرقیزستانی رفت که در رقابت های امسال قهرمانی آسیا به مدال طلا رسیده بود. کشتی گیر کشورمان پس از اینکه وقت اول را ۳ بر ۲ به سود خود به پایان رساند، در وقت دوم نیز توانست حریف را به بیرون از تشک ببرد تا هم نتیجه را ۴ بر ۲ کرده و هم مانع از اخطار دادن داوران به خود شود. در ادامه نیز اتفاقی نیفتاد تا بهشتی طلا اولین طلای کشتی فرنگی ایران را به دست آورد.

۱۹:۲۵: در دیدار رده بندی وزن ۵۵ کیلوگرم، محمد حسین‌وند در کمال ناباوری و با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب اسلام جان عزیزوف تاجیکستانی شد و با قرار گرفتن در رده پنجم، دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

۱۵:۵۰: مهدی بالی در مرحله نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل اوزور ژوزوپبکوف قرار گرفت که چند ماه پیش در قهرمانی آسیا او را شکست داده بود اما این بار نتیجه را ۷ بر ۳ به این کشتی گیر قرقیزستانی واگذار کرد تا از رسیدن به فینال بازمانده و راهی دیدار رده‌بندی شود.

۱۵:۲۵:محمد حسینوند در دیدار نیمه نهایی وزن ۵۵ کیلوگرم، با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب جسوربک اورتیکبوئف ازبکستانی و نایب قهرمان آسیا شد و به دیدار رده بندی رسید.

۱۵:۱۸: رستمی به فینال رسید. محمدرضا رستمی با نتیجه ۷ بر ۴ میرزابک رحمت‌اف ازبکستانی را شکست داد و به دیدار فینال وزن ۷۲ کیلوگرم صعود کرد.

۱۵:۱۵:  در مرحله نیمه نهایی وزن ۶۳ کیلوگرم، شیرزاد بهشتی طلا موفق شد تورابک تیرکاشف ازبکستانی را ۴ بر ۳ مغلوب کرده و به فینال راه پیدا کند.

۱۵:۰۵: مهدی بالی پس از استراحت در دور نخست وزن ۹۷ کیلوگرم، عارف نیفتولایف آذربایجانی را ۸ بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید‌.

۱۴:۳۶:در وزن ۶۳ کیلوگرم، شیرزاد بهشتی طلا مقابل فیروز میرزا رجب‌اف تاجیکستانی قرار گرفت و موفق شد در یک کشتی حساس، با نتیجه ۳ بر ۱ به برتری رسیده و به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

1734390

۱۴:۳3: با توجه به شکست رسول‌اف ازبکستانی، گرمسیری از دور رقابت‌ها کنار رفت و دستش از رسیدن به مدال وزن ۸۲ کیلوگرم کوتاه ماند.

1734389

۱۴:۲۵: محمدرضا رستمی با پیروزی ۹ بر صفر مقابل شهروز اوچیلوف تاجیکستانی و نایب قهرمان نوجوانان جهان، راهی مرحله نیمه پایانی وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی فرنگی شد.

۱۳:۵۲: محمد حسینوند در نخستین دیدار خود در وزن ۵۵ کیلوگرم، به مصاف آدم اوزون از ترکیه رفت و با پیروزی ۷ بر صفر مقابل او به مرحله نیمه نهایی رسید.

1734384

۱۳:۴۷: رسول گرمسیری که همین امسال در قهرمانی آسیا به مدال طلا رسیده بود، در نخستین مبارزه خود در وزن ۸۲ کیلوگرم با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب محمد قدیر رسول اف ازبکستانی شد تا برای ادامه کار در مرحله شانس مجدد، منتظر رسیدن کشتی‌گیر ازبک به دیدار فینال بماند.

1734381

*تکواندو

۲۱:۲۲: طلای نادعلیان حسن ختام تکواندوی ایران. در فینال وزن مثبت ۸۷ کیلوگرم مردان، علیرضا نادعلیان به مصاف ایوب باسل مراکشی و قهرمان قاره آفریقا رفت که توانست در مبارزه ای نزدیک و در دو راند پیاپی و با نتایج ۷ بر ۶ و ۷ بر ۴ حریف خود را شکست داده و پنجمین طلای تکواندوی ایران در قونیه را به نام خود ثبت کند.

۲۱:۰۵: خدابنده هم نقره ای شد. در دیدار فینال وزن مثبت ۷۳ کیلوگرم تکواندوی بانوان، اکرم خدابنده در برابر اسوتلانا اوسیپوا ازبکستانی و قهرمان نظامیان جهان به میدان رفت که پس از شکست ۳ بر ۲ در راند نخست، راند دوم را با نتیجه ۲ بر ۱ به سود خود خاتمه داد. در راند سوم نیز این تکواندوکار ازبک بود که ۷ بر ۶ پیروز شد تا خدابنده مثل دوره گذشته به مدال نقره بسنده کند.

۲۰:۴۵: بخشی چهارمین طلایی تکواندو ایران. امیرمحمد بخشی در فینال وزن منفی ۷۴ کیلوگرم در مقابل احمد بهلول فلسطینی و نفر سوم آسیا قرار گرفت که در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر صفر و ۱۵ بر ۵ به پیروزی رسید تا مدال طلای این بازی ها را از آن خود کند.

1734536

۲۰:۳۵: میر نورالهی به مدال نقره رسید. در دیدار پایانی وزن منفی ۶۲ کیلوگرم تکواندوی زنان، سیده نرگس میر نورالهی به مصاف فروزا سادیکوا ازبکستانی و قهرمان آسیا رفت. درحالی که راند اول با نتیجه صفر صفر رو به اتمام بود، حریف ازبک دو امتیاز گرفت و این راند را به سود خود خاتمه داد و در راند دوم نیز نماینده کشورمان را ۴ بر ۳ شکست داد تا میر نورالهی به مدال نقره برسد.

1734516

۲۰:۱۸: نادعلیان، چهارمین فینالیست امروز تکواندو. علیرضا نادعلیان در مرحله نیمه نهایی مثبت ۸۷ کیلوگرم، امره آتسلی ترکیه ای و قهرمان اروپا و گرندپری رم را در دو راند متوالی شکست داد تا او هم راهی دیدار فینال شود.

۱۹:۵۵: خدابنده، پنجمین بانوی فینالیست تکواندو. در مرحله نیمه نهایی وزن مثبت ۷۳ کیلوگرم به مصاف نافیا کوش ترکیه ای، مدافع عنوان قهرمانی و نفر سوم جهان، رفت که موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسیده و برای سومین دوره پیاپی راهی فینال بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شود.

۱۹:۳۵: بخشی هم فینالیست شد. امیرمحمد بخشی در دیدار نیمه نهایی وزن منفی۷۴ کیلوگرم تکواندو در مقابل جسوربک جایسونوف ازبکستانی قرار گرفت که کمتر از دو ماه پیش قهرمان آسیا شد. بخشی این مسابقه را در دو راند به سود خود خاتمه داد تا راهی مسابقه فینال شود.

1734490

۱۹:۱۲: نورالهی به فینال رسید. در نیمه نهایی وزن منفی ۶۲ کیلوگرم بانوان، سیده نرگس میرنورالهی موفق شد در دو راند متوالی ایکرا کایر از ترکیه را شکست داده و به دیدار فینال راه پیدا کند.

1734482

۱۳:۱۰: سیزدهمین مدال تکواندو در قونیه. در یک چهارم پایانی وزن مثبت ۸۷ کیلوگرم، علیرضا نادعلیان در مقابل شاهرخ رجب اف ازبکستانی و نفر سوم آسیا قرار گرفت که موفق شد در یک مبارزه نفس گیر و در دو راند مقابل او به برتری رسیده و با صعود به مرحله نیمه پایانی، مدال برنز خود را مسجل کند.

۱۲:۵۳: بخشی هم مدال خود را قطعی کرد. امیرمحمد بخشی، عمر الهلو از اردن را در دو راند پیاپی مغلوب کرد تا ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند.

۱۲:۲۹: برنز میرنورالهی هم مسجل شد. سیده نرگس میرنورالهی پس از استراحت در دور اول وزن منفی ۶۲ کیلوگرم، کاجیدیا کوتوبالی از چاد را در دو راند متوالی شکست داد تا ششمین مدال بانوان تکواندوکار کشورمان نیز قطعی شود.

۱۲:۰۹: در وزن منفی ۷۴ کیلوگرم مردان، امیرمحمد بخشی پس از استراحت در دور نخست، توش فن دایک از سورینام را در دو راند متوالی شکست داد و به مرحله یک چهارم پایانی رسید.

۱۱:۴۰: برنز خدابنده قطعی شد. اکرم خدابنده نیز در اولین مبارزه خود در وزن مثبت ۷۳ کیلوگرم زنان، سارا الحاج اردنی را ناک دان کرد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد.
۱۱:۱۴: در دور نخست وزن مثبت ۸۷ کیلوگرم، علیرضا نادعلیان در مقابل اسلام بازار از فلسطین قرار گرفت که در همان راند اول، با ضربه سنگینی که به حریف وارد کرد، او را ناک دان کرده و راهی دور بعد شد. این ضربه به قدری سنگین بود که نماینده فلسطین را با برانکارد به مرکز درمانی منتقل کردند.


*وزنه برداری

۲۰:۲۴: فاطمه کشاورز با ثبت مجموع ۱۷۵ کیلوگرم، توانست رتبه چهارم دسته ۵۹ کیلوگرم وزنه برداری بانوان را به خود اختصاص دهد.

1734514
1734515

۲۰:۲۲: کشاورز در حرکت دو ضرب نیز وزنه ۹۵ کیلوگرمی را بالای سر برد و چهارم شد.

۲۰:۲۰: در رقابت های یک ضرب دسته ۵۹ کیلوگرم وزنه برداری بانوان، فاطمه کشاورز با مهار وزنه ۸۰ کیلوگرمی به عنوان پنجم دست یافت.

۱۸:۵۳: در پایان رقابت های دسته ۶۷ کیلوگرم، حافظ قشقایی با مجموع ۲۹۹ کیلوگرم، رتبه پنجم را به دست آورد.

1734469

۱۸:۳۷: قشقایی موفق شد در حرکت دو ضرب وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی را مهار کند و در جایگاه سوم این حرکت قرار بگیرد.

۱۷:۲۵: حافظ قشقایی، در حرکت یک ضربه دسته ۶۷ کیلوگرم، با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به عنوان نهمی رسید.

1734453

۱۶:۰۰: پوپک بسامی موفق شد با ثبت مجموع ۱۶۵ کیلوگرم، مدال برنز دسته ۵۵ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان را به خود اختصاص دهد.

1734434

۱۵:۵۷: بسامی در حرکت دو ضرب نیز موفق شد وزنه ۹۴ کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا ضمن شکستن رکورد ملی ایران در رتبه سوم قرار بگیرد.

۱۵:۲۷: پوپک بسامی با مهار وزنه ۷۱ کیلوگرمی، به مدال برنز حرکت یک ضرب دسته ۵۵ کیلوگرم رسید.

1734421

١٣:١٩: پوپک بسامی، وزنه‌بردار دسته ۵۵ کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران برای رسیدن به وزن مورد نظر خود در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی دست به یک حرکت جالب زد. او که در روزهای اخیر تلاش زیادی برای رسیدن به وزن مورد نظر خود کرده بود، در روز وزن‌کشی حدود ۶۰-۷۰ گرم اضافه وزن داشت و برای حل این مشکل و به منظور جلوگیری از هدر رفتن انرژی به یک ترفند جالب روی آورد. او پیش از وزن‌کشی موهایش را کوتاه کرد تا به وزن مورد نظرش برسد!

1734380


۱۱:۰۵: براساس اعلام کمیته فنی مسابقات وزنه‌بردارى، در هر سه بخش یک ضرب، دو ضرب و مجموع، اهدای مدال جداگانه صورت خواهد گرفت اما هنوز مشخص نیست که در جدول توزیع مدال ها، هر سه بخش لحاظ خواهد شد یا فقط مدال مجموع مورد محاسبه قرار می گیرد.


*تیراندازی

۱۵:۳۸: تیم میکس تراپ ایران برای صعود به جمع ۴ تیم برتر رقابت‌ها، مقابل آذربایجان قرار گرفت اما در شوت آف شکست خورد و از رسیدن به مدال باز ماند.

1734440
۱۴:۳۰: تیم میکس تراپ ایران با ترکیب مرضیه پرورش نیا و بابک یگانه موفق شد با کسب ۱۳۴ امتیاز در رتبه پنجم دور مقدماتی قرار بگیرد و راهی مرحله نیمه پایانی شود.


*تیراندازی با کمان

۱۳:۵۸: میکس ریکرو هم به مدال نقره رسید. در دیدار پایانی میکس تیمی ریکرو، تیم محمدرضا عرب عامری و سمیه رحیمی با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب تیم ترکیه شد و به مدال نقره رضایت داد.

۱۳:۵۵: مدال نقره برای ریکرو مردان. تیم دو نفره ریکرو مردان ایران با ترکیب غلامرضا رحیمی و اصغر زارعی نژاد، در دیدار فینال به مصاف ترکیه رفت و با شکست ۵ بر ۳ مقابل تیم میزبان به مدال نقره رسید.

۱۲:۲۵: هتریک طلایی کمانداران کامپوند. تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب رمضان بیابانی و مریم یاورپور، ترکیه میزبان را با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۵۰ از پیش روی برداشتند تا هر سه طلای کامپوند تیمی نصیب کمانداران کشورمان شود.

1734423

۱۲:۱۲: کامپوند دو نفره مردان هم به مدال طلا رسید. تیم دو نفره کامپوند مردان ایران، متشکل از هادی نوری و علی سینا منشازاده، در رقابت فینال با نتیجه ۱۵۵ بر ۱۴۵ از سد تیم ترکیه گذشت و قهرمان شد.

1734345
۱۲:۰۷: تیم کامپوند دو نفره ایران طلایی شد. در دیدار فینال کامپوند دو نفره زنان، تیم ایران با ترکیب فرزانه عسگری و مریم یاورپور موفق شد ترکیه را با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۴۹ شکست داده و به مدال طلا برسد.

1734344

*هندبال
۲۱:۲۶: بانوان هندبالیست کشورمان در آخرین دیدار خود در این بازی ها به مصاف تیم سوم گروه مقابل یعنی سنگال رفتند که در یک مسابقه نزدیک و پایاپای با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ شکست خورده و به مقام ششم رقابت ها رسیدند.

1734540

۱۷:۵۹: هندبالیست های کشورمان در نیمه دوم نیز برتری خود را حفظ کردند و با پیروزی ۴۲ بر ۲۰ مقابل آذربایجان، صدر نشین گروه خود شده تا در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم قطر قرار بگیرند.

١٧:٠٠: صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و سجادی مشاور رییس کمیته، در کنار پاکدل رییس فدراسیون هندبال، تماشاگر دیدار مردان ایران و آذربایجان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ۲۰۲۱ هستند.

۱۷:۰۸: نیمه اول مسابقه با برتری ۲۴ بر ۸ تیم ملی هندبال کشورمان به پایان رسید.

هندبالیست‌های کشورمان که در دیدار قبلی خود ترکیه را مغلوب کردند، امروز و در دومین مسابقه خود به مصاف آذربایجان خواهند رفت.


*والیبال
۲۱:۵۷: ست سوم مسابقه را هم ترکیه ای ها با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ از آن خود کردند و با نتیجه ۳ بر صفر پیروز این مسابقه شدند. بانوان والیبالیست کشورمان با این شکست در رده دوم گروه خود قرار گرفته تا در مرحله نیمه نهایی به مصاف آذربایجان بروند.

۲۱:۳۰: در ست دوم ترکیه ای ها بهتر کار کردند و والیبالیست های کشورمان را با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ شکست دادند.

۲۱:۰۰: بانوان والیبالیست کشورمان در رقابتی نزدیک، ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به ترکیه واگذار کردند.

بانوان والیبالیست کشورمان که با شکست ازبکستان صعود خود به مرحله نیمه نهایی را قطعی کردند، امروز و برای کسب عنوان سرگروهی مقابل ترکیه قرار خواهند گرفت.


*دو و میدانی
۲۲:۲۸: امیر زمانپور در فینال ماده ۱۵۰۰ متر مردان، علی رغم اینکه تا دور آخر مسابقه در گروه پیشتاز قرار داشت، در دور پایانی از حریفان عقب افتاد و به عنوانی بهتر از نهمی رسید.

۲۲:۲۵: تیم کشورمان با ترکیب فرزانه فصیحی، تکتم دستاربندان، ریحانه مبینی و مهسا میرزاطبیبی، با ثبت زمان ۴ دقیقه و ۳۲ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه به مقام پنجم دوی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی بانوان رسید.

۲۱:۱۰: فتحی گنجی دومین مدال دو و میدانی را کسب کرد. در رقابت های پرتاب نیزه بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، علی فتحی گنجی موفق شد با پرتابی به مسافت ۷۱ متر و ۴۷ سانتی متر، مدال برنز را از آن خود کند.

1734534

براساس برنامه اعلام شده، نمایندگان کشورمان قرار است در مواد پرتاب نیزه، دوی ۱۵۰۰ متر و ۴ در ۱۰۰ متر امدادی به رقابت با حریفان خود بپردازند.

دیدگاه‌ها